Usch idag har det inte varit en rolig dag i stallet.. jag vet inte om ni läst om det, men det har stått om Billy på ganska många nyhetssidor idag. Han gick ner sig i dammen idag på förmiddagen
Billy är inte min häst, men eftersom vi bara är 6 hästar i stallet och jag umgås mycket med Billys ägare känns det ju nästan som min häst. Hästarna hade tagit sig ur hagen, och antingen har Billy blivit skrämd eller trängd ner i dammen som finns på gården. Han har gått igenom ett elstängsel så han har inte bara knallat ner där i alla fall.. hela dammen är omgärdad av stängsel av olika slag och på 22 år har ingen häst någonsin varit i närheten av dammen förut. Men idag hände det
Jag var inte med när det hände, men ägaren ringde mig strax efteråt. Billy är stallets snällaste, goaste farbror på 19 år som aldrig gör något dumt eller förhastat. Han såg så ledsen och medtagen ut när jag kom upp att jag inte visste vad jag skulle säga..
Nu verkar det rätt bra med Billy ändå, han var pigg på promenaden och han äter och bajsar som han ska. Men han låg en timme i dammen innan de fick upp honom och han har ju släpats upp så man vet ju inte hur hans gamle kropp mår dagarna efter nu.
Och som grädde på moset berättade en annan i stallet att de beslutat ta bort sin häst (utdömd) på fredag redan.. Den hästen är min hästs "flickvän" så det känns tungt just nu