Har nu läst NTC:s rapport, Helårsbedömning -sammanfattning 2022 Terrorhot mot Sverige. Endast det som berör våldsbejakande högerextremism. Den säger banne mig ingenting säkert vad gäller den ökande hotet från högerextremism? I rapporten används genomgående osäkra ord som möjligen, troligen, sannolikt m.m Det ingjuter tyvärr inget större förtroende hos mig -även fast det kommer fint skrivet och från självaste SÄPO hemligheten själv nr 1. (OBS reserverar mig själv ifall jag nu läst "fel" rapport) Nå - den här rapporten med osäkra ord fick mig att googla runt typ....hela kvällen
för jag tänker att någonstans borde det framgå liiiite mer tydligt än SÄPOS rapport hur samhället kan märka av ökningen av våldsbejakande höger extremism. Det som dyker upp vid googling Högerextremism, Säpo är ett TV-4 inslag med rubriken - Vi ser ett ökat hot från högerextrema......Tv4 inslaget handlade om terrordådet på Drottning gatan.......... ?
Jag kan inte någonstans finna exakt hur stort hot högerextremism är mot Sveriges demokrati. Vilka organisationer, föreningar tex?
Ska bita tag i mylla brun ochså, men ska erkänna att bara Överskriften ger mig vibbar av tunnelseende och ett vinklande ala uppdrag granskning / Kalla fakta.