Bukehästar i Norr- och Västerbotten del 3

Sv: Bukehästar i Norr- och Västerbotten del 3

kl

hihi idag har jag anmält mig till en träningstävling i hoppning om två veckor med Mammi. Vi ska hoppa hela 70 cm :eek: hoppas verkligen att det inte regnar imorgon så att jag kan hoppträna lite grann, har ju bara hoppat henne typ en gång innan.

Wish me luck :D
 
Sv: Bukehästar i Norr- och Västerbotten del 3

Kalasväder för hoppträning idag så ut och finslipa :bump: Var går tävlingen av stapeln?
 
Sv: Bukehästar i Norr- och Västerbotten del 3

Åh vad roligt hoppas det går bra för er! Jag vill också hopptävla! :banana:
 
Sv: Bukehästar i Norr- och Västerbotten del 3

Jo det vart ju träning idag, blev lite si o så. Ibland kommer vi supernära så att hon knappt anstränger sig för att komma över och andra hopp så hoppar hon som det vore en 3 meters vallgrav hon ska över och fullkomligt skjuter mig ur sadeln haha.

Det är Sävar RK som har den och dom ska ha den i stallet i Hjoggmark.
 
Sv: Bukehästar i Norr- och Västerbotten del 3

Tackar :bump: bara o anmäla sig ju :laugh:

Har aldrig gått på ridskola eller tränat hoppning så jag vet bara hur man håller i sig och gasar, inte hur man te.x fångar upp hästen efter hoppet eller hoppar så att jag inte hamnar efter osv. :crazy:

Så det blir nog lite finslipning på hoppdelen för mig innan jag far ut på tävlingar. :p
 
Sv: Bukehästar i Norr- och Västerbotten del 3

Ja de kan ju vara klokt :laugh:

Själv är jag så galen att jag ställer upp ändå, var ca 5-6 år sen jag tränade hoppning sist och då på hästar som kunde taxera själv. Gammärren jag rider nu är bara hoppad lite grann i sin ungdom och kan nog inte taxera själv har jag märkt. Kommer att vara överlyckling om jag bara håller mig kvar på ryggen hela rundan :D Men vi komme nog att ha roligt iaf och det är ju det viktigaste.
 
Sv: Bukehästar i Norr- och Västerbotten del 3

*kl*

Buhuhuuu vilket väder :cry: Jag som ska dra tråd i beteshagen idag.. Enda fördelen är väl att insekterna håller sig borta, vi har nå så fruktansvärt med mygg här så kvällarna är nästintill olidliga. Stackars hästarna blir uppätna och som vanligt hjälper inga medel :mad: Har nu köpt Ultrashield eftersom Renonsen var ungefär lika effektiv som vatten men inte blir de lämnade ifred nu heller.
 
Sv: Bukehästar i Norr- och Västerbotten del 3

Här trodde jag det skulle regna men det har varit soligt hela dagen. Dock väldigt kvavt :grin:

Visst vet ni att i H**kskatalogen står det att Renons ska hålla upp till BARA 2timmar!! Vilket innebär att man får spraya 12ggr varje dag. Det blir ju hur många renonsflaskor som helst på en sommar! :eek:
 
Sv: Bukehästar i Norr- och Västerbotten del 3

Det blir till att ställa alarm nattetid ;) Varannan timme :)

Ang vegeterianhästar, finns en häst här som har en kärlek till korv ;) Inget man ger han, men han lyckas få tag på det på annat vis :)
 
Sv: Bukehästar i Norr- och Västerbotten del 3

Haha jo eller hur ;)


Vet en häst som älskar skinka.. Och på travskolan brukade småungarna jämt bjuda Trocadero på saltlaktris :confused:
 
Sv: Bukehästar i Norr- och Västerbotten del 3

Är det inte 4 timmar? Hursomhelst rätt värdelöst :P
Ska också prova Ultrashield iår, hoppas det kommer att fungera.
 
Senast ändrad:
Sv: Bukehästar i Norr- och Västerbotten del 3

de kan inte ha varit så nyttigt? ;) först trodde jag dom bjöd på både trocadero och saltlakrits, inte att dom bjöd trocadero på saltlakrits ;)
 
Sv: Bukehästar i Norr- och Västerbotten del 3

_Elly_ : Jag använder Ultrashield och jag tycker det är jättebra! :)

Gráfaxa: Haha svårt det där ;) Nä Trocadero var jättesöt! Dock tror jag inte han mådde så bra i magen efter all saltlakrits :grin:
 
Sv: Bukehästar i Norr- och Västerbotten del 3

kl

Här kommer några nya bilder på ponnyn och på Mammi som vi tog för nån vecka sen.

29338_401767460431_560285431_4572585_766363_n.jpg

29338_401767475431_560285431_4572586_2682643_n.jpg


29338_401767495431_560285431_4572587_162581_n.jpg

29338_401767505431_560285431_4572588_687880_n.jpg

29338_401767510431_560285431_4572589_3928628_n.jpg

29338_401767525431_560285431_4572590_6788814_n.jpg
 
Sv: Bukehästar i Norr- och Västerbotten del 3

Men jesus, då är det ju inte ens lönt att spraya! Köpte min Renons rätt nyligt för att testa och har fått spraya varje dag så den är i princip slut - och den är inte speciellt dryg så ska man då spraya 12 ggr/dygn går det ju ett par flaskor i veckan :mad:

Ultrashielden har inte gett märkbar effekt ännu, vete gudarna vad man ska testa.. Kanske vi har muterade monstermygg här? Fast nu ska det ju snart, tack och lov, lugna sig med mygg en stund. Däremot lär bremsen börja vakna..
 

Liknande trådar

Anläggning (Jag testar att ställa frågan i den här tråden istället för att göra en ny i ämnet - gissar att många här har koll.) Hur många här...
2
Svar
23
· Visningar
2 206
Senast: Svartkatt
·
Kultur Reflekterar lite har besökt Gripsholms slott, Livrustkammaren och Stockholms slott och tidigare har jag också gått guidad tur på...
Svar
5
· Visningar
570
Senast: CaisaCax
·
R
Kropp & Själ Detta kanske är ett lite annorlunda ämne, så jag är beredd på att ingen delar mitt intresse. 😄 Men om nån gör det så kanske vi kan...
Svar
14
· Visningar
765
Senast: Raderad medlem 149639
·
Hundavel & Ras Hej, Inser att det finns svinmånga såna här trådar men hittar inte någon passande genom sökfunktionen. Jag och sambon söker en liten...
9 10 11
Svar
201
· Visningar
10 473
Senast: ii-ssa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Valet i USA
  • Vad gör vi? Del CCIII
  • Vinterföräldrar 23/24

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp