Alltså ursäkta men jag bara måste
Är inte Sd emot slöja? Den där skulle troligen få godkänt av regimen i Iran.
Jag tänkte samma sak faktiskt
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Alltså ursäkta men jag bara måste
Är inte Sd emot slöja? Den där skulle troligen få godkänt av regimen i Iran.
Jag menar ingå i regeringsunderlaget till vänster.I vilka frågor anser du att C gått åt vänster?
Jag menar ingå i regeringsunderlaget till vänster.
Okej! Så det du menade var egentligen att C som sådant inte var för långt till vänster utan att du föredrog samarbete med Sverigedemokrater framför vänster?
Som jag skrev hade jag helst sett en S, M, C, L regering. Nu blev det att välja mellan pest eller kolera.
@Lingon
Här är några bilder med "stort vitt" från Skåne.
Poängen var nog rätt mycket att det ska vara så urbota opraktiskt det går bara för att visa att man verkligen inte sysslar med något praktiskt arbete (och har tid/pengar att avsätta till att tvätta, stärka osv. utan att behöva fundera på om man får mat på bordet idag)
För mig som har ursprung i bygder där man använder hätta med flerfärgade mönster ser det lite crazy ut. Jag är också van att man ofta skippar huvudbonaden och använder dräkt på ett mer avslappnat och moderniserat sätt. Så jag ser viss symbolik i att hon väljer att gå all-in med att bevara den åbäkigaste varianten på huvudet. (typ kulturkonservativ manifestation, vilket dräktanvändning i sig inte behöver vara)
Men jag förstår inte riktigt det här, c har ju fått igenom mer sakfrågor i konstellation med S än vad de fått med alliansen typ, är inte det viktigast?Som jag skrev hade jag helst sett en S, M, C, L regering. Nu blev det som för majoriteten i Sverige att välja mellan pest eller kolera.
Men jag förstår inte riktigt det här, c har ju fått igenom mer sakfrågor i konstellation med S än vad de fått med alliansen typ, är inte det viktigast?
Precis. Det är därför C var enda hyfsade alternativet kvar för min del i det här riksdagsvalet. De tog tydlig ställning för att inte ansluta sig till den numer starka trenden där rasister och nazister ska samarbetas med. Att istället stå starkare upp för mer grundläggande värderingar.Vet inte om det stämmer men oavsett håller jag inte med om det resonemanget. Oavsett hur mycket sakfrågor L får igenom i nuvarande samarbete kan jag inte se hur det kan värt det i armkrok med SD.
Och det är ju exakt så M och KD också resonerar. Det är viktigare att regera än vem man gör det tillsammans med.
Är för dålig på att klippa och klistra in bild. Kolla fotot nere till höger, gärna med förstoring.Ser väl mest ut som den här. Hon skulle dock behöva stärka den en aning.
Visa bifogad fil 101519
Det förstod jag. Men det alternativet var ju aldrig ens ett hypotetiskt alternativ. Och precis som med pest och kolera så är ju det ena betydligt värre än det andre imo
Det där ”C har blivit ett vänsterparti så jag blev tvungen att rösta på ett samarbete med Sverigedemokraterna” har jag hört från flera nu. Det är väl ett val för alla att göra såklart men man kan ju vara ärlig med var ens prioriteringar ligger istället för att skylla det hela på C.
Tror du inte SD hade blivit största partiet på den sidan ändå, även om alliansen varit intakt med C?Tja, hade inte C gått med vänstern hade inte Sverigedemokraterna blivit högersidan största parti, så jo det ligger mkt i det. Är ju inte för intet man vill att partistyrelsen ska avgå.
Det finns hör och häpna en satans massa andra frågor i politiken än migrationen där man sympatiserar med partier till höger eller vänster vilket avgör var ens prioriteringar ligger.
Tror du inte SD hade blivit största partiet på den sidan ändå, även om alliansen varit intakt med C?
Och jag håller med, som aborträtt och HBTQI-frågor etc. Vilket en sida tyvärr är sämre på än den andra.
Tja, hade inte C gått med vänstern hade inte Sverigedemokraterna blivit högersidan största parti, så jo det ligger mkt i det. Är ju inte för intet man vill att partistyrelsen ska avgå.
Det finns hör och häpna en satans massa andra frågor i politiken än migrationen där man sympatiserar med partier till höger eller vänster vilket avgör var ens prioriteringar ligger.
Spontant tycker jag det ser ut som hon ska ut på en karavan genom öknen, leda återtåget?Ja, där är en som liknar hennes! Jag tycker ofta att folkdräkt är väldigt fint men det hon hade på huvudet såg väldigt märkligt ut.
Nej det tror jag inte. C hade inte tappat så otroligt många väljare till SD på landsbygden som dom nu gjorde.
OM folk på landsbygden väljer att byta från C till SD på grund av C:s retorik och förhållningssätt mot just SD, ja då är det enligt mig inte C som är boven i dramat.
Absolut finns det en massa andra frågor än migrationen (inte för att jag tagit upp den men men…). Men nu var det ju du som sa att det handlade om vilka man samarbetade med när jag frågade dig vilka frågor som fått dig att byta från C.