Bukes valvaka del 2 - regeringsbildningen

Status
Stängd för vidare inlägg.
https://www.aftonbladet.se/nyheter/kolumnister/a/zErq0r/sverige-gor-sig-till-internationellt-atloje

Ja, vad ska man säga? Hur kan man vara så världsfrånvänd och hur kan våra politiker anse att en sån här person öht har i riksdan att göra?

:banghead::banghead::banghead:
Instämmer i byfåne-problematiken och Mats Persson har fel när han påstår att ingen Liberal ledamot vek från partilinjen.

Men det är helt bisarrt, samtidigt som det är ett ganska naturligt uttryck inom SDs extrema relativisering av kunskap. Det är en stor andel populistiska byfånar jämte en mindre kader av mer stringenta rasister och nazister en femtedel av folket röstat på. Även om de väljer att nominera en av de mer extrema på just byfåneskalan.

Sen i demokratisk mening är det svårare att se felet - de ska ju representera alla de hundratusentals byfånar som röstat på dem.

De finns här på forumet och det finns en hel armé av människor som beter sig som byfånar i olika sammanhang.
Visst är Sverige väldens bästa land att bo o leva i. Vi har demokratiska lagar som säger att vem som helst kan sitta i Riksdagen oavsett vem man är bara man bli inröstad.

1664257753156.webp

Nu vill ett stort antal C politiker att hela C:s partistyrelse ska avgå pga det dåliga valresultatet. Vissa kräver att man återgår till lag Kristersson och att man ska samarbeta med SD och andra partier. Nu fick ju C ingenting medan högern fick majoritet
https://www.expressen.se/nyheter/centerpartister-kraver-partistyrelsens-avgang/

Jag röstade ju på C i förra valet. Röstade inte på C i detta valet pga dom gick till vänster. Så jag ser fram emot om dom återgår till höger där dom hör hemma så det kan finnas 2 mittenpartier på den högra sidan. Hade gärna sett en S, M, C, L regering. Som det ser ut nu tycker jag det är tråkigt att M steppat så långt ut till höger som dom nu har gjort.

Jag röstade ju på C i förra valet. Röstade inte på C i detta valet pga dom gick till vänster. Så jag ser fram emot om dom återgår till höger där dom hör hemma så det kan finnas 2 mittenpartier på den högra sidan. Hade gärna sett en S, M, C, L regering. Som det ser ut nu tycker jag det är tråkigt att M steppat så långt ut till höger som dom nu har gjort.
Jag kan inte se att C gick mot vänster, utan att det var M, KD och L som gick till sängs med SD.

I vilka frågor anser du att C gått åt vänster?

Finns det nån folkdräktskunnig person som kan förklara vad det är för märklig spetsduk Julia Kronlid har på huvudet idag på Riksmötets öppnande? Finns bild på SVT.se.

https://www.svt.se/nyheter/inrikes/senaste-nytt-om-svensk-politik-och-valet-2022
Skulle tro det är en högtidsvariant för gift kvinna? En del dräkter har rätt avancerade/udda huvudbonader till de mer festliga kombinationerna. Får sydsvensk känsla, där finns en del rätt "stora" och "opraktiska" varianter och ofta helvitt på huvudet.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Samhälle Person X lever på existensminimum pga utmätning av skulder, hen är pensionär och i behov av hemtjänst. Det finns en tidigare historia av...
Svar
4
· Visningar
703
Senast: MiaMia
·
IT & mobiler Som en fortsättning på den här tråden om att marksänd TV inte längre finns för betalkanaler...
2
Svar
25
· Visningar
546
Senast: MJLee
·
Samhälle Han förtjänar en egen tråd. Han var verkligen en av de mest färgstarka och effektiva politiker (finansministrar) Sverige har upplevt...
Svar
6
· Visningar
270
Samhälle Jag börjar med att hissa appen Too good to go. Igår tog jag en kasse från macken, 39:-. Fick en full frukost till oss idag och lite...
Svar
12
· Visningar
1 053

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Vad gör vi? Del CCVII
  • Burkmat
  • Vilket är ert favoritgodis?

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar