Bukes valvaka

Nej, uppenbarligen inte. Finns massa människor i världen som baserar sina åsikter på inget annat än luft. Som inte läser på, tänker själva, är källkritiska etc. Det har vi ju minst sagt sett prov på idag.
Finns inga krav på sånt i detta forum. Man får deltaga ändå med sina åsikter

Det var just därför jag sa att jag inte är jätte insatt i början för att få det klart för alla.

Men jag behöver inte heller veta precis allt om dom båda för att ha en åsikt.

Hade jag varit amerikan så mitt röstande hade betytt någonting hade jag varit väldigt insatt.
Hade jag läst på mer kanske jag hade varit på Hillarys sida eller kanske bara ääääälskat Trump. Nu tycker jag båda är dåliga, fast han är bättre.

Athena, med Trump tror jag det finns mindre chans med krig än med Clinton.
Illegalainvandringen från Mexico är en sak som måste lösas. Kommer man till ett land illegalt så ska man antingen ut eller söka så man kan leva legalt.

Tycka kan man alltid. Men för mig känns det väldigt märkligt att ge sig in i en diskussion utan att kunna säga vad man baserar sina åsikter på. Speciellt när man har så starka åsikter som du har.

Eller är din åsikt endast baserad på den illegala invandringen från Mexiko?

Nej, uppenbarligen inte. Finns massa människor i världen som baserar sina åsikter på inget annat än luft. Som inte läser på, tänker själva, är källkritiska etc. Det har vi ju minst sagt sett prov på idag.
De flesta svenskar verkar att bara ha Aftonbladets löpsedel som källa. Man vill bli serverad med källhänvisning trots att vi har Google.

Vem vet, dom kanske ljuger.
Talar dom sanning så kommer det förfluta komma ikapp honom. Var lugn.

Men han har ju själv sagt att han har gjort det? Två saker har han berättat själv, det finns på band och jag har själv hört inspelningarna:

1. Han tafsar på kvinnor utan att vänta på att de säger att det är ok.
2. När han drev skönhetstävlingar brukade han gå in i omklädningsrummet och titta på tjejerna när de var nakna, utan att de kunde säga något om det eftersom han ägde tävlingen.

Och så finns det kvinnor som säger att han har gjort precis det med dem, han har tafsat på dem utan att de sagt att de var ok, och kvinnor som berättar att han kom in och tittade på dem i omklädningsrummet.

Jag säger som Stephen Colbert: Det är ett fall av "She said, he said: Hell yeah!"

Är det rimligt att både Trump och de kvinnor han har utsatt ljuger, när de är överens om vad han har gjort? Det är ju inte som att han hållit det hemligt heller, i båda fallen så berättade han vad han gjorde i samtal/intervjuer med journalister.

Men han har ju själv sagt att han har gjort det? Två saker har han berättat själv, det finns på band och jag har själv hört inspelningarna:

1. Han tafsar på kvinnor utan att vänta på att de säger att det är ok.
2. När han drev skönhetstävlingar brukade han gå in i omklädningsrummet och titta på tjejerna när de var nakna, utan att de kunde säga något om det eftersom han ägde tävlingen.

Och så finns det kvinnor som säger att han har gjort precis det med dem, han har tafsat på dem utan att de sagt att de var ok, och kvinnor som berättar att han kom in och tittade på dem i omklädningsrummet.

Jag säger som Stephen Colbert: Det är ett fall av "She said, he said: Hell yeah!"

Är det rimligt att både Trump och de kvinnor han har utsatt ljuger, när de är överens om vad han har gjort? Det är ju inte som att han hållit det hemligt heller, i båda fallen så berättade han vad han gjorde i samtal/intervjuer med journalister.

Se! Det var sånt jag menade. Jag vet ju inte allt om de här personerna, fast det vet ju inte du heller iof. Men just detta visste jag inte var sant.
Tack för upplysningen!

Tycka kan man alltid. Men för mig känns det väldigt märkligt att ge sig in i en diskussion utan att kunna säga vad man baserar sina åsikter på. Speciellt när man har så starka åsikter som du har.

Eller är din åsikt endast baserad på den illegala invandringen från Mexiko?

Starka åsikter? Om vad? Att jag hejar på allt Trump gör? Nä båda är dåliga som president men just jag tycker Trump är bättre då jag är livrädd för krig. Krig är jag nästan säker på att det skulle bli om clinton vann.

Så du menar att om man inte är påläst får man inte ha åsikter? Jag får ha hur många åsikter jag vill om vad jag vill.

Dock tycker jag det är riktigt drygt att ni framställer mig som att jag tycker Trump är bra. Det tycker jag inte, jag tycker bara han är bättre.

Få vet att Mexico har murar för att skydda sig från illegala i söder.

Se, en sak till jag inte visste. Fast bara för att ens eget land har problem med illegala invanrare betyder det då att man ska invandra illegalt i ett annat land? Ond cirkel som måste stoppas.

Jag svarade redan på varför jag tycker hilarry är rutten och sen också varför jag tycker hillary(igen) och trump ocksp är rutten. Men det verkade inte gå fram två gånger så det lär inte göra det en tredje heller.

Och ja, jag är inte jätte insatt. Men jag kan ändå ha en åsikt. Hade jag kommit in i trpden och sagt ''fy han vann'' och ändå varit lika like insatt så hade ingen i frågasatt.

Jag vet att jag en en minoritet på buke om att hålla på Trump även om han bara är marginellt bättre än Hillary.
Buke är väl inget kul utan olika åsikter;)

Fråga gärna igen vad det är jag inte bemött så kan jag försöka igen :)

Såklart man kan ha en åsikt. Jag tycker det är intressant att få höra hur man resonerar när man kommer fram till att Trump är mer lämplig som president än Clinton.

Om jag förstått dig rätt så är ett sätt att man tänker sig att alla ljuger och man inte kan lita på media öht, att allt kan vara lögn och allt kan vara sant, och att det inte går att veta nånting om någon politiker, inte vad de vill, inte vad de tycker, inte vilka värderingar de har, ingenting.

Och Trump vill ju iaf kasta ut illegala invandrare, det är bra. Å andra sidan antastar han kvinnor och är emot abort. Det är dåligt om det är sant.

Clinton däremot tänker starta krig mot Ryssland, det är dåligt. Hon har inget mer i sitt program, så där finns inget bra.

Det enda man säkert kan veta om de båda kandidaterna är att Trump vill kasta ut illegala invandrare, och Clinton tänker gå i krig mot Ryssland, något annat kan man inte veta, det kan vara lögn. Eftersom Trump har en positiv sak, och Clinton bara en negativ, så är Trump bättre. Det går inte att ta reda på mer, för det finns ingen man kan tro på, inkluderat kandidaterna själva.

:up: Yes! Han vann!:bump::banana:

Ovanstående är ett tämligen starkt ställningstagande.

Starka åsikter? Om vad? Att jag hejar på allt Trump gör? Nä båda är dåliga som president men just jag tycker Trump är bättre då jag är livrädd för krig. Krig är jag nästan säker på att det skulle bli om clinton vann.

Vad baserar du rädslan för krig på om Clinton hade vunnit?

Och man får då finna sig i att bli ifrågasatt.

Det är helt ok att bli ifrågasatt. Bara man orkar lyssna på vad den andre personen säger. Jag har svårt för mig i skrivt ibland och saker jag skriver kan tolkas helt annorlunda mot vad jag menar. Men jag är medeveten om det.
Men åsikter får man ha hur korkad man än är :up:

åhh. Du är naiv.
Arbetsgivare har koll inte bara på om du porrsurfar utan även vilka siter du besöker. De läser medarbetarnas FB. Antar att du inte är medlem i Kommunal.
Jag förstår inte vad det är du kommenterar .... än mindre vad det har med saken att göra . slipper helst diskutera det vidare faktiskt . nej alla arbetsgivare har inte samma upplägg och det var precis det jag försökte påtala dvs att det blir märkligt att påstå att allt håller sant för att det gäller /tycks gälla enligt någon .

Så du menar att om man inte är påläst får man inte ha åsikter? Jag får ha hur många åsikter jag vill om vad jag vill.

Dock tycker jag det är riktigt drygt att ni framställer mig som att jag tycker Trump är bra. Det tycker jag inte, jag tycker bara han är bättre.

Se, en sak till jag inte visste. Fast bara för att ens eget land har problem med illegala invanrare betyder det då att man ska invandra illegalt i ett annat land? Ond cirkel som måste stoppas.

Den ende av kandidaterna du sagt något positivt om är Trump. Clinton har du gett tillmälen.

Du får absolut ha dina åsikter. Förvänta dig bara inte att de får stå oemotsagda på ett diskussionsforum, speciellt när det inte finns så mycket vederhäftiga fakta bakom.

Såklart man kan ha en åsikt. Jag tycker det är intressant att få höra hur man resonerar när man kommer fram till att Trump är mer lämplig som president än Clinton.

Om jag förstått dig rätt så är ett sätt att man tänker sig att alla ljuger och man inte kan lita på media öht, att allt kan vara lögn och allt kan vara sant, och att det inte går att veta nånting om någon politiker, inte vad de vill, inte vad de tycker, inte vilka värderingar de har, ingenting.

Och Trump vill ju iaf kasta ut illegala invandrare, det är bra. Å andra sidan antastar han kvinnor och är emot abort. Det är dåligt om det är sant.

Clinton däremot tänker starta krig mot Ryssland, det är dåligt. Hon har inget mer i sitt program, så där finns inget bra.

Det enda man säkert kan veta om de båda kandidaterna är att Trump vill kasta ut illegala invandrare, och Clinton tänker gå i krig mot Ryssland, något annat kan man inte veta, det kan vara lögn. Eftersom Trump har en positiv sak, och Clinton bara en negativ, så är Trump bättre. Det går inte att ta reda på mer, för det finns ingen man kan tro på, inkluderat kandidaterna själva.

Jag är en person som är rädd för krig och konflikt. Jag tror på fullaste allvar att med clinton blir det krig.
Om jag får ha ett fredligt liv utan möjlighet att göra abort och bli tafsad på, so be it.

Ovanstående är ett tämligen starkt ställningstagande.

Vad baserar du rädslan för krig på om Clinton hade vunnit?

Som jag sa förut femtioelva gånger så är båda dåliga men Trump är bättre enligt mig.
Hon sa i en video i en annan tråd att hon ska bsvara ryssland med firepower om dom inte backar. Kommer inte ihåg exakt citat men tråden och videon finns på buke.

Jag är en person som är rädd för krig och konflikt. Jag tror på fullaste allvar att med clinton blir det krig.
Om jag får ha ett fredligt liv utan möjlighet att göra abort och bli tafsad på, so be it.

Som jag sa förut femtioelva gånger så är båda dåliga men Trump är bättre enligt mig.
Hon sa i en video i en annan tråd att hon ska bsvara ryssland med firepower om dom inte backar. Kommer inte ihåg exakt citat men tråden och videon finns på buke.

Ett ord: Källkritik :banghead:

Den ende av kandidaterna du sagt något positivt om är Trump. Clinton har du gett tillmälen.

Du får absolut ha dina åsikter. Förvänta dig bara inte att de får stå oemotsagda på ett diskussionsforum, speciellt när det inte finns så mycket vederhäftiga fakta bakom.

Det är okej att bli emot sagd. Jag visste jag skulle bli det när jag skrev första inlägget.
Såg så tråkigt ut att alla bara ojade sig över att han vann.

Trump är en skitstövel om han tafsar, våldtar och förnedrar tjejer. Men jag har hellre honom ändå istället för clinton och krig.

Ingen har sagt att du inte får ha hur många och vilka åsikter du vill.

Men andra måste väl också få ha åsikter?

T ex åsikten att det är helt obegripligt hur man kan tycka att Trump är bättre. Fast det är klart, om man tycker att valets viktigaste fråga är att kasta ut illegala immigranter, då går det att förstå.

Vet du förresten varför man inte redan har kastat ut dem? Det finns rätt pragmatiska anledningar. Enligt Obama, som jag tänker skulle kunna vara insatt i frågan, så beror det dels på att det är praktiskt svårt/omöjligt, men också för att USA vinner på att ha dem i landet. För det första behövs de i jordbruket, man har i en del delstater provat att skärpa kontrollen, med effekten att jordbruket fick stora problem, grönsakerna ruttnade på fälten för det gick inte att få tag på folk som ville plocka dem för den lönen som erbjöds när det inte fanns billiga immigranter att tillgå. För det andra skickar immigranterna hem mycket av sin inkomst, vilket gör att familjerna hemma klarar sig och Mexicos ekonomi inte dyker. Skulle man stryka det inflödet av pengar, så skulle det bli sämre i Mexico, och det skulle leda till problem för USA i form av risk för oroligheter, minskad handel och ökat inflöde av invandrare. Det ligger i USAs intresse att Mexico håller sig någotsånär på fötter.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka