Bukes valvaka del 2 - regeringsbildningen

Status
Stängd för vidare inlägg.
Man kan inte vara riktigt säker på att människosläktet funnits i mer än 6000 år bara för att några vetenskapsmän säger det, nej det krävs att man råkar vara ett 6000 år gammalt ögonvittne för att påstå sådana saker.

Skolan hon gick i borde reflektera över hur man undervisade kring vetenskapligt tänkande och inse att man borde ändra på något så även de som har allra svårast att förstå lyckas ta till sig undervisningen.

Mm. Det visar ju att det inte handlar om människor som flyttar mellan länder, egentligen. Utan hudfärg, etnicitet på människorna. Så genomvidrigt.

SD's förhandlare i regeringsbildningen har blivit anmäld för olämpligt beteende emot kvinnor. Dags att lyfta på mattan och ta fram sopen då, antar jag:

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/765Aq4/uppgifter-sd-s-regeringsforhandlare-utreds-internt

Den åker fram förs när någon glömt betala tv-licensen ;)

https://www.dn.se/sverige/kronlid-far-kritik-for-uttalande-om-abort-och-evolutionen/

Hon tycker alltså att det är tramsigt när det fokuseras på småsaker som aborträtt och evolutionsteori 🤬
Och så från aftonbladet:
"När Henrik Vinge, gruppledare i riksdagen, motiverade valet av Kronlid rördes hon till tårar.

– Julias kompetens, meriter och personlighet gör henne ytterst lämpad för det här uppdraget, säger han bland annat i sitt anförande i riksdagen."

Personligheten ja...

Resultat i röstningen om andre vice talman
173 Julia, 49 Janine, 126 blank (=348 avgivna röster)
Eftersom ingen fått hälften av rösterna ska det göras en ny omröstning. Tar himla tid att fippla med valsedlar, göra upprop, tomma kuvert och kontrollräkna. Men först paus en knapp timme.

Senast ändrad:
Resultat i röstningen om andre vice talman
173 Julia, 49 Janine, 126 blank (=348 avgivna röster)
Eftersom ingen fått hälften av rösterna ska det göras en ny omröstning. Tar himla tid att fippla med valsedlar, göra upprop, tomma kuvert och kontrollräkna. Men först paus en knapp timme.
Jag fattar inte riktigt poängen med att rösta blankt? Det kommer ju ändå bli Julia tillslut eftersom det tillslut går till att handla om vem som får flest röster? Är det inte bättre att alla röstar på mp?

Jag fattar inte riktigt poängen med att rösta blankt? Det kommer ju ändå bli Julia tillslut eftersom det tillslut går till att handla om vem som får flest röster? Är det inte bättre att alla röstar på mp?
Förtydligande: jag förstår såklart att de inte röstar ja till henne och att detta är ett ställningstagande, men om alla som röstade blankt lagt sin röst på det andra förslaget hade hon ju vunnit?

Annie sade att de inte tänkte opponera sig mot traditionen/principen att fördela efter partistorlek, men att de aldrig kunde anse sig villiga att ge något stöd - och då kontrasterade det tydligt mot att de gett Anders ett aktivt stöd. Så det var en väldigt tydlig markering om vilken vikt de lade vid den skillnaden.

V sade att de hade erbjudit sig att rösta på en C-kandidat men att inte varit villiga att ställa upp någon sådan motkandidat till den posten. Jag tror man vill låta bli att politisera kring frågan.

Möjligen kan det finnas ett visst element av strategi i att ge potentiellt "olydiga" på andra sidan besked om att det kommer finnas många blanka röster i resultatet.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Samhälle Person X lever på existensminimum pga utmätning av skulder, hen är pensionär och i behov av hemtjänst. Det finns en tidigare historia av...
Svar
4
· Visningar
703
Senast: MiaMia
·
IT & mobiler Som en fortsättning på den här tråden om att marksänd TV inte längre finns för betalkanaler...
2
Svar
25
· Visningar
546
Senast: MJLee
·
Samhälle Han förtjänar en egen tråd. Han var verkligen en av de mest färgstarka och effektiva politiker (finansministrar) Sverige har upplevt...
Svar
6
· Visningar
263
Samhälle Jag börjar med att hissa appen Too good to go. Igår tog jag en kasse från macken, 39:-. Fick en full frukost till oss idag och lite...
Svar
11
· Visningar
974
Senast: Exile
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka