Bukes äldsta hundar..

Sv: Bukes äldsta hundar..

Usch, vad sorgligt. Jag har sett din fina hund i flera trådar och tänkt att du är lyckligt lottad som får ha en så fin hund så länge. Det måste som andra skrivit gått väldigt fort. Hände något under natten? Skickar massor av tröstkramar till dig!

Jo det gick fort...jag var inte hemma men mamma å pappa berättade att han inte kunna hålla styrsel på bakdelen. Han kunde gå men när han stog still lutade han gärna bakdelen mot något. Och orolig har han varit hela veckan så det var nog något på gång.

Men har vi tur så kommer det kanske en lite Alaskan hunky valp nästa helg :) Vi ska prata om det och kanske kolla i helgen :) Fast då får vi inte vara med i den här tråden än på några år :)

:Dmin kompis hund är född 1993,är helt blind & döv.Men är jätteglad iallafall

Lyckades inte få in bilden!?

Min Aussie är född -95 i oktober :) Han hör sämre och äter metacam för sin rygg, funkar hyfsat just nu men håller med er övriga. Man får vara glad för varje dag :laugh:

Var hos veterinären igår,han andades sämre och sämre :( så fick ta det enormt tunga beslutet att ta bort honom :cry:. Här är så tyst och tomt utan honom,har haft hund sen -90 ! Tröstar mig med att jag när han var 1 1/2 fick honom som omplacering och då räddade honom från avlivning....

Han var verkligen fin din hund.16 år är gammalt för en hund men så brukar dom bli rätt så gamla sådana raser med.Tur att det gick så fort som det gjorde hemskt är det annars.

25583717.jpg

Bearded Collien Småhöga´s Cinderella "Cindie" Född 1994-03-15 (egenuppfödd. Kortet tagit 7/1-09)

Helt döv men kan fortfarande springa/hoppa upp och ner i trappor, soffa och säng. Äter sedan i våras Levaxin för pälsen.
(Annars hade hon varit "skotsk vallhundnakenhund"):D

Vad fin hon har blivit i pälsen :)

Jag beklagar sorgen. Det är jobbigt. Usch usch usch.
Får se hur länge min hänger med.

Många tröstkramar från Carina

Visst har hon:) Kolla bara vilken fin vit svanstipp hon har nu. Den fanns inte alls i våras då det bara var en rosa skinnpinne.

Nej, det var inte mycket hår alls på den där då! Får hoppas att hon håller sig pigg och frisk länge till :)

Var hos veterinären igår,han andades sämre och sämre :( så fick ta det enormt tunga beslutet att ta bort honom :cry:. Här är så tyst och tomt utan honom,har haft hund sen -90 ! Tröstar mig med att jag när han var 1 1/2 fick honom som omplacering och då räddade honom från avlivning....

Urch va tråkigt....vet precis hur det känns!! Många tröst kramar...tomt utan dom men skönt att dom inte behöver lida längre...blir det nån ny hund??

Urch va tråkigt....vet precis hur det känns!! Många tröst kramar...tomt utan dom men skönt att dom inte behöver lida längre...blir det nån ny hund??

Tack för tröstkramar!
Här är verkligen tomt...trots två katter men det är ju inte riktigt samma sak :(

Fick en känsla samma förmiddag,innan vi åkte,att han tittade på mig och sa att han ville inte mer.Han hade väldigt jobbigt att andas och det blev sämre på bara några dagar så inget mer lidande.

Hade gärna skaffat ny hund, men med mina tider just nu så fungerar det tyvärr inte :(

Senast ändrad:

Min mamma hade en vallhund, en kelpie som blev 15 år. Han arbetade hårt med djuren in i det sista, och jag är imponerad över att han blev så gammal för att jobba så pass hårt. Tror inte att det brukar vara så vanligt. :)

Maya bor hos mina föräldrar men får väl vara med ändå? Hon är i alla fall en westietös på 15 år (1993-11-25) som inte har mycket hörsel eller syn kvar men som ändå är pigg nog att följa med på promenaderna i skogen.

Ett år gammal bild.
DSCF0146.jpg

hade en schäfer/ golden blandning han vart 13 år gammal. är nu ett år sen vi tog bort honom.
det ända han fick var öronskabb en gång i livet annars var han frisk hela livet

Vår collie tik född - 96
Har ingen nyare bild på henne upplagd på pix*ox. Detta är taget för ca 3 år sen då hon va 10 år.

KORAD SUCH Speedlines Southwind Rose
24309962.jpg

Hon är fortfarande pigg och glad. Men sover mkt..
Har aldrig varit sjuk!

Är det bara jag som tycker att man tar bort en sådan hund?

Tack!
Äntligen en vettig människa. Jag håller med dig till fullo.

Jag läste tråden i förrgår och bröt ihop så totalt att jag ite orkat skriva tidigare.
Hur i hela världen kan man vara så okänslig och grym mot sin bästa kompis, som de som beskrivit sina hundar i denna tråd.

Mönstret kommer igen från tidigare trådar. Det verkar vara så sig att man ska överträffa varandra med att hålla sjuka och dåliga hundar vid liv:
"Jag ska klara av att hålla dig vid liv, oavsett hur dålig du är, det löns inte att någon säger till för jag vet alltid bäst."

Varför kramar man inte om sin bäste vän och säger:
"Jag ser att du är dålig, eller har ont vissa gånger. Jag har kollat hur det är, och det finns inget som kan göra dig ung och frisk igen. Vi människor kan aldrig avgöra hur ont du har, så därför vill jag inte att du, som är min bäste vän ska behöva lida, så därför ska du få somna in direkt. Då behöver du aldrig känna något mer."

Det är bedrövligt hur ni tänker.
Att en hund blir gammal är naturligt, men det finns ingen stipulerad ålder som en hund SKA uppnå.
Får en äldre hund en obotlig sjukdom eller krämpa då ska den få sluta sina dagar direkt.

Att ta bort en dålig hund ger hundägaren aktning, motsatsen skapar bara förakt.

Jag tycker att det är helt fel att ha kvar en hund som inte kan se! Det måste vara grymt jobbigt för dem. En döv hund kan många gånger leva ett fullt normalt liv, men blindhet tycker jag är gränsen.

jag håller med dig, hellre döv än blind, vad skulle man själv välja.
Jag var bara tvungen att hålla för mina öron och blunda igår, testa själva, finns det någon som skulle vilja ha det så?

Jag vet inte riktigt om jag ska ta åt mig av ditt inlägg, min hund hör dåligt, det märks genom att man får gå och hämta honom när det tex är matdax eller dax att gå ut.
Han är inte rädd eller osäker.

Hur bra/dåligt han ser vet jag inte riktigt, men han går inte in i saker, kan hoppa upp i soffa/säng osv. Så jag antar han ser bra trots starr.
Ingen skillnad på ljust/mörker.

Jag har haft min hund sen han föddes, så jag känner honom alldeles utmärkt bra o kan avgöra när han är sjuk/ledsen/glad/trött/pigg.

Liknande trådar

Hundhälsa Hej! Jag skulle behöva höra lite andra röster angående en händelse som jag och min hund var med om. Han var väldigt smart, hyper o...
Svar
10
· Visningar
2 422
Senast: Mkb
·
Hundhälsa Usch så svårt att skriva! Har läst igenom mängder av trådar där man frågar om när det är dags att ta bort sin gamla vänn... Nu sitter... 2
Svar
26
· Visningar
13 461
Senast: hastflicka
·
Hundhälsa Jag behöver råd, och eftersom jag inte har någon annan att rådfråga, vänder jag tillbaka till min ungdoms forum ... Det här blinr långt...
Svar
6
· Visningar
2 284
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Skrev visst inget om ridningen förra veckan. Red först en lektion på min fina gamla favorit Dell, den kantiga flugskimmeln. När jag...
Svar
0
· Visningar
2 445
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Valp 2025
  • Tandutdragning komplikationer