Bukes valvaka

Ingen har sagt att du inte får ha hur många och vilka åsikter du vill.

Men andra måste väl också få ha åsikter?

T ex åsikten att det är helt obegripligt hur man kan tycka att Trump är bättre. Fast det är klart, om man tycker att valets viktigaste fråga är att kasta ut illegala immigranter, då går det att förstå.

Vet du förresten varför man inte redan har kastat ut dem? Det finns rätt pragmatiska anledningar. Enligt Obama, som jag tänker skulle kunna vara insatt i frågan, så beror det dels på att det är praktiskt svårt/omöjligt, men också för att USA vinner på att ha dem i landet. För det första behövs de i jordbruket, man har i en del delstater provat att skärpa kontrollen, med effekten att jordbruket fick stora problem, grönsakerna ruttnade på fälten för det gick inte att få tag på folk som ville plocka dem för den lönen som erbjöds när det inte fanns billiga immigranter att tillgå. För det andra skickar immigranterna hem mycket av sin inkomst, vilket gör att familjerna hemma klarar sig och Mexicos ekonomi inte dyker. Skulle man stryka det inflödet av pengar, så skulle det bli sämre i Mexico, och det skulle leda till problem för USA i form av risk för oroligheter, minskad handel och ökat inflöde av invandrare. Det ligger i USAs intresse att Mexico håller sig någotsånär på fötter.

Oj, sa jag att invandra illegalt inte är ok. Är jag racist då?

Lägg inte ord i munnen på mig tack.

Att invandra illegalt är emot lagen. Helt ok att invandra den lagliga vägen.

Trump kan vara en tillfällig backlash

Förr i tiden i USA kom vita och skrek och kastade saker efter barn med "fel" hudfärg som börjat gå i deras vita ungars skolor

Nu är det Trump som representerar dom arga skrikande människorna men det behöver inte bli så att det går åt fel håll i långa loppet om man håller ut ---> för som siffrorna visade så var många som röstade Trump gamla och dom som röstade Clinton var unga

Trumps anhängare dör tillslut av ålder och kanske deras åsikter också :up:

Se! Det var sånt jag menade. Jag vet ju inte allt om de här personerna, fast det vet ju inte du heller iof. Men just detta visste jag inte var sant.
Tack för upplysningen!

Nej, jag vet inte allt. Om hon som var med i skönhetstävlingen vet jag följande:

Hon var med i en skönhetstävling som Trump ordnade. Hon berättar att han kom in i omklädningsrummet och tittade på när de bytte om, och att hon tyckte det var obehagligt.

Trump gjorde vid den tidpunkt när han ägde skönhetstävlingen en intervju med radiojournalisten Howard Stern. Han berättade då att en fördel med att äga tävlingen är att det ger honom frikort att gå in i omklädningsrummet, och där står ju skitsnygga kvinnor helt näck, och han kan gå och titta så mycket han vill, för han äger ju tävlingen och kan säga att han inspekterar.

Alltså, jag vet inte om det är så mycket mer man behöver veta? Det Trump själv har berättat, självmant utan att bli pressad, räcker ju väldigt långt. Att det sen finns kvinnor som intygar att det han säger är sant, han har verkligen tafsat på dem, kysst dem utan att fråga och tittat på dem i omklädningsrummet, så det är sant som han berättar - gör det hans historier om vad han själv har gjort mindre trovärdiga? På vilken planet då?

Se! Det var sånt jag menade. Jag vet ju inte allt om de här personerna, fast det vet ju inte du heller iof. Men just detta visste jag inte var sant.
Tack för upplysningen!
Du har missat mycket om
Du missat detta ... samtidigt som
Du tycker Trump är bättre än Hillary och samtidigt som du inte säger dig vara insatt .

Har du missat att er statsskuld har dubblerats under Obamas tid? Sverige går också på konstgjord andning och lånar till daglig konsumtion trots högkonjunktur.
Sverige är INTE rikt..Ett lands totala skuld räknas. För oss ska kommun och Landstingets och hushållens astronomiska skulder ingå i statsskulden, men man väljer att inte göra så. Allt är intecknat/belånat upp till nocken. Jo Fi, S, Mp
Ja de Vänsterextrema vindarna har blåst klart. Iallafall i USA.
Nu ska det ju inte pratas Sverige här, utan USA, men jag rekommenderar vänligt att läsa en enkel grundkurs i makroekonomi, och sedan att läsa igenom budgetsammanfattningarna som finns att tillgå.

Sverige har alltså inte någon dålig ekonomi. Det du beskriver är en ren och skär propagandalögn.
Skulle vi befinna oss i den situationen, så hade vi en galloperande inflation, och ränteläget vore skyhögt.

Nu har vi vare sig inflation i tillräcklig grad, och vår ränta är icke-existerande.

Några veckors stadig läsning av sådan media som SvD med ekonomidelen, DN och dess ekonomi sidor, m.fl. initierade och vederhäftiga tidningar, samt ordentligt studium av SVT:s nyhetsprogram, kan nog nyansera bilden en hel del.

Har du inte tid att läsa, så lyssna på P1:s samhällsprogram.

Oj, sa jag att invandra illegalt inte är ok. Är jag racist då?

Lägg inte ord i munnen på mig tack.

Att invandra illegalt är emot lagen. Helt ok att invandra den lagliga vägen.

Det är väl du som lägger ord i munnen på mig, jag har aldrig sagt att du är rasist. Jag har inte ens använt det ordet i den här tråden.

Att det är illegalt att invandra illegalt säger sig ju lite självt. Ungefär som att blå skor är blå.

Vad har det att göra med varför USA inte redan kastat ut immigranterna?

Nej, jag höll med dig om att folk inte nödvändigtvis behöver veta nåt för att ha en åsikt. Det ser vi ju hela tiden.

Sen att det får katastrofala följder är ju en annan sak.

Vilka katastrofala följder har min åsikt framkallat?

Du har missat mycket om
Du missat detta ... samtidigt som
Du tycker Trump är bättre än Hillary och samtidigt som du inte säger dig vara insatt .

Nästan vad som helst är bättre än krig.

Ingen har sagt att du inte får ha hur många och vilka åsikter du vill.

Men andra måste väl också få ha åsikter?

T ex åsikten att det är helt obegripligt hur man kan tycka att Trump är bättre. Fast det är klart, om man tycker att valets viktigaste fråga är att kasta ut illegala immigranter, då går det att förstå.

Vet du förresten varför man inte redan har kastat ut dem? Det finns rätt pragmatiska anledningar. Enligt Obama, som jag tänker skulle kunna vara insatt i frågan, så beror det dels på att det är praktiskt svårt/omöjligt, men också för att USA vinner på att ha dem i landet. För det första behövs de i jordbruket, man har i en del delstater provat att skärpa kontrollen, med effekten att jordbruket fick stora problem, grönsakerna ruttnade på fälten för det gick inte att få tag på folk som ville plocka dem för den lönen som erbjöds när det inte fanns billiga immigranter att tillgå. För det andra skickar immigranterna hem mycket av sin inkomst, vilket gör att familjerna hemma klarar sig och Mexicos ekonomi inte dyker. Skulle man stryka det inflödet av pengar, så skulle det bli sämre i Mexico, och det skulle leda till problem för USA i form av risk för oroligheter, minskad handel och ökat inflöde av invandrare. Det ligger i USAs intresse att Mexico håller sig någotsånär på fötter.
Det här tycker jag är jätteviktigt! Om det dessutom ska byggas en mur mot Mexico? Frågan måste blir tycker jag, är karln helt stollig eller har han skapat sig någon slags scen-personlighet som en dragshowartist föreställer jag mig? Han har inte en enda vän i hela världen. Bara en sådan sak. Han ser dessutom ut att ha skyhögt blodtryck, och sen har han mage att klaga på att Clinton är gammal och trött. Jag gillar inte Clinton, jag hejade på Sanders. Men han hade inte heller haft en chans mot Trump.

Nu verkar det som folk tycker att Michelle Obama ska ställa upp 2020....öppet mål för Trump igen då. Så får USA 8 år med dåren.

Det här tycker jag är jätteviktigt! Om det dessutom ska byggas en mur mot Mexico? Frågan måste blir tycker jag, är karln helt stollig eller har han skapat sig någon slags scen-personlighet som en dragshowartist föreställer jag mig? Han har inte en enda vän i hela världen. Bara en sådan sak. Han ser dessutom ut att ha skyhögt blodtryck, och sen har han mage att klaga på att Clinton är gammal och trött. Jag gillar inte Clinton, jag hejade på Sanders. Men han hade inte heller haft en chans mot Trump.

Fast har du läst det i media???
Att han inte har några vänner , är helt ensam osv ?

Självklart har han vänner .
Likaså ang åsikter /spekulationer om hans blodtryck osv - baserar du det på media rapporter alltså ? :confused: Enligt media är han kärnfrisk inkl blodtryck .
Vad nu det har att göra med det hela egentligen ? :confused:

Nästan vad som helst är bättre än krig.
Finns också risk att Putin kör över Östeuropa till exempel för att han tycker han kan komma undan med det när USA inte backar upp dom länderna längre

Så att Trump säger att han gillar mannen som gick in militärt i Krim gör dig lugn alltså??

Trump som inte ens fick ha kvar sitt eget twitter--konto för enligt sitt eget team saknar han impulskontroll

@Lipperta

Och jag är rädd för Trump för jag tror att den väg han vandrar kommer, i slutändan, att leda till ett tredje världskrig.

Inte om ett år, förhoppningsvis inte inom fyra år, men den fortsatt ökande nationalismen i världen tror jag riskerar att sluta i krig. Jag är OCKSÅ livrädd för krig.

@Lipperta

Och jag är rädd för Trump för jag tror att den väg han vandrar kommer, i slutändan, att leda till ett tredje världskrig.

Inte om ett år, förhoppningsvis inte inom fyra år, men den fortsatt ökande nationalismen i världen tror jag riskerar att sluta i krig. Jag är OCKSÅ livrädd för krig.

Förhoppningsvis har du fel:(

Men han har ju själv sagt att han har gjort det? Två saker har han berättat själv, det finns på band och jag har själv hört inspelningarna:

1. Han tafsar på kvinnor utan att vänta på att de säger att det är ok.
2. När han drev skönhetstävlingar brukade han gå in i omklädningsrummet och titta på tjejerna när de var nakna, utan att de kunde säga något om det eftersom han ägde tävlingen.

Och så finns det kvinnor som säger att han har gjort precis det med dem, han har tafsat på dem utan att de sagt att de var ok, och kvinnor som berättar att han kom in och tittade på dem i omklädningsrummet.

Jag säger som Stephen Colbert: Det är ett fall av "She said, he said: Hell yeah!"

Är det rimligt att både Trump och de kvinnor han har utsatt ljuger, när de är överens om vad han har gjort? Det är ju inte som att han hållit det hemligt heller, i båda fallen så berättade han vad han gjorde i samtal/intervjuer med journalister.
Opinionsinstituten får nu svidande kritik och har återigen visat sig vara falskt.
Clinton kampanjen har letat efter och har iscensatt lögner om Trump.Läs Podestamailen!
Du känner inte till allt som Bill har gjort mot otaliga kvinnor och som Hillary har skyddat och skyllt på flickorna/ kvinnorna. Hon var även first lady under Wacomassakern.
Jag säger igen. Läs emailen!!!!!!
Att han är bufflig och verbalt mansgrisig ser jag inte som något hot mot fred på Jorden, vilket dock Hillary har VISAT sig vara.
Om man inte är insatt så är det självklart att man är shockad och tror att amerikanerna är korkade till skillnad från vi svenskar som vet bättre/ bäst. Svensken har gått på att det lilla pluttlandet är en "stormakt" . Det lät som vi nu skulle vilja straffa USA med sanktioner. USA behöver inte oss, men vi är i stort behov av USA.
Låt oss lära att sammanhållning är bättre än splittring och hat. Jag har ingen aning om vilka partitillhörigheter mina vänner har och jag accepterar dem som mina medmänniskor och vänner. Inte för att vi tycker lika i varje sak

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka