Bukehästar i Norr- och Västerbotten del 3

Sv: Bukehästar i Norr- och Västerbotten del 3

Tack! Haha jag trodde jag skulle dö, men spinningen i vinter har väl gjort sitt, även om jag knappt har tränat de senaste veckorna! Jag orkade ju rida OCH cykla hem igen:D

Jag sparar bara pengar på bussresorna, mitt gym-kort är gratis:o
 
Sv: Bukehästar i Norr- och Västerbotten del 3

Sedär. Lite pengar sparat är bättre än inga pengar alls :D

Och då är du i fin form inför Beach 2010 också, förstår jag? En annan tänker bojkotta stranden i år... Min cykel har punka :D
 
Sv: Bukehästar i Norr- och Västerbotten del 3

Ja, som student måste man ju snåla på varje krona man har så det känns bra att kunna cykla:) Och man känner sig lite miljövänlig också:D

Fin form? :rofl:

Jag har nog 10-15 kilo kvar till beach 2010, så jag satsar på beach 2011! Men jag bojkottar inte stranden för det, jag ska njuta av sol och bad i sommar iallafall..
 
Sv: Bukehästar i Norr- och Västerbotten del 3

Det säger jag varje år men hittills enda gången man faktiskt tog sig till stranden här i Umeå blåste det halv storm. Syster yster och jag envisades dock. Vi bredde fort som attan ut en filt bakom en sten och några träd och sen satt vi tappert kvar i ungefär två timmar och läste... Bara för att vi skulle vara på stranden. Sen dess har stranden varit något vagt, framtida spektakel som det planeras för ordentligt varje år men som ändå lyckas gå en spårlöst förbi...

Själv är man ju, får jag erkänna, bortskämd med att få använda mammas bil. Vete sjutton hur jag skulle klarat det annars med tanke på att min cykel varit mer trasig än hel sen dagen jag släpade skrället från butiken efter att ha lagt ut 850 fina riksdaler på en rosa begagnad cykel... Den var tvungen att vara rosa såklart :D
 
Sv: Bukehästar i Norr- och Västerbotten del 3

Får man vara väldigt besviken på att bli slagen av en 9 åring? :crazy: Jag kan förstå att de gav henne priset som årets nykomling men jag är jättebesviken i alla fall för att jag inte blev utnämnd. :cry:

Jag skäms lite, man ska ju glädjas med andra... kanske i morgon. :crazy:
 
Sv: Bukehästar i Norr- och Västerbotten del 3

Man har rätt att vara besviken. Hade varit värre om du hoppat upp och slitit utnämningen från henne och sen knuffat iväg henne till sidlinjerna :D

Det var ju ändå starkt jobbat av dig att ens bli nominerad. Och se nästa år är 9-åringen inte längre nykomling och fältet är fritt för en driven ryttare :D
 
Sv: Bukehästar i Norr- och Västerbotten del 3

AAh, du låter som jag. Skitsamma om den är hel eller inte men den är ROSA! haha. :rofl:
 
Sv: Bukehästar i Norr- och Västerbotten del 3

Hinner inte se hela filmen, men åååh vad roligt det ser ut :love: Är SÅ pepp på att dressyrträna. Och ett stiligt ekipage är ni! Vem red du för?
 
Sv: Bukehästar i Norr- och Västerbotten del 3

Haha! Det ÄR så kul också! :D Tränaren är Ida Åman.

Jag efterlyser lite bilder och filmer här på tråden! Det kan ju inte bara vara jag som rider! :p Come on nu! :D
 
Sv: Bukehästar i Norr- och Västerbotten del 3

Jag skulle gärna posta lite bilder och filmer... Men jag kommer inte göra det. Trots allt, hur intressant kan det vara att se en köttbulle på fyra ben släpa runt på en potatissäck under öppen ponnyridning på ridskolan :D

Då tittar jag hellre på de filmer ni lägger in här. De är mycket finare och roligare att titta på!
 
Sv: Bukehästar i Norr- och Västerbotten del 3

Det ser jättetrevligt ut! Jag blir så sugen på att åka in och träna med medryttarhästen så jag döööör!

Jag har tyvärr varken bilder eller filmer på kusen när jag rider, bara en trist hagbild och en huvudbild, men hur kul är de att titta på?:p
 
Sv: Bukehästar i Norr- och Västerbotten del 3

Då får du väl, by request, en gravidridbild från igår:

dsc03532_85479944.jpg


Kände mig såå fin i ridbyxor, sist jag hade det var nog i november. Ärvda och 4 strl för stora, gick igen i magen och fluffet i ben och rumpa bekom mig inte :D Tyvärr visade bilderna att jag inte alls var så snygg som jag kände mig, och de visade även en hel del nytillagda ovanor.
 
Sv: Bukehästar i Norr- och Västerbotten del 3

Tycker bilden på er är jättefin och ser harmonisk ut. Får man fråga när "storken" kommer med paketet;)
 
Sv: Bukehästar i Norr- och Västerbotten del 3

Om storken kommer enligt tidtabellen så blir det den 25/6!
 
Sv: Bukehästar i Norr- och Västerbotten del 3

*kl*

Ååhh, jag blir så löjligt lycklig! Idag lyckades jag rida så underbara skänkelvikningar att jag höll på att smälla av på plats. Det hördes nog över hela Röbäcksskogen att jag var nöjd när jag nästan skrek "Braaaaaaa" åt hästen:D
 
Sv: Bukehästar i Norr- och Västerbotten del 3

haha, gud vad roligt!!! ååh, jag önskar att jag också fick känna den känslan igen... fast lite "aha" har det ju blivit, när man inte ridigt ordentligt på flera år och plötsligt inser att man faktiskt fick en annan häst än Dusty att förstå vad man vill ;)
 
Sv: Bukehästar i Norr- och Västerbotten del 3

Ja, det var jätteskoj!

Jag får många aha-upplevelser på den här hästen! Sjukt kul att få rida skolad häst igen:love:
 
Sv: Bukehästar i Norr- och Västerbotten del 3

Gud vad härligt :laugh:

hihi själv så ska jag få rida på Hippo den 21 maj på after work ridningen :o Det är tillsammans med J, stallägaren och sen några mammor till i J´s dotters ridgrupp som var sugna så vi blev en egen grupp. Ska bli skoj men spännande att se vad man kommer ihåg av lite mer seriös ridning på lite mer skolade hästar förhoppningsvis än vad jag har ridit på dom senaste åren. Har ju inte ridit i ridhus sen våren 2006 heller :eek: bara det kommer ju att vara en gudomlig upplevelse eftersom jag inte ens har haft en ridbana under hela den tiden heller utan bara knögliga hagar, åkrar eller parkeringar.
 
Sv: Bukehästar i Norr- och Västerbotten del 3

Oh kul :) En vän till mig tycker vi ska fara på After work och jag är verkligen
ridsugen. Inte ridit på 2 år eller vad det är:crazy:
 

Liknande trådar

Anläggning (Jag testar att ställa frågan i den här tråden istället för att göra en ny i ämnet - gissar att många här har koll.) Hur många här...
2
Svar
23
· Visningar
2 210
Senast: Svartkatt
·
Kultur Reflekterar lite har besökt Gripsholms slott, Livrustkammaren och Stockholms slott och tidigare har jag också gått guidad tur på...
Svar
5
· Visningar
571
Senast: CaisaCax
·
R
Kropp & Själ Detta kanske är ett lite annorlunda ämne, så jag är beredd på att ingen delar mitt intresse. 😄 Men om nån gör det så kanske vi kan...
Svar
14
· Visningar
765
Senast: Raderad medlem 149639
·
Hundavel & Ras Hej, Inser att det finns svinmånga såna här trådar men hittar inte någon passande genom sökfunktionen. Jag och sambon söker en liten...
9 10 11
Svar
201
· Visningar
10 478
Senast: ii-ssa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp