Bukehästar i Norr- och Västerbotten del 3

Sv: Bukehästar i Norr- och Västerbotten del 3

:) Jag klagar inte heller nu när värmen äntligen har kommit. Har frysit nog under vintern och längat såååå efter värmen, så nu när värmen kommer står jag med öppna armar och tackar:laugh: Tycker inte det finns nå trevligare än en lite senare ridtur under kvällen i solljus och lite svalare eller en förmiddagstur innan det blir " för varmt " och man kanske hellre då solar och latar sig mitt på dagen( om man inte e på jobbet förstås ). Stora nackdelar med värmen e väl ändå dessa j....r myggen. I helgen i stugan har jag fått ca. 30 stick redan:eek: Trodde inte att dom redan har " vaknat " till.
 
Sv: Bukehästar i Norr- och Västerbotten del 3

*kl*
Då var man tillbaka i Umeå efter 2 veckors bortovaro. Det här resandet tar knäcken på mig. Det blir till att söka lägenhet i Gällivare och ta pick, pack och häst dit mest troligt. Vore dock nice om man kunde få nån garanti att jag kommer få något jobb på NSD för hösten.

Men en av mina artiklar som jag skrev i veckan hamnade iaf på löpsedeln på NSD! :bump: Jag insåg att vi journalister nog är de mest egotrippade av alla. Jag känner mig hög varje gång jag ser mina artilar publicerade :D
 
Sv: Bukehästar i Norr- och Västerbotten del 3

Igår var det massiv myggattack här på ridbanan :mad: Enorma mygg som dessutom är svåra att klappa ihjäl. Tur Akilles är tålig med smällarna, han får agera lockbete och jag dunkar dem när de satt sig. Och jag skojar inte, ett relativt hårt slag räckte inte utan det var verkligen till att dunka ihjäl dem. Dödade väl åtminstone ett 20-tal och försöker inbilla mig att det gör skillnad ;)
 
Sv: Bukehästar i Norr- och Västerbotten del 3

Jomen det är något speciellt med det :D Att se sin (förvisso, antagligen, något redigerade text) och sitt namn i print. Blir även lite hög av att se marknadsmaterial jag jobbat med upptryckt på fiiiint blankt och tjock papper, redo att distribueras.. *dreggel*

Men trist att du ska flytta uppöver! Om än trevligt med ett jobb som hägrar. Tur du ändå har anledning att hänga i tråden ;)
 
Sv: Bukehästar i Norr- och Västerbotten del 3

Hehe, jo, man får ju se. Om saker fortsätter som de gör nu så lär jag väl bli en inventarie i tråden. 20+ år senare sitter jag fortfarande och muttrar över den där håriga, norska kallblodsherren :D

Nu ska man bara hitta stallplats och boende uppe i GVE också. Men det blir inte förrän till hösten mest troligt. Hoppas på att Barret kan gå sommaren ut på bete nu, utan att få fångkänning.
 
Sv: Bukehästar i Norr- och Västerbotten del 3

Säkert :D

Vars blir det bete då, på andra sidan Ansmark? Längtar tills mina får börja knapra grönt, och grönare blir det för varje dag som går.

*kl*
Ah, nyverkade hästar! Duktiga var dom också. Blir skolöst nu, de ska ju inte gå lång stund till innan bete och "föräldraledighet". Jesus vad snabbt det går när det bara är verkning och inte skoning också!
 
Sv: Bukehästar i Norr- och Västerbotten del 3

Njae, M har tydligen fått tag på ett fält i närheten av stallet. Det är det lilla fältet som ligger tvärs över vägen från vårt vinterfält (snöplumsfältet som jag högtidligt dubbat det till). Så mest troligt blir det där. inte mkt bete men B behöver ju inte sådär överdrivet bete och det är nära stallet så man kan stödfodra om man vill. Tror det kommer bli bra för min gosse. Så länge han får nån valack som sällskap när damerna åker bort för att förtjäna sitt levebröd :D

Du då? Var kommer dina gossar leva loppan i sommar?
 
Sv: Bukehästar i Norr- och Västerbotten del 3

Vi har betesmark precis vid huset, så det blir skönt. Full uppsyn genom fönstret! Har ni tänkt annonsera efter betessällskap eller har ni något på gång?
 
Sv: Bukehästar i Norr- och Västerbotten del 3

Vi har en som kan vara tänkbar men vet inte om hon kommer tycka att det blir för lite bete. Annars blir det väl till att annonsera eller höra sig för bland bekanta.

Fasen vad skönt att ha egen betesmark! Blir så mkt mindre strul och stress då.
 
Sv: Bukehästar i Norr- och Västerbotten del 3

Ja är det den äng jag tänker på är det ju inte mkt. Men kan ju funka beroende på hur länge man tänkt sig betet, + med eventuell stödutfodring! Japp det är guld att betesfrågan är löst, det är ju annars ett evigt aber varje sommar..
 
Sv: Bukehästar i Norr- och Västerbotten del 3

*kl*

Jag behöver hjälp!

Medryttarhästen åker ju på fredag och jag skulle vilja köpa något till ägaren som tack för att fått rida hennes häst, men jag har kört fast på VAD jag ska köpa.. Jag känner henne inte så jätteväl att jag skulle kunna något som hon vill ha, så därför funderar jag lite på något presentkort, men det känns lite trist, eller jag vet inte?

Vad skulle ni ha köpt, alternativt, vad skulle ni vilja ha just nu? det här är ju jättesvårt!
 
Sv: Bukehästar i Norr- och Västerbotten del 3

Fick presentkort på Pegasus av gamla stallägarna i julas, det är ju guld till exempel. Barret och Stallägarna fick i sin tur choklad från Chokladbutiken här i stan :d

När jag var medis så fick ägaren ett kort på henne och hästen som jag tagit i en fin ram.

Tog hand om en häst åt en gravid vän och fick av henne bland annat vinflaskor (hon hade slagit på stort och köpt massor men jag har glömt - är ju 5 år sedan :o).

När jag själv hade medisar som fick julklappar så vart det ett år ett par ridvantar, ett annat år en Jacsonväst som var vändbar med reflex på ena sidan (hade själv velat ha!), nåt år var det choklad (yes, me like choklad)..
 
Sv: Bukehästar i Norr- och Västerbotten del 3

Är du säker på att du glömt för att det var så länge sen och inte för att vinet mystiskt tog slut rätt fort? :p

@Kivina
Presentkort är bra grejer. Då slipper man risken att man köper något som bara blir fel eller så. Choklad är också bra grejer :D. Men det kräver att man vet att personen i fråga gillar choklad (Modett prickade in full pott med chokladasken till mig :D)

Ett presentkort på Pegasus eller kanske på nån behandling på IKSU (typ massage eller liknande) är nog något som de flesta inom Umeås hästvärld kan uppskatta till fullo.
 
Sv: Bukehästar i Norr- och Västerbotten del 3

Jag har faktiskt funderat på det där med choklad:)

Ägaren är ju gravid så en flaska vin känns lite fel;) Ett presentkort på Pegasus känns kanske lite malplacerat eftersom jag inte vet hur hennes hästframtid kommer att se ut..

Jag tror jag ska ta en sväng förbi stan imorgon när jag åker till stallet imorgon och fundera lite på vad jag kan tänkas hitta på:)
 
Sv: Bukehästar i Norr- och Västerbotten del 3

KL

Är det fler som fått galna hästar i stallet nyligen?? :angel: Jag tror alla hästar på Surf är brunstiga, både ston och valacker. Min pålle tror bestämt att han är hingst. Han försökte betäcka stoet han går tillsammans med idag. Det uppskattades såklart inte av varken hennes ägare eller mig, så vi särade på dem.
Båda hästarna blev stålltokiga och stod och skrek och skrek och skrek och sprang som galningar i hagarna. Tillslut stod vi inte ut längre och släpte ihop dem igen. Då blev det lugnare.
Ett av de andra stona i stallet som vi tidigare försökt släppa ihop Ferro med och som hatade honom har nu blivit störtkär i honom. :rofl: Hon vägrade gå förbi hans hage till sin egen.
Och när Ferro kommer in i stallet så börjar ALLA ston gnägga! :rofl: Löööv is in the air! :love: :rofl:
 
Sv: Bukehästar i Norr- och Västerbotten del 3

Det kan vara en kombination ;)

Kivina: fick ett presentkort på ansiktsbehandling, har inte nyttjat det än men det är ju en sån där sak som kan kännas lite lyxigt som gravid. Och visst kan du ge ett gravido vin, men föredragsvis alkoholfritt om hon ska kunna förtära det inom en nära framtid :angel: Presentkort på bäbisprylar funkar ju också, om än jag personligen hade föredragit något av det andra :) Bäbisprylar brukar man ju få ändå från alla håll och kanter.
 
Sv: Bukehästar i Norr- och Västerbotten del 3

Akilles tror ju att han har bollarna kvar, så jag är rätt glad att här inte finns några ston :D För två somrar sedan sprängde han hagen för att komma åt de villiga brudarna, med ett svårläkt skärsår som följd. Suck..

Men nån passion ska han alltid ha, finns det inga brudar så blir han grästokig. Han trycker ner undertråden i hagen minst 5 ggr/dag i sina försök att beta så långt ut som det bara går. Ännu en suck..

Vi snackar hästen med en fantastiskt hög smärttröskel som varesig bryr sig om elstötar, sparkar eller bett från andra hästar. Men herreguuuuud vad ont det gör om matte bara tittar på ett litet pyttesår :eek:
 
Sv: Bukehästar i Norr- och Västerbotten del 3

knapp
Jag har gått och fått feber. Och jag som skulle springa Blodomloppet idag och Vårruset på onsdag.
Tur jag hann med en riktigt superrolig runda på Walle igår, mest troligt den sista..:cry:
 
Sv: Bukehästar i Norr- och Västerbotten del 3

Sista passet ridet idag:cry:

Han var lat, men blev riktigt trevlig i slutet. En kompis fotade sisådär 200 bilder och har fått hem en på mailen iallafall som jag tänkte visa:) Som sagt, en 16" hoppsadel gör inte under för sitsen;)
32501_396700489214_608424214_4149358_2101855_n.jpg


Fler bilder kommer när jag lyckas ta mig till min kompis och ladda över dem på ett usb-minne:)
 
Sv: Bukehästar i Norr- och Västerbotten del 3

Yeeey, en biiild! :bump: Ser fram emot fler!

Bollen: Men så typiskt!
 

Liknande trådar

Anläggning (Jag testar att ställa frågan i den här tråden istället för att göra en ny i ämnet - gissar att många här har koll.) Hur många här...
2
Svar
23
· Visningar
2 209
Senast: Svartkatt
·
Kultur Reflekterar lite har besökt Gripsholms slott, Livrustkammaren och Stockholms slott och tidigare har jag också gått guidad tur på...
Svar
5
· Visningar
571
Senast: CaisaCax
·
R
Kropp & Själ Detta kanske är ett lite annorlunda ämne, så jag är beredd på att ingen delar mitt intresse. 😄 Men om nån gör det så kanske vi kan...
Svar
14
· Visningar
765
Senast: Raderad medlem 149639
·
Hundavel & Ras Hej, Inser att det finns svinmånga såna här trådar men hittar inte någon passande genom sökfunktionen. Jag och sambon söker en liten...
9 10 11
Svar
201
· Visningar
10 478
Senast: ii-ssa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp