Bukehästar i Norr- och Västerbotten del 3

Sv: Bukehästar i Norr- och Västerbotten del 3

Ja de var ju ett bra tag utan ridning. Tror att detta kommer att vara jätteskoj faktiskt, man får ju tydligen rida en vanlig lektion typ och sen hänga med efter egen förmåga om jag har fattat det rätt.
 
Sv: Bukehästar i Norr- och Västerbotten del 3

Ja, det är galet länge. Fick göra några voltigeövningar för nån månad sen lite snabbt men annars så vill jag hoppa upp och rida iväg på alla hästar jag ser typ. Haha. Verkar som ett bra upplägg det där.
 
Sv: Bukehästar i Norr- och Västerbotten del 3

Ja det är typ så det är på sådanna lektioner. Jag har själv hållit i några liknande på Surf och det är banne mig inte lätt att försöka hålla ihop en grupp med så extremt olika kunskapsnivåer! :rofl:
 
Sv: Bukehästar i Norr- och Västerbotten del 3

Haha jag kan tänka mig det, man vill ju göra alla ganska nöjda med antar jag.
 
Sv: Bukehästar i Norr- och Västerbotten del 3

Mm jag vet hur den känslan är även om jag inte har varit utan häst och ridning riktigt så längre på mitt uppehåll som jag hade innan, det var ju bara ca 9 månader.
 
Sv: Bukehästar i Norr- och Västerbotten del 3

Är inte hästlös så ska väl inte egentligen klaga:)

Krockodi: låter inte som världens enklaste grej;)


Nån som var på V75?
 
Sv: Bukehästar i Norr- och Västerbotten del 3

Måste bara fråga om det e någon av er här som ska ner till Seglinge Gård nästa helg? Jag har precis bokat biljetter, förhoppningsvist e det inga askmoln i vägen. Har inte varit tidigare på nåt liknande så jag och sambon tar en liten paus över helgen utan barn och hästar;)
 
Sv: Bukehästar i Norr- och Västerbotten del 3

Jag var på V75:)

Jag tycker det är lite dålig action här nu:p Jag har ridit tre dagar den här veckan och pållen har varit förskräckligt trevlig:love:

Nu vet jag inte alls hur länge till jag får rida honom, han är ju till salu och jag hoppas att han blir kvar ett tag till iallafall!

Fick också prova en annan häst i stallet i veckan och jag kan då iallafall säga att cykla ålidhem-röbäck, rida två hästar och sen cykla hem är inte att rekommendera! Jag var heelt slut när jag kom upp för svingen, men jag överlevde!
 
Sv: Bukehästar i Norr- och Västerbotten del 3

Känner att jag verkligen borde ta fram cykeln nu! Lite kondis skulle verkligen behövas. Vettesjutton om vägen vid SLU har tinat fram än?

Satsar iaf på att promenera/jogga minst en timme med hästen varje dag de närmsta veckorna. Hoppas att det slutar vara så grått ute.
 
Sv: Bukehästar i Norr- och Västerbotten del 3

Den borde ha tinat fram om den varit plogad i vinter? Däremot är den nog inte så torr än..

Jaa, jag är så less på det här gråvädret nu, nu vill jag ha sol och flera grader varmt!!
 
Sv: Bukehästar i Norr- och Västerbotten del 3

Vad jag kan minnas plogas den inte fast det är nog ingen stor omväg att ta den andra vägen förbi ladorna:)

Ja, all snö är ju inte ens borta. Om allt bara torkade upp, helst inatt;)


En varning till ni som rider runt Svidjan: Almkvists väg (den lilla vägen med ett gammalt hus+bilar som går över en del av "Svidjan runt") har rasat ihop totalt på ett ställe. Var även något djupt mindre hål vid vägkanten vid f.d Ridlekis.
 
Sv: Bukehästar i Norr- och Västerbotten del 3

Men köp den då :idea: Ni verkar ju trivas så bra ihop, så slå till för tusan.
 
Sv: Bukehästar i Norr- och Västerbotten del 3

Nej men sluuuta!:D

Ja, vi trivs jättebra ihop men en häst på heltid platsar inte in i mitt liv just nu, tyvärr!
 
Sv: Bukehästar i Norr- och Västerbotten del 3

Ärsch da du får skaffa medryttare, och jag vet en bra ;) :angel: sen vet jag ju ett superstall också ;) :angel:
 
Sv: Bukehästar i Norr- och Västerbotten del 3

Hihi, såg att "magen" förevigats på A på bloggen. Förstår den "breda" handställningen ;) Men ni är så fina ändå så! :)
 
Sv: Bukehästar i Norr- och Västerbotten del 3

:rofl:

Nej, nej, nej. Jag ska vara hemma i sommar och då kan jag ju ha häst, men i höst? 2 månaders praktik i sthlm.. Nej, jag får släppa den här hästen ur mina händer och leta rätt på nåt nytt att rida på i höst när jag kommer tillbaka i november. Sen får jag köpa egen när jag är färdigpluggad:)
 
Sv: Bukehästar i Norr- och Västerbotten del 3

Ooh, det finns många bilder när vi inte alls är fina men dem visar jag inte :angel:

Igår var han en blandning mellan superfin och megamonster, två dagars vila och höga krav från matte kan väcka Briaren i honom. Jädrar vad ilsken han blir, och envis som synden. Men det kan jag med vara :D Fast det är de gångerna som han går som allra bäst emellanåt, mycket power.
 
Sv: Bukehästar i Norr- och Västerbotten del 3

Nu är jag här igen med fler bilder från helgens tävling! :D S Snart kommer ni inte orka med fler bilder :p

DSC03815.jpg


DSC04171.jpg


DSC03772.jpg


DSC03751kopiera.jpg
 
Sv: Bukehästar i Norr- och Västerbotten del 3

Johoo, bilder orkar vi alltid med :D Fina ni var! Sambon (eller maken, efter helgen..) tog några bilder häromdan när jag red A men det var för mörkt så ides inte ladda upp suddiga bilder där jag dessutom satt som en hösäck :angel:

Men NÅN ANNAN kan ju bjussa lite, det är på tiden. Kivina - bilder på lyxåket innan han är såld vill vi ha, Barret - försök inte med dåliga undanflykter, Bollen - nån ridbild innan medishästarna flyttar för sommaren osv.
 
Sv: Bukehästar i Norr- och Västerbotten del 3

Men NÅN ANNAN kan ju bjussa lite, det är på tiden. Kivina - bilder på lyxåket innan han är såld vill vi ha, Barret - försök inte med dåliga undanflykter, Bollen - nån ridbild innan medishästarna flyttar för sommaren osv.

:rofl::rofl::rofl:

Lyxåk och lyxåk, det vet jag väl inte om han är, men sjukt trevlig att rida, sen hur det kommer att se ut är väl en annan femma.. Vid närmare eftertanke har jag en bild jag kan bjuda på!
25259_385138089214_608424214_3911515_6637307_n.jpg


Jag ska faktiskt seriöst försöka få någon att fota någon dag när jag rider, jag måste se hur min sits ser ut nu för tiden.. Haha, rida i en 16'' flatback hoppsadel ger en inte en kanonsits direkt.. NU är det slut på ursäkter, det kommer bilder mot helgen OM jag hittar en fotograf vill säga..
 

Liknande trådar

Anläggning (Jag testar att ställa frågan i den här tråden istället för att göra en ny i ämnet - gissar att många här har koll.) Hur många här...
2
Svar
23
· Visningar
2 209
Senast: Svartkatt
·
Kultur Reflekterar lite har besökt Gripsholms slott, Livrustkammaren och Stockholms slott och tidigare har jag också gått guidad tur på...
Svar
5
· Visningar
571
Senast: CaisaCax
·
R
Kropp & Själ Detta kanske är ett lite annorlunda ämne, så jag är beredd på att ingen delar mitt intresse. 😄 Men om nån gör det så kanske vi kan...
Svar
14
· Visningar
765
Senast: Raderad medlem 149639
·
Hundavel & Ras Hej, Inser att det finns svinmånga såna här trådar men hittar inte någon passande genom sökfunktionen. Jag och sambon söker en liten...
9 10 11
Svar
201
· Visningar
10 478
Senast: ii-ssa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp