Bukes äldsta hundar..

Sv: Bukes äldsta hundar..

CIMG0807.JPG

Det här är vår bordercollie My som är född 31/10 -97

Hon börjar bli lite gammal till sättet... Lyssnar när hon vill och sover gärna länge på mornarna. Hon har inga speciella ålderskrämpor förutom att hon är lite stel när hon legat länge.
Hennes far blev 14 innan han togs bort. Så vi får hoppas på några år till tillsammans med vår lilla My.

Sv: Bukes äldsta hundar..

*kl*

Ja det där med avlivning är verkligen svårt :(

Jag har pratat med mamma några gånger om att jag tycker det börjar bli dags att tänka på avlivning av Maya. Hon mår bra nu och är ju pigg och käck men med tanke på hennes ålder så känns det som om det kan förändras snabbt och jag vill hellre avsluta nu då. Det är ju trots allt uppenbart att hon inte är lika ung som för 10 år sedan. För mamma är det mycket jobbigare såklart (det är ju hon som tar hand om henne) och hon tycker inte det känns rätt att avliva så länge Maya är pigg.

Liknande trådar

Hundhälsa Hej! Jag skulle behöva höra lite andra röster angående en händelse som jag och min hund var med om. Han var väldigt smart, hyper o...
Svar
10
· Visningar
2 422
Senast: Mkb
·
Hundhälsa Usch så svårt att skriva! Har läst igenom mängder av trådar där man frågar om när det är dags att ta bort sin gamla vänn... Nu sitter... 2
Svar
26
· Visningar
13 461
Senast: hastflicka
·
Hundhälsa Jag behöver råd, och eftersom jag inte har någon annan att rådfråga, vänder jag tillbaka till min ungdoms forum ... Det här blinr långt...
Svar
6
· Visningar
2 284
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Skrev visst inget om ridningen förra veckan. Red först en lektion på min fina gamla favorit Dell, den kantiga flugskimmeln. När jag...
Svar
0
· Visningar
2 445
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp 2025
  • Tandutdragning komplikationer
  • Uppdateringstråd 31