Bukes valvaka

Vilka katastrofala följder har min åsikt framkallat
Jag har inte sagt att dina åsikter fått katastrofala följder - jag har sagt att folks okunniga åsikter fått det. Och vad jag syftar på? Att Trump blivit president såklart.

Nu kommer jag inte svara på fler inlägg från dig om jag ska sitta och tvingas förklara dem gång på gång bara för att du inte läst ordentligt.

Fast har du läst det i media???
Att han inte har några vänner , är helt ensam osv ?

Självklart har han vänner .
Likaså ang åsikter /spekulationer om hans blodtryck osv - baserar du det på media rapporter alltså ? :confused: Enligt media är han kärnfrisk inkl blodtryck .
Vad nu det har att göra med det hela egentligen ? :confused:

Alltså, hans läkarintyg skrevs av hans egen läkare, som själv har sagt att han var tvungen att skriva det på 5 minuter medan Trumps bil stod och väntade, så han hade väl inte riktigt tid att tänka efter så mycket när han skrev det. Det väckte nämligen en del löje när det publicerades, eftersom det var väldigt okonventionellt (minst sagt) formulerat för ett läkarintyg.

e6803be4b.png

Vet inte riktigt hur trovärdigt det är, döm själv.

@Mabuse ja jag är väldigt väl införstådd med hälsodeklarationen och rundgångarna med den, det var inte riktigt det jag avsåg när jag kommenterade som svar till den som påpekat , men tack ändå ;)

Förhoppningsvis har du fel:(

Han har ju som sagt lovat att bomba IS sönder och samman. Om du tycker det är mycket flyktingar i Europa nu, vänta tills Trump fått härja fritt i mellanöstern några år.

Jag förstår inte riktigt varför, när Clinton säger att hon kommer starta krig med Ryssland om de fortsätter hålla på, så blir du rädd för krig, men när Trump lovar att bomba Syrien till stenåldern, då känns det bättre?

När det gäller Clintons ryska krigsplaner, så är den enda källa jag kan hitta till det Zhirinovskij. Det känns ju inte vidare trovärdigt. Har du någon länk där man kan se/höra vad hon har sagt egentligen?

Fast har du läst det i media???
Att han inte har några vänner , är helt ensam osv ?

Självklart har han vänner .
Likaså ang åsikter /spekulationer om hans blodtryck osv - baserar du det på media rapporter alltså ? :confused: Enligt media är han kärnfrisk inkl blodtryck .
Vad nu det har att göra med det hela egentligen ? :confused:
Det med vänner togs upp idag i studio ett i P1 där man intervjuade en författare som skrivit en biografi om Trump, det verkade vara ett väldigt trovärdigt inslag. Dessutom har jag läst det förut, tror inte att hans avsaknad av vänner är särskilt sensationellt eller okänt.
Det blodtrycket är helt lekmannatolkat av mig, jag tycker inte han ser frisk ut och då dänga till Clinton när hon fick lunginflammation, nä fy alltså. Vilket kvinnohat den mannen besitter.

Några veckors stadig läsning av sådan media som SvD med ekonomidelen, DN och dess ekonomi sidor, m.fl. initierade och vederhäftiga tidningar, samt ordentligt studium av SVT:s nyhetsprogram, kan nog nyansera bilden en hel del.

Har du inte tid att läsa, så lyssna på P1:s samhällsprogram.

FI har upprepade gånger varnat för att den konstgjorda konjunkturen hänger ihop med just de låga räntenivåerna som Stefan Ingves mot bättre vetande vidhåller. När jag köpte mitt första hus låg topplåneräntan på 16.75%, hur många husköpare i Stockholm skulle ens klara en ränta på säg 8% och amorteringskrav ovanpå det? Skiten skulle rasa som ett korthus.
Du behöver nog fundera i dom banorna själv.
http://www.di.se/nyheter/professorn-varnar-for-bostads-och-aktieras/

Senast ändrad:
Alltså, hans läkarintyg skrevs av hans egen läkare, som själv har sagt att han var tvungen att skriva det på 5 minuter medan Trumps bil stod och väntade, så han hade väl inte riktigt tid att tänka efter så mycket när han skrev det. Det väckte nämligen en del löje när det publicerades, eftersom det var väldigt okonventionellt (minst sagt) formulerat för ett läkarintyg.

e6803be4b.png

Vet inte riktigt hur trovärdigt det är, döm själv.
Första gången jag sett detta. Om det inte vore så jävla sorgligt så hade det varit komiskt.

Det med vänner togs upp idag i studio ett i P1 där man intervjuade en författare som skrivit en biografi om Trump, det verkade vara ett väldigt trovärdigt inslag. Dessutom har jag läst det förut, tror inte att hans avsaknad av vänner är särskilt sensationellt eller okänt.
Det blodtrycket är helt lekmannatolkat av mig, jag tycker inte han ser frisk ut och då dänga till Clinton när hon fick lunginflammation, nä fy alltså. Vilket kvinnohat den mannen besitter.

Alltså wow .. precis detta svar illustrerar jättemycket ang hur sociala media och folks källor osv funkar år 2016 . Jätteintressant !

Opinionsinstituten får nu svidande kritik och har återigen visat sig vara falskt.
Clinton kampanjen har letat efter och har iscensatt lögner om Trump.Läs Podestamailen!
Du känner inte till allt som Bill har gjort mot otaliga kvinnor och som Hillary har skyddat och skyllt på flickorna/ kvinnorna. Hon var även first lady under Wacomassakern.
Jag säger igen. Läs emailen!!!!!!
Att han är bufflig och verbalt mansgrisig ser jag inte som något hot mot fred på Jorden, vilket dock Hillary har VISAT sig vara.
Om man inte är insatt så är det självklart att man är shockad och tror att amerikanerna är korkade till skillnad från vi svenskar som vet bättre/ bäst. Svensken har gått på att det lilla pluttlandet är en "stormakt" . Det lät som vi nu skulle vilja straffa USA med sanktioner. USA behöver inte oss, men vi är i stort behov av USA.
Låt oss lära att sammanhållning är bättre än splittring och hat. Jag har ingen aning om vilka partitillhörigheter mina vänner har och jag accepterar dem som mina medmänniskor och vänner. Inte för att vi tycker lika i varje sak

Att han är bufflig och mansgrisig och värderar kvinnor framförallt som sexobjekt är ett hot mot jämställdheten i USA, och kvinnors möjligheter i hans administration. Fred på jorden lär det ju inte bli vare sig med Clinton eller Trump eller jultomten själv, tyvärr.

Jag känner visst till vad Bill Clinton har gjort, eftersom det har publicerats spaltkilometer om det. Men nu var det ju inte han som skulle bli president.

Jag har inte sagt att dina åsikter fått katastrofala följder - jag har sagt att folks okunniga åsikter fått det. Och vad jag syftar på? Att Trump blivit president såklart.

Nu kommer jag inte svara på fler inlägg från dig om jag ska sitta och tvingas förklara dem gång på gång bara för att du inte läst ordentligt.

Gud vad trevligt.

Alltså wow .. precis detta svar illustrerar jättemycket ang hur sociala media och folks källor osv funkar år 2016 . Jätteintressant !

Det där med ensamheten har väl beskrivits i flera reportage, häromsistens i NY Times, vill jag minnas. Och den där biografin är väl rätt seriös? Jag vet inte om P1 precis räknas som sociala media, för den delen.

Hur som helst, när en man med Donalds fysik och ålder skäller Clinton för gammal och sjuklig, så blir det lite sten i glashus, tycker jag. Förmodligen är båda två rätt friska, annars skulle inte orkat med en presidentkampanj.

Det där med ensamheten har väl beskrivits i flera reportage, häromsistens i NY Times, vill jag minnas. Och den där biografin är väl rätt seriös? Jag vet inte om P1 precis räknas som sociala media, för den delen.

Hur som helst, när en man med Donalds fysik och ålder skäller Clinton för gammal och sjuklig, så blir det lite sten i glashus, tycker jag. Förmodligen är båda två rätt friska, annars skulle inte orkat med en presidentkampanj.

Osäker på vad du vill säga med inlägget ?

Inte ens kvinnor kan man lita på .....suck.
Enligt CNN:s vallokalsundersökning röstade 53 procent av alla vita kvinnor på Trump, Alexandra Olsson är en av dem. Det kan jämföras med siffran för svarta kvinnor, där 94 procent röstade på Clinton.
http://www.svd.se/vita-kvinnor-fallde-clinton-patriarkatet-har-ateruppstatt/om/kampen-om-vita-huset
% av alla kvinnor eller % av alla kvinnor som registrerat sig för att få rösta? Eller för den delen % av alla kvinnor som hade kunnat registrera sig för att få rösta.

Jag ställer mig lite frågande till varför det där med ensamheten var tveksamt pga källan (P1).

Att han inte riktigt ser ut som hälsan själv kan jag hålla med om, men man kan ju leva tills man är 90 ändå. Poängen är väl att han kanske inte rätt person att håna Hillary för ålder och ohälsa.
Ok men alltså va ? :confused: Jag har aldrig öht diskuterat en specifik nyhetskanal och varför Trumps hälsa /icke hälsa du redovisar som svar fattar jag heller inte i sammanhanget utifrån vad jag tidigare skrivit ?

Nu är det natt för min del - godnatt alla .

% av alla kvinnor eller % av alla kvinnor som registrerat sig för att få rösta? Eller för den delen % av alla kvinnor som hade kunnat registrera sig för att få rösta.

De som registerat sig förmodar jag. Ingen vet ju säkert hur många grupp 2 innefattar.

Ok men alltså va ? :confused: Jag har aldrig öht diskuterat en specifik nyhetskanal och varför Trumps hälsa /icke hälsa du redovisar som svar fattar jag heller inte i sammanhanget utifrån vad jag tidigare skrivit ?

Nu är det natt för min del - godnatt alla .
Jag svarade helt enkelt på ditt inlägg: "Alltså wow .. precis detta svar illustrerar jättemycket ang hur sociala media och folks källor osv funkar år 2016 . Jätteintressant !"

Detta skrev du som svar på @Kattennizze s redogörelse av källorna till att Trump skulle vara ensam och inte se ut som hälsan själv, vilket du hade efterfrågat:

"Det med vänner togs upp idag i studio ett i P1 där man intervjuade en författare som skrivit en biografi om Trump, det verkade vara ett väldigt trovärdigt inslag. Dessutom har jag läst det förut, tror inte att hans avsaknad av vänner är särskilt sensationellt eller okänt.
Det blodtrycket är helt lekmannatolkat av mig, jag tycker inte han ser frisk ut och då dänga till Clinton när hon fick lunginflammation, nä fy alltså. Vilket kvinnohat den mannen besitter."

Den enda källa som beskrivs här är P1, så man får ju anta att det är P1 du menar när du skriver "sociala media och folks källor osv" som svar på det inlägget

Och jag som bor har och nu lever med att min president elect ar Donald Trump. Det ar protester i manga storre stader runt landet dar manniskor bar skyltar med texten "Not My President". Manniskor ar arga. Det ser ut som om Hillary far "the popular vote" och Trump the electoral vote.

Jag hade citerat flera av era poster (har jobbat i dag och kunde inte sitta har:cautious:) och tankte kommentera, men min bottom line ar att Donald Trump ar MIN president ... det ar 'painful' men nu ar det dags jobba for att fora manniskor tillsammans igen och hela landet.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka