Sv: Bukes äldsta hundar..
vilken fin pojke
tråkigt att han har lämnat oss underbart fin var han iaf
vilken fin pojke
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Skulle jag ha missat något så är jag övertygad om att det inte varit någon större förlust
Var på mitt ironi-humör igår, men det funkade dåligt.Jämför inte hundar med människor. Hunden orienterar sig med sin välutvecklade NOS och kan därför klara sig bra som blind i en känd miljö.
Tycker inte den här tråden passar för tvärsäkra inlägg om när hundar bör få sluta sina dagar. Syftet med rubriken är helt klart ett annat.
*kl*
När min hund blir handikappad, lider o inte längre är sig själv, då kommer han att avlivas.
Vi är inte där än..
..
Så långt låter jag det aldrig gå. Mina hundar ska sluta sitt liv när de fortfarande har ett värdigt liv.
Sen kan det ju hända saker fort och hunden lider, det kan man inte råda över.
Men jag väntar inte så länge så jag ser att hunden lider och är handikappad pga sin ålder.
Så långt låter jag det aldrig gå. Mina hundar ska sluta sitt liv när de fortfarande har ett värdigt liv.
Sen kan det ju hända saker fort och hunden lider, det kan man inte råda över.
Men jag väntar inte så länge så jag ser att hunden lider och är handikappad pga sin ålder.
Väldigt kort o enkelt, min hund kommer få leva vidare, skulle jag se att han led, blev handikappad eller inte längre var sig själv, så kommer jag givetvis avliva honom.
Annars kommer han få leva så änge han har ett värdigt liv, där han är pigg, glad o frisk.
Men när tycker du jag ska ta bort honom då, för att absolut inte riskera att han lider? Vid vilken ålder vore det lämpligt?
För det är väl enda sättet garantera att "inte vänta tills han lider"..
Mitt svar handlade inte om din hund. Utan hur jag tänker, att jag inte tänker som dig i den frågan.
Jasg har inte följt tråden fullt ut och inte läst direkt hur din hund mår, så om din hund har jag inga åsikter.
Finns väl ingen ålder som säger när man ska ta bort en hund. Men när jag ser att nu börjar det gå utför, då väljer jag att avliva. Jag väntar inte och ser om det blir värre eller ser om hunden tex klarar av att leva med stelhet, svårt att gå mm.
*kl*
När min hund blir handikappad, lider o inte längre är sig själv, då kommer han att avlivas.
Vi är inte där än..
Att sitta på ett forum och tala om att han lider för att han inte hör lika bra längre o har starr, men ser bra, det är bara översitteri i mina ögon..
Grana försöker inte få det att låta som någonting, hon har inte ändrat något i ditt inlägg som hon citerade.
Detta är ju dina egna ord, vill du att man ska få en annan uppfattning om din åsikt i ämnet så skriv annrolunda då.
Skriver man att hunden ska vara handikappad och lida så är det ju så ändra kommer att tolka din åsikt i ämnet. ( precis som det stå ).
Fel, hur du tolkat att jag tänker!
En stor skillnad eftersom du gärna vill få det att låta som att jag låter min hund lida ett tag innan jag tänkt ta bort han.
Min hund mår bra tack o så länge han gör det så kommer jag inte avliva honom..
Börjar gå utför?
Som? Förlorar en del hörsel? början till starr/men ser bra? tröttare? sover mer? svårt hålla sig?
När avlivar du?
För de är ju en stor skillndad på att hunden har svårt att gå o att den börjar höra dåligt, så ska du citera mina inlägg o få det låta som jag låter min hund lida/eller så fint som "tänker inte som dig" så bör du väl för 17 ta reda på vad det handlar om!?