Bukehästar i Norr- och Västerbotten del 3

Sv: Bukehästar i Norr- och Västerbotten del 3

Fin häst! Man blir inte liiite körsugen.

Wilmer är det en fjording eller ja korsning kanske?


Krockodil: Ja, det är himla skönt att det inte är så mycket insekter på slätten:love: Inte för att jag har den turen just nu men det verkar inte
vara så mycket insekter nu ändå.

Wilmer är en 19 år gammal fjordingkorsning som lever livet hos oss som glad pensionär ;)
 
Sv: Bukehästar i Norr- och Västerbotten del 3

För några år sen fick jag tips här på buke om ett hemmagjort flugmedel som faktiskt fungerade bättre än jag kunde tro!
Receptet är som följer:
Koka upp 4 matskedar timjan i 1 liter vatten, låt stå och dra i minst 12 timmar. Sila bort timjanen, blanda sen ner 4 dl grönsåpa i timjanvattnet, klart!

Busenkelt och ingen olja som bränner på huden.

Kanske får jaga rätt på nå timjan och testa!

Ännu bekvämare är det att inte ha häst alls;)

Ehm.. No comprendo?
 
Sv: Bukehästar i Norr- och Västerbotten del 3

Skönt att det löste sig, men det brukar det ju göra på ett eller annat sätt :laugh:
 
Sv: Bukehästar i Norr- och Västerbotten del 3

Jo. Nu ska man bara få klara besked från chefen om hur hösten kommer se ut, ifall det är någon idé att säga upp lägenhet och stallplats i Umeå och ta pick, pack och hårig gamling till nordligare breddgrader. Allt hänger ju på hur mycket jag skulle få jobba under hösten. Tyvärr verkar det svårt för chefen att säga något säkert än. Tidigast jag kan få besked är i juli... :(

Jag har lite dåligt samvete för att jag itne kan ge M några klara besked heller än. Vill inte att h*n ska behöva sitta i skiten med en tom box till hösten bara för att de inte hann få in någon om jag flyttar.

Hur mår dina gubbar då? Och hur mår magen?
 
Sv: Bukehästar i Norr- och Västerbotten del 3

*KL*

Nån som vill byta hem med mig för ett tag? Bor så otroligt nära havet och det slutar banne mig aldrig blåsa :eek: Blir galen!
 
Sv: Bukehästar i Norr- och Västerbotten del 3

Men om det alltid blåser blir det mindre mygg :cool:

Bara jag som tycker det är extremt mycket mygg i år? Kvällarna är ju helt hopplösa! :)
 
Sv: Bukehästar i Norr- och Västerbotten del 3

Jag skrev just ihop en artikel om hur mycket mygg vi kan tänkas få här uppe i norr i år :p. Det lät väldigt osäkert om vi kommer få massor eller inga alls. Needless to say så hoppas jag på det sistnämnda. Men man vet aldrig... somrarna i Sverige är ostadiga. En liten värmebölja, en liten översvämning och *poff* så blir det smällkalas runt midsommarbordet.
 
Sv: Bukehästar i Norr- och Västerbotten del 3

Många flugor på smällen ;)

Jo. Nu ska man bara få klara besked från chefen om hur hösten kommer se ut, ifall det är någon idé att säga upp lägenhet och stallplats i Umeå och ta pick, pack och hårig gamling till nordligare breddgrader. Allt hänger ju på hur mycket jag skulle få jobba under hösten. Tyvärr verkar det svårt för chefen att säga något säkert än. Tidigast jag kan få besked är i juli... :(

Jag har lite dåligt samvete för att jag itne kan ge M några klara besked heller än. Vill inte att h*n ska behöva sitta i skiten med en tom box till hösten bara för att de inte hann få in någon om jag flyttar.

Hur mår dina gubbar då? Och hur mår magen?

Typiskt att chefer aldrig kan ge besked i god tid!! Och synd att man aldrig är i position att klämma dem på beslutet utan snällt måste vänta. Men du är klar med plugget nu då?

Gubbarna mår bra, de går ute och betar dagtid nu och det är såååå lovely att se dem mumsa :love: Magen är lite mör eftersom lille herrn därinne inte är av den lugna sorten utan pepprar mitt innandöme med rövtacklingar, knän och sparkar dagarna i ända. 9 dagar kvar till beräknad förlossning, så när ni minst anar det..

*KL*

Nån som vill byta hem med mig för ett tag? Bor så otroligt nära havet och det slutar banne mig aldrig blåsa :eek: Blir galen!

Hmm, här blåser det trots att vi har typ.. 3 mil? till havet så det är ingen idé att byta med mig ;)

Bara jag som tycker det är extremt mycket mygg i år? Kvällarna är ju helt hopplösa! :)

Det MÅSTE vara extremt med mygg, och extremt stora och extremt tidiga sådana dessutom!!

Haha, jag skojar ju bara! Jag kommer ju mest troligt bli med häst (föl) nästa år, och jag kan ju lugnt säga att jag längtar!!

Fööööl :love:
 
Sv: Bukehästar i Norr- och Västerbotten del 3

9 dagar kvar bara? Ojj vad spännande! Vet ni vad det blir för något? Jag vet inte, men alla i min närhet som fått barn i år har hittills bara fått pojkar, även om jag inte känner dig jätteväl tycker jag väl ändå att nånstans borde det snart komma en tjej!!

Och ja! Det ska bli så roligt att få följa det som kommer ut ända från början! Nu är ju stoet inte ens konstaterat dräktig, men vi får hålla tummarna!! Fölet hon har vid sidan nu är faktiskt också en riktig fining med lååånga ben! Men han är mer hoppstammad (och kommer att bli skimmel:angel:), så jag är inte intresserad:p

Nästa unge ska nog bli fux då både sto och hingst är fuxar;)
 
Sv: Bukehästar i Norr- och Västerbotten del 3

Jupp, om man bortser från att jag måste lämna in C-uppsatsen innan augusti så är jag i princip klar. Ska läsa några grafik-kurser på distans under hösten dock.

Oh, spännande att det inte är länge kvar! Ser fram emot mycket bilder på den framtida Buke-medlemmen :). Man kanske får svänga förbi och kika på underverket sedan när tiden och tillfället passar?
 
Sv: Bukehästar i Norr- och Västerbotten del 3

Det är med största säkerhet en kille här också :D Han skulle chocka alla om han var en hon. Jag räknar kallt med att han ska få sin fars sinne för matte och såna tråkiga ämnen, och sin mors djurintresse och därmed bli supersnygg veterinär som smälter hästtjejshjärtan (eller hästkillehjärtan, om han hellre vill det) i framtiden. ;)

Att få följa dem från semi och framåt är något särskilt, hoppas det tagit sig! *saknar min Ängel f: 1/7 2003. Ett litet, blött knyte*
 
Sv: Bukehästar i Norr- och Västerbotten del 3

Ja du är skyldig en påhälsning eftersom du bangade på Bukefikan här i vintras!! Minns ni, som var här, vilket fruktansvärt skitväder det var då?!
 
Sv: Bukehästar i Norr- och Västerbotten del 3

jo jag minns och är glad över att det är sommar nu, allt blir mkt lättare då :laugh:
 
Sv: Bukehästar i Norr- och Västerbotten del 3

Skoja inte, mördarmyggen till trots så nog är vår -> höst bäst! Brukar säga att jag gillar alla årstider, men vintern åker på fetstryk i jämförelse.
 
Sv: Bukehästar i Norr- och Västerbotten del 3

Så det dåliga vädret orsakades av att jag inte dök upp den dagen?:p Förvisso vet jag att vi journalister kan ha rätt stor genomslagskraft ibland men att jag påverkar vädret... det måste jag skriva in i mitt CV nästa gång :D
 
Sv: Bukehästar i Norr- och Västerbotten del 3

Jäpp, det viskas om att du var orsaken ;) Månne du hade något att göra med jordskalvet häromkvällen..?
 
Sv: Bukehästar i Norr- och Västerbotten del 3

Men om det alltid blåser blir det mindre mygg :cool:

Bara jag som tycker det är extremt mycket mygg i år? Kvällarna är ju helt hopplösa! :)

Bromsarna lyckas iallafall stanna.. Sen på kvällarna när det ibland är vindstilla så är luften full av mygg. Hemskt ! :mad:
 
Sv: Bukehästar i Norr- och Västerbotten del 3

Det hade det kunnat vara om jag jobbat på en redaktion där nere och behövde något bra att skriva om :p

Kändes skalvet mycket? Syrran hade inte känt av något på Lilljansberget.
 
Sv: Bukehästar i Norr- och Västerbotten del 3

Jag satt framför Buke när det började bullra. Jag kände av det jättemycket, trodde det var en lastbil i rummet brevid :crazy:
 

Liknande trådar

Anläggning (Jag testar att ställa frågan i den här tråden istället för att göra en ny i ämnet - gissar att många här har koll.) Hur många här...
2
Svar
23
· Visningar
2 206
Senast: Svartkatt
·
Kultur Reflekterar lite har besökt Gripsholms slott, Livrustkammaren och Stockholms slott och tidigare har jag också gått guidad tur på...
Svar
5
· Visningar
570
Senast: CaisaCax
·
R
Kropp & Själ Detta kanske är ett lite annorlunda ämne, så jag är beredd på att ingen delar mitt intresse. 😄 Men om nån gör det så kanske vi kan...
Svar
14
· Visningar
765
Senast: Raderad medlem 149639
·
Hundavel & Ras Hej, Inser att det finns svinmånga såna här trådar men hittar inte någon passande genom sökfunktionen. Jag och sambon söker en liten...
9 10 11
Svar
201
· Visningar
10 473
Senast: ii-ssa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Hiss och diss del 5
  • Vad gör vi? Del CCIII
  • Vem har väjningsplikt?

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp