Bukehästar i Norr- och Västerbotten del 3

Sv: Bukehästar i Norr- och Västerbotten del 3

Fick Burret ha nedsläckt då? Kan tänka mig att A och M skulle bli mycket förnärmade om jag med kommentaren "Earth hour!" släckte hos dem i en timma :D

*delvis kl*
Hästarna undrar nog också över det dumma påfundet att flytta klockan. Morgontrötta Akilles låg såklart och sov när jag kom ut i morse, för honom var ju klockan bara 05 på morgonen :crazy:

Och en tidig kväll tyckte de nog också att de fick, var ute kring 22.40 men "egentligen" var ju det sisådär en halvtimma tidigare än de brukar få.
 
Sv: Bukehästar i Norr- och Västerbotten del 3

Jag vet faktiskt inte. Men han skulle nog inte haft ngt emot det. Han blir ju väckt tidigt på morgonen iom att morgonsolen lyser direkt in i hans box.

Jaa... den där övergången till sommartid ställer till det. Fast mer för mig än för hästarna. De kom in 19.30 (sommartid) så det var ju bara en halvtimme före de normalt kommer in när jag brukar ta in dem.
 
Sv: Bukehästar i Norr- och Västerbotten del 3

Tack för i söndags! Var jättetrevligt att komma och hälsa på i erat fina hus! :laugh:

Kicki :laugh:
 
Sv: Bukehästar i Norr- och Västerbotten del 3

Roligt att träffa lite Bukefolk! Vi får hoppas att ännu fler kan hänga med på nästa träff (när än det då blir ;)).
 
Sv: Bukehästar i Norr- och Västerbotten del 3

Ja det var verkligen jätteskoj att få se hur ni bor! Jättefint hus! Och tapetrivingen är jag riktigt avis på haha, jag tycker det är så skoj!!
 
Sv: Bukehästar i Norr- och Västerbotten del 3

Ojoj vad här rivs tapeter.. Ska äta lite frukost och sen fortsätta ;)
 
Sv: Bukehästar i Norr- och Västerbotten del 3

Ja det är alltid kul! :laugh: Vi kan ju försöka få till en träff här i höst. Det blev ju inget av före jul iom. att det var så snärjigt för alla.

Kicki :laugh:
 
Sv: Bukehästar i Norr- och Västerbotten del 3

O jag är så avis på det stora fina köket :laugh:

När ni har fixat klart sen så kommer det att bli kanon tror jag i hela huset.
 
Sv: Bukehästar i Norr- och Västerbotten del 3

*knl*

Jag och min gatukorsning Festis flyttar in i tråden :) Vi tränar western i huvudsak reining, trail och horsemanship och befinner oss i Luleå.
Har precis startat en tråd om en långritt i Norrbotten för dom som oxå är sugna :)
Kommer gärna på en buketräff nästa gång :idea:

Mumin
 
Sv: Bukehästar i Norr- och Västerbotten del 3

Ja projekt saknar vi inte :D Snart klara med Blå (eller, fd Blå) Rummet och har nu under påsk även rivit tapeter och spacklat i blivande barnkammaren :laugh: Skönt att få bort 90-talstapeterna.
 
Sv: Bukehästar i Norr- och Västerbotten del 3

Hej och välkommen! :laugh: Hoppas att du kan komma nästa gång det vankas fika, :d är alltid kul att träffa lite Bukisar.

Kicki :laugh:
 
Sv: Bukehästar i Norr- och Västerbotten del 3

Nej ni behöver knappast sitta och rulla tummarna. :D Men det är härligt att se allt växa fram efter hårt slit, är värt all möda.

Kicki :laugh:
 
Sv: Bukehästar i Norr- och Västerbotten del 3

Kul, välkommen till tråden! Bilder vill vi alltid se ;)
 
Sv: Bukehästar i Norr- och Västerbotten del 3

Ja precis! Att riva kletig tapet som limmats för att sitta till domedagen är inte så kul, men däremot resultatet när det börjar bli klart.
 
Sv: Bukehästar i Norr- och Västerbotten del 3

Nu börjar tråden hamna långt bak igen så jag hoppar in med en liten uppdatering. :laugh:

I helgen var jag och Ferro upp till Luleå för dressyrtävling. Det gick väldigt bra. Ferro höll sig i skinnet, nästan hela tiden. Men han ville av någon underlig anledning inte gå in i transporten. :mad: När han hoppade åt sidan så klev han på min fot och lyckads skala av skinnet och nageln på två tår! :eek: AJaja!! Jag som precis är hel från mina skadade revben ska nu behöva gå omkring och halta istället... Alltid är det något. :angel:
 
Sv: Bukehästar i Norr- och Västerbotten del 3

Hej alla hästmänniskor
Jag heter Ingegärd och e ganska ny här på Buke. Blev glad när jag hittade denna tråd för Norrbottningar. Jag bor i Gällivare med familj och 2,5:confused:hästar...
En äger jag tillsammans med Veronika och vi delar Fabbe (som hästen kallas) på längden:D. Nog skojat om detta. Har även stuga i Kalix som vi ofta åker till med hästar och allt. Vore trevligt att lära känna lite hästfolk i närheten :)
 
Sv: Bukehästar i Norr- och Västerbotten del 3

Håhå, en Gällivare-bo? Är själv en utflyttad sådan. Har du hästarna på RKD? Välkommen till tråden, förresten :D
 
Sv: Bukehästar i Norr- och Västerbotten del 3

Jag har hästarna i privatstall. Det e så mycket lugnare och skönare att ha dom här. Inte en massa spring runt dom hela tiden från tidig morgon till sen kväll. Tack för välkomnandet förresten:bow: Om du e till GVE nångång, kom gärna och hälsa på i stallet.:)
 
Sv: Bukehästar i Norr- och Västerbotten del 3

Jo, sant. Jag har ju haft funderingar på hur jag skulle göra med min häst om jag skulle få jobb däruppe (hoppas på att sno åt mig ett sommarvikariat eller nåt på NSD :D). Visst vore det skönt att ha honom uppstallad på ridklubben (nära till ridhusen) men samtidigt skulle han bli knäpp av att inte få någon lugn och ro.

Jag kommer gärna och hälsar på. Planerar faktiskt en helgvisit framöver, vet dock inte exakt när än (enda budet jag fått var "INTE valborgshelgen" :p).
 

Liknande trådar

Anläggning (Jag testar att ställa frågan i den här tråden istället för att göra en ny i ämnet - gissar att många här har koll.) Hur många här...
2
Svar
23
· Visningar
2 210
Senast: Svartkatt
·
Kultur Reflekterar lite har besökt Gripsholms slott, Livrustkammaren och Stockholms slott och tidigare har jag också gått guidad tur på...
Svar
5
· Visningar
571
Senast: CaisaCax
·
R
Kropp & Själ Detta kanske är ett lite annorlunda ämne, så jag är beredd på att ingen delar mitt intresse. 😄 Men om nån gör det så kanske vi kan...
Svar
14
· Visningar
765
Senast: Raderad medlem 149639
·
Hundavel & Ras Hej, Inser att det finns svinmånga såna här trådar men hittar inte någon passande genom sökfunktionen. Jag och sambon söker en liten...
9 10 11
Svar
201
· Visningar
10 478
Senast: ii-ssa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp