Bukehästar i Norr- och Västerbotten del 3

Sv: Bukehästar i Norr- och Västerbotten del 3

Så tjusiga ni är!

Jag blir så sjukt träningssugen när jag ser dina bilder/filmer:D
 
Sv: Bukehästar i Norr- och Västerbotten del 3

knapp
haha, jag har faktiskt tänkt tanken att det vore roligt med bilder ett par gånger. Får se vad mamma fotografen säger om hon har tid att följa med någon dag innan han åker. är ju ganska snart. :(
 
Sv: Bukehästar i Norr- och Västerbotten del 3

+ Kivina: piska eller morot, se till att få någon som kan hålla i en kamera och trycka på knappen ;) Ni har ju bägge två en bra (fast tråkig) anledning till att det ska göras nuuu och inte sen :laugh:

Safira: Jajjemän, nu ska det bli en anständig kvinna av mig, kan ju inte låta ungen födas i synd även om han avlades i detsamma :D
 
Sv: Bukehästar i Norr- och Västerbotten del 3

Haha härligt. Grattis. Ska ni vara i Sävar kyrka eller?

Själv så ska ju jag gifta mig i augusti :laugh:
 
Sv: Bukehästar i Norr- och Västerbotten del 3

Jaha, kul! Två (snart) ärbara kvinnor alltså. Nej det blir inget kyrkbröllop för oss, vi tar det borgerligt.
 
Sv: Bukehästar i Norr- och Västerbotten del 3

:laugh: jaha oki, du får ju slänga in några bilder sen här eller på bloggen efter helgen. Hoppas att ni får kanonväder och toppenbra.
 
Sv: Bukehästar i Norr- och Västerbotten del 3

Jaa, jag får väl ladda batteriet i kameran och slita med den ut. Jag ska prata lite med en kompis och höra om hon kan ställa upp som fotograf i helgen, jag ska rida imorgon + en dag i helgen så det borde finnas möjlighet att få lite bilder:)

Och GRATTIS till både dig och Safira!
 
Sv: Bukehästar i Norr- och Västerbotten del 3

Väderleksrapporterna bådar ju gott, men dem törs man väl aldrig riktigt lita på. Kan gärna få vara lika fint som idag :angel: Hihi, ser framför mig bröllopsbilder med mig på Akilles och Fredrik på Mihloo, ridandes mot solnedgången :D Fast så blir det nog inte, inte minst för att Fs kostym skulle vara lika vit som Mihloo inom loppet av några sekunder då den gamle skrutten fäller nå så kopiöst.

Bollen och Kivina, tackar tackar!
 
Sv: Bukehästar i Norr- och Västerbotten del 3

*kl*

Nu har F fått för sig att han ska börja rida Akilles :eek: efter typ 3 lektioner i skritt och lite trav på Mihloo :eek: och trots att jag envetet försökt pränta in att Akilles är för ostabil för honom och att jag vill ha min man kvar i livet. Men F tycker att det är bättre att han utsätter sig för riskerna än jag och att han kan avlasta mig, helt oemottaglig för mina logiska argument att risken att han skulle ramla av är betyyyydligt större än att jag gör det.

Fast visst, å andra sidan vet jag med mig att jag kan vara överdrivet pjoskig och att A inte är så hemsk som jag vill få honom att framstå (men säg det inte till F :angel:).
 
Sv: Bukehästar i Norr- och Västerbotten del 3

Haha, vad snällt av honom att vilja börja rida A och jag tror nog att det kommer att gå bra:)

Jag hade med kameran till stallet idag, som tur var fanns det ingen som kunde agera fotograf.. Hästskrället var hemsk!! Nåja, hästar måste också få ha såna dagar och han blev faktiskt trevligare mot slutet:)
 
Sv: Bukehästar i Norr- och Västerbotten del 3

Ptjoo, tjatmonstret till numera-make gav sig inte utan sprang och drog på sig ridhjälm när jag tog in A. Eftersom jag ändå bara tänkt skritta ut, och han är den enda karl som kunnat linda mig kring lillfingret så gav jag med mig såpass att han fick åka på och jag gick bredvid med A i stadigt grepp :D

Han tyckte att A var bekvämare att rida än M, och det är han ju också. Han har större, mer rytmiska och elastiska steg i jämförelse med arabtrippandet. Sen ville han rida M också, så det blev en liten ridlektion på honom med. M är ju en betydligt bättre läromästare, och testar gränserna sådär sunt ;) "behöver jag verkligen..?"

Typsikt att du inte fick nån fotograf, men det var väl en mening med det då om det ändå gick åt pipan!
 
Sv: Bukehästar i Norr- och Västerbotten del 3

Oj vad man missat!

Grattis till det stundande (?) bröllopet!

Vad gäller ridning... Min syster (som i princip suttit på en häst sammanlagt 2 ggr i hela sitt liv) vill lära sig rida... på Barret. Än så länge går det bra men jag ser fram emot action när det är dags att trava :D
 
Sv: Bukehästar i Norr- och Västerbotten del 3

Numera (avklarade) bröllopet :D Känns lite skumt att byta efternamn måste jag säga, har ringt runt till lite olika instanser idag för att meddela namnbyte. Och så måste jag, ve och fasa, ta ny körkortsbild :eek: Fuck, den jag hade var ju ovanligt skaplig för att vara jag, lär inte lyckas med den bravaden två gånger.. :crazy:

Haha, ja F får ju trava lite på M, och M tar självklart och drar alla fördelar av situationen :D Sen är ju inte M:et den enklaste hästen att lära sig rida lätt på tyvärr, med sina snabba trippande små steg. Rider jag så går han ju av förklarliga skäl bättre och med mera takt, men med F som har fullt sjå med att hålla koll på sin egen kropp så smattrar han iväg som en symaskin med spetsade öron. Men att han skulle trava på A, nääe :crazy:
 
Sv: Bukehästar i Norr- och Västerbotten del 3

knapp
Slänger in två bilder från idag lite snabbt...bråttom bråttom till jobb!

p1070839_87784809.jpg


p1070862_87784759.jpg
 
Sv: Bukehästar i Norr- och Västerbotten del 3

Ah. Well, grattis i efterskott :D. Jag har varit mer eller mindre frivilligt portad från internet förra veckan. Föräldrarnas dator i Stockholm är så seg att det låter som den ska sprängas så fort jag har mer än en flik igång på browsern. Och den här veckan sitter jag och jobbar på NSDs redaktion i Gällivare... Så hinner inte riktigt hålla mig uppdaterad :/

Anyway, vem har sagt att man måste byta efternamn när man gifter sig? :p
 
Sv: Bukehästar i Norr- och Västerbotten del 3

Verkar vara en trevlig modell av häst! Och så fiiiin och prydlig då ser ut, vill jag också göra! Less på att se ut som ett popcorn med ben.
 
Sv: Bukehästar i Norr- och Västerbotten del 3

Tack! :love:
Kommer verkligen att sakna honom, upptäckte mer roliga krumelurer han kunde igår..:angel: känns trist att han ska åka när man börjar hitta mer och mer knappar. Har ju tagit ett tag, har mest blivit ut-i-skogen-ridning och man är ju så ringrostig också..just nu är det verkligen superkul, också är det bara två veckor kvar. :cry:
 

Liknande trådar

Anläggning (Jag testar att ställa frågan i den här tråden istället för att göra en ny i ämnet - gissar att många här har koll.) Hur många här...
2
Svar
23
· Visningar
2 209
Senast: Svartkatt
·
Kultur Reflekterar lite har besökt Gripsholms slott, Livrustkammaren och Stockholms slott och tidigare har jag också gått guidad tur på...
Svar
5
· Visningar
571
Senast: CaisaCax
·
R
Kropp & Själ Detta kanske är ett lite annorlunda ämne, så jag är beredd på att ingen delar mitt intresse. 😄 Men om nån gör det så kanske vi kan...
Svar
14
· Visningar
765
Senast: Raderad medlem 149639
·
Hundavel & Ras Hej, Inser att det finns svinmånga såna här trådar men hittar inte någon passande genom sökfunktionen. Jag och sambon söker en liten...
9 10 11
Svar
201
· Visningar
10 478
Senast: ii-ssa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp