Bukehästar i Norr- och Västerbotten del 3

Sv: Bukehästar i Norr- och Västerbotten del 3

Vad mycket det hinner hända om man är ifrån tråden ett tag! :D

Grattis, vad fina ni var på kortet! :laugh:

Kicki :laugh:
 
Sv: Bukehästar i Norr- och Västerbotten del 3

Vad kul att du åxå ska gifta dig! :laugh: Vad stora ni håller på att bli allihop! :D

Kicki :laugh:
 
Sv: Bukehästar i Norr- och Västerbotten del 3

Ja ibland är det stillestånd och ibland drar det iväg flera sidor :D
 
Sv: Bukehästar i Norr- och Västerbotten del 3

:laugh:

kl


Igår så var ju jag iväg o red på Hippo. Det gick väl sådär för hästen som jag fick var totalt annorlunda än Mammsan och jätte känslig och lite orolig i munnen så jag fick då en orolig hand tyvärr. Men vi fick in en jättefin ökning i traven och galoppen gick bra. Men red nästan hela lektionen utan stigbyglar för annars kunde jag inte sitta ner haha. men det ska definitivt göras om sen i höst. Var ju verkligen jättenyttigt att rida en annan häst och dessutom för en ridlärare. Men man vart verkligen trött.
 
Sv: Bukehästar i Norr- och Västerbotten del 3

*delvis kl*

Ååh, aah, dilemma! Stallägarinnan från mitt gamla stall vill gärna låna Akilles och träna och tävla honom. Fördelarna är uppenbara: han får hållas igång, får miljöträning och träna tävling (han är ju trots allt 6 år) samtidigt som jag får mer tid med bäbisen. Nackdelarna lika uppenbara: det gör ont i mattehjärtat och skaderisken finns ju alltid.

Hur som helst så hänger det ju på att jag får sällskap till Mihloo, någon av er som vet av något sådant? Gärna något lätt och lättskött som inte kräver allt för mycket mat eller motion, då går ju fördelarna med att låna ut Akilles förlorade. Helst lån/fodervärd, ska det bli köp av så måste det vara en ponny eftersom jag bara har en ponnybox att tillgå när Akilles sen kommer tillbaka.

Hoppas att moderatorn inte ser detta som en annons eller liknande, utan som en förfrågan norr- och västerbottensbukare emellan :laugh:
 
Sv: Bukehästar i Norr- och Västerbotten del 3

Åh, jag förstår ditt dilemma men jag tycker att det låter som en jättebra lösning! Då slipper du ha dåligt samvete och kan helt ägna dig åt bäbisen!
Samtidigt som du vet att han får det bra, för jag antar att du känner henne ganska väl!!

Någon liten ponnyplutt borde ju inte vara så himla svårt att hitta! Eller kanske en gammelgubbe/tant som är pensionerad..har sett att det ibland finns såna till utlån på blocket!
 
Sv: Bukehästar i Norr- och Västerbotten del 3

Mjo har börjat kika runt lite på nätet och skickat ut lite förfrågningar så får vi se om någon nappar!
 
Sv: Bukehästar i Norr- och Västerbotten del 3

Heh, det faller ju på att min gosse behöver motionen. Annars hade du kunnat få ta honom ett tag så att M och E slapp bekymra sig för att försöka hitta sällskap åt honom när damerna är på tävling. Och jag kunde ägna mig åt att jobba arslet av mig uppe i Gällivare.

Men lycka till med letandet. Det borde ju finnas nån där ute som har en häst för mycket eller nåt och som de gärna ser hamnar hos en duktig person som du.
 
Sv: Bukehästar i Norr- och Västerbotten del 3

Viss motion må ju vara hänt, men är det en häst som behöver mycket och dagligt arbete så kan jag ju lika gärna ha kvar Akilles.. Men tackar för erbjudandet!
 
Sv: Bukehästar i Norr- och Västerbotten del 3

Det var så lite så :D. Själv känner jag mig lite hopplös. Måste hitta nånstans att bo i Gällivare där man får ha katter nu i juni. Ser ut som att det kommer bli ännu några veckor i sträck att jobba där uppe och då kan jag inte lämna katterna här nere eftersom syrran inte kan få i gamlingen den medicin hon behöver. Som tur är verkar hästen vara fixad eftersom en kursare till mig, som själv bor i Holmsund, blev jättesugen att ha en sommarhäst så nära inpå. det är ironiskt att det ska vara lättare att fixa någon som tar hand om en 500 kgs häst än ngn som klarar av två katter som väger ungefär 6 kg tillsammans :p
 
Sv: Bukehästar i Norr- och Västerbotten del 3

Synd att jag ska ha mamsens kisse i sommar, annars hade jag kunnat hjälpa dig! Men hon går tyvärr inte ihop med andra kissar så det är nog en dum idé.
Men nog måste det väl finnas någonstans att bo där man får ha missar med sig?
 
Sv: Bukehästar i Norr- och Västerbotten del 3

Tack för erbjudandet!

Hehe, det är samma problem för mig. Hade det bara varit gamlingen hade jag nog kunnat lämna henne till någon kompis men den lilla har potentialen att bli en psykotisk mördarkatt så fort hon ser andra katter. Enda orsaken till att hon inte kört slice-n-dice på gamlingen är för att gamlingen varit här längre :D. Det är rätt lustigt egentligen med tanke på att hon älskar människor. Fick hon som hon ville skulle hon ägna dagarna åt att hänga över ens axel och gosa med ens hår :D. Men visa henne en främmande katt eller hund och hon förvandlas till Charles Manson på koffeinöverdos :rofl:. Mitt fönster och min gardinstång har fått ta mycket stryk de senaste dagarna då grannens katt gillar att fönstershoppa.

Jag har satt ut alla mina krokar. I värsta fall får jag försöka snacka lite med min chef och försöka tjata mig till att de använder sina kontakter (vilka de nu kan vara med tanke på att chefen sitter i Luleå men men... :p). Det är ju typiskt att de lyckades sälja mina farföräldrars hus så snabbt. Annars hade jag nog ockuperat det i sommar. Visst är jag tveksam till hur jag skulle palla att bo ensam i en villa med fem rum (plus tre i källaren) men det hade varit en nödlösning. Nåja, på nåt sätt löser det väl sig.
 
Sv: Bukehästar i Norr- och Västerbotten del 3

knapp

Idag, kl 11:15, är det 1 år sedan Dusten somnade in..ett helt år utan min älskade. Och jag kastas genast tillbaka till alla känslor och tårar den dagen. :cry: jag saknar honom så förbannat fortfarande!!! :love:
 
Sv: Bukehästar i Norr- och Västerbotten del 3

Shit, har det redan gått ett år?! Det är obehagligt hur tiden går..

Mysan flyttade till himlen i februari 2008, det är alltså snart 2½ år sedan. Och visst, det är på sätt och vis lättare men nog fanken saknar jag henne ofattbart mycket ännu och vet att jag aldrig kommer få en häst som henne igen. Och hennes mamma flyttade till himlen i februari 2005, men nog ser jag lika tydligt fortfarande hur de leder iväg henne längs stallgången :cry:
 
Sv: Bukehästar i Norr- och Västerbotten del 3

Ja, det har gått ofattbart fort..
Man verkar aldrig glömma den där hemska dagen..inte är det dom vackra minnena som flashar förbi idag direkt. Det är snarare hur ledsen jag var, hur salt han smakade av mina tårar när jag pussade han farväl, hur han föll...ursch. Bröt ihop imorse. igen! :cry:
Blir aldrig sorgen lättare att hantera?!...:(
 
Sv: Bukehästar i Norr- och Västerbotten del 3

Lite lättare blir det. Framförallt så tar de goda minnena större plats allt eftersom. För det är ju det man ska minnas dem för, allt det underbara man delat :love: Även om det kan skapa lite bitterhet också, ifall man låter sig hamna i "varför"-träsket.
 
Sv: Bukehästar i Norr- och Västerbotten del 3

Oj, vad tiden går fort.....tänk redan ett helt år!

Kicki :cry:
 
Sv: Bukehästar i Norr- och Västerbotten del 3

Mmm, det har verkligen bara rasat iväg. Och ändå känns det ibland som att tiden står stilla vid just den där dagen. konstigt!
 
Sv: Bukehästar i Norr- och Västerbotten del 3

Ja det är konstigt hur det funkar.. men inte skulle jag då för allt i världen vilja gå tillbaka till tiden just innan de flyttar till himlen, fi tusan för alla de där praktiska förberedelserna och den hemska väntan.
 
Sv: Bukehästar i Norr- och Västerbotten del 3

*kl*
Attans... Min plan med att en kursare skulle ta hand om gammelgubben medan jag är borta och jobbar sprack. Hennes kiropraktor tyckte inte det var någon god idé att vara hästskötare under pågående behandling. Så nu får jag hoppas och be för att det löser sig med sommarbete innan jag ska åka (vilket det inte lär göra eftersom jag börjar jobba 7 juni) så man slipper mockning och sånt iaf... Annars vete fan hur jag ska göra... *gnäll, gnäll*

Angående det där med väntan... Jag har förvisso aldrig förlorat en häst men jag minns hur jobbigt det var att gå och vänta på datumet då jag skulle ta bort min hund... Det är tre år sedan jag tog bort honom nu men det gör fortfarande ont när jag tänker på de sista dagarna med honom :(. Det var nog den värsta helg jag någonsin varit med om.
 

Liknande trådar

Anläggning (Jag testar att ställa frågan i den här tråden istället för att göra en ny i ämnet - gissar att många här har koll.) Hur många här...
2
Svar
23
· Visningar
2 206
Senast: Svartkatt
·
Kultur Reflekterar lite har besökt Gripsholms slott, Livrustkammaren och Stockholms slott och tidigare har jag också gått guidad tur på...
Svar
5
· Visningar
571
Senast: CaisaCax
·
R
Kropp & Själ Detta kanske är ett lite annorlunda ämne, så jag är beredd på att ingen delar mitt intresse. 😄 Men om nån gör det så kanske vi kan...
Svar
14
· Visningar
765
Senast: Raderad medlem 149639
·
Hundavel & Ras Hej, Inser att det finns svinmånga såna här trådar men hittar inte någon passande genom sökfunktionen. Jag och sambon söker en liten...
9 10 11
Svar
201
· Visningar
10 473
Senast: ii-ssa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp