Bukehästar i Norr- och Västerbotten del 3

Sv: Bukehästar i Norr- och Västerbotten del 3

Var som om en långtradare körde förbi, i ljudstyrka och vibration. F sprang upp för att kolla vad som åkte förbi men när inget syntes så sa jag att "det kanske var ett jordskalv :idea:" och det var det minsann. Första gången jag känner ett, förra sommarens 2,nåntingpåskalanskalv märkte jag aldrig av. Men det här var ju rätt mycket kraftigare.
 
Sv: Bukehästar i Norr- och Västerbotten del 3

Aha, apropå våra insektsbekämpardiskussioner.. Fick just reklam om något som heter Shoo!ag och som ska hjälpa i 4 månader mot diverse elakingar. Låter ju lockande att prova nu när även enoooorma bremsar vaknat och terroriserar kusarna men känns ändå dyrt att köpa till 2 hästar :crazy: Fattar inte riktigt hur det ska funka heller, på hundar verkar man hänga den i halsbandet men hur hänger man den praktiskt runt halsen på hästen?!
 
Sv: Bukehästar i Norr- och Västerbotten del 3

Har kollat med mamma om vad flugmedlet vi hade hette. då berättade hon det jag inte kom ihåg, nämligen att det inte gick att få tag på längre. :crazy: så mitt tips är ju längre inte till någon hjälp!
 
Sv: Bukehästar i Norr- och Västerbotten del 3

Exakt så kändes det för mig också! :)
 
Sv: Bukehästar i Norr- och Västerbotten del 3

Äsch då, typiskt. Men tackar för att du kollade!

*kl*
Var en tjej och provred A igår, är ju fortfarande osäker på om jag klarar av att låna ut honom men hon är rekommenderad från en bra källa och verkar ha goda meriter i övrigt. Och red honom helt okej för att vara första gången trots att han inte är igenomriden ordentligt på ett bra tag, halvvägs in i beteskoman och spände och fjantade sig när det kom lurviga typer (läs nordis och isis) på banan! Så vi får väl se, vi får väl se.. Hon ville gärna ta hem honom till sig över sommaren och då hänger det ju på att M får ett betessällskap.

Men nu så blir det sommarlov för grabbarna i ett par veckor åtminstone! De betar heldagar men ska få sova inne ett par nätter till eftersom det är lovat sånt skitväder, känns inte helt schysst att de första nätterna i frihet även ska vara i ösregn.. Då smälter ju de små sockertopparna!
 
Sv: Bukehästar i Norr- och Västerbotten del 3

Min häst tvingas *lida* i regnet och hon har inte smält bort än. Gör det hon till ful då eller? ;)
 
Sv: Bukehästar i Norr- och Västerbotten del 3

Ja tyvärr ;) Söta små sockertoppar smälter direkt förstår du! :D Eller har du månne impregnerat henne på något sätt..?

Men inget regn än så länge! :bump: Ska man lyssna på TV4-vädret så lär det dra igång snart dock. Fördel - inga insekter. Får väl se det så..
 
Sv: Bukehästar i Norr- och Västerbotten del 3

Jag har oxå hört talas om det eller något liknande och det skulle man hänga i manen och svansen. Vet dock inte om det funkar eller ej.


Annars så blir det ingen hopptävling för mig nästa vecka :( Hon var tydligen jättetjocj i ena frambenet i onsdags och är fortfarande lite tjock. Även om hon skulle vara fin i benet nästa vecka så vågar jag inte chansa. Känns väldigt trist men det är ju för hennes bästa.
 
Sv: Bukehästar i Norr- och Västerbotten del 3

Nej, vad trist :( Men det kommer fler tillfällen :)

Även om det är pengarna tillbaka-garanti på det där "hängsmycket" så känns det lite för flummigt för att jag ska vilja lägga ut så mycket pengar. "Aktiverar kroppens egna elektricitetsfält" eller vad det då stod.. Fördelen med att det nu regnar är iallafall att insekterna håller sig borta, de små sockertopparna må smälta med slipper åtminstone vifta så mycket med svansarna :D
 
Sv: Bukehästar i Norr- och Västerbotten del 3

*KL*


Sataaaaan vad det regnar :eek: Får se till att hästarna inte flyter iväg....
 
Sv: Bukehästar i Norr- och Västerbotten del 3

Här har det inte kommit några jättemängder än, men det är ju lovat uppemot 50 mm :crazy: Ett gäng småskurar under eftermiddagen verkar ha övergått till ett mer konstant strilande.

.......som verkar tillta allteftersom jag skriver så bäst att posta nu!
 
Sv: Bukehästar i Norr- och Västerbotten del 3

Vill ni veta att häruppe skiner solen, och det är shortsvärme:angel:
 
Sv: Bukehästar i Norr- och Västerbotten del 3

Var håller du hus? Här i Gällivare är det lite halvtaskigt, fint ena stunden, mörkgrått andra. Stackarna som ska arrangera bilentusiastträffen som jag ska rapportera om imorgon har jobbat hela dagen med att sätta upp tält och liknande på eventområdet... Bara för det lär det väl bli strålande sol och shortsväder här också i morgon... Att man aldrig ska kunna veta vilket väder man får.
 
Sv: Bukehästar i Norr- och Västerbotten del 3

Jag befinner mig i Tornedalen:) Iofs har vi haft lite moln, men solen värmer gott! Jag längtar efter ryssvärmen nu! Jag är ju leeedig:D

Och för den delen så läste jag din mygg-artikel häromdagen;)
 
Sv: Bukehästar i Norr- och Västerbotten del 3

Boden verkar också ha haft bra väder, rapporterade Mammsen. Suck, bara vi inte får en repris från i fjol där Norrbotten hade kalassommar och Västerbotten pisspisspiss. Fast hittills tycker jag att maj-juni varit helt okej :laugh:

Barret: hoppas du hade en vinkel på din artikel angående gravidmagars attraktion på myggen :cool: Det blir allt som oftast en sexig glipa nertill nu när kaggen är i sitt största läge och få tröjor är nog långa, så har en knottrig och kliande undersida. :mad:
 
Sv: Bukehästar i Norr- och Västerbotten del 3

Och jag önskar mig en repris på förra sommarens väder! Jag ska ju hänga här uppe heeela sommaren, förrutom en helg i Umeå och nån resa ner till Sthlm:D
 
Sv: Bukehästar i Norr- och Västerbotten del 3

Ja jösses... den ja... :D Var den skrattretande?

@Modett
Tyvärr var vinkeln att det är osäkert vilken sorts myggsommar vi kommer få. Men jag ska absolut ha gravidmagar i åtanke om det blir en uppföljning. Har du testat citron eller nåt för att avskräcka de läskiga små krypen?
 
Sv: Bukehästar i Norr- och Västerbotten del 3

Haha, nejdå! Bara lite irriterande att man inte kan veta hur mycket mygg det blir.. det räcker med de vi har nu!
 
Sv: Bukehästar i Norr- och Västerbotten del 3

Ja får väl hoppas det. Imorgon ska vi iaf ut till stallet med sambons dotter som är hos oss i helgen och klappa lite hästar och så ska hon få rida på shettisen så jag hoppas att det iaf kommer att vara uppehåll ett tag imorgon.
 
Sv: Bukehästar i Norr- och Västerbotten del 3

*kl*
Men ska det inte sluta regna snart!!!!!!! våra hästar får ju snart skola om sig till flodhästar :D
Ser ut som om jag får lov att stänga sommarhage i spöregn idag, kan ju inte ha hästarna ståendes i vinterhagen nå mer när det regnar så här det blir ju så j*vla kletigt o smetigt för dom. O det känns ju betydligt bättre att ha dom på bete när det renar ju då har dom nå att pyssla med istället för att bara stå o sura....
 

Liknande trådar

Anläggning (Jag testar att ställa frågan i den här tråden istället för att göra en ny i ämnet - gissar att många här har koll.) Hur många här...
2
Svar
23
· Visningar
2 206
Senast: Svartkatt
·
Kultur Reflekterar lite har besökt Gripsholms slott, Livrustkammaren och Stockholms slott och tidigare har jag också gått guidad tur på...
Svar
5
· Visningar
570
Senast: CaisaCax
·
R
Kropp & Själ Detta kanske är ett lite annorlunda ämne, så jag är beredd på att ingen delar mitt intresse. 😄 Men om nån gör det så kanske vi kan...
Svar
14
· Visningar
765
Senast: Raderad medlem 149639
·
Hundavel & Ras Hej, Inser att det finns svinmånga såna här trådar men hittar inte någon passande genom sökfunktionen. Jag och sambon söker en liten...
9 10 11
Svar
201
· Visningar
10 473
Senast: ii-ssa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Dressyrsnack 17
  • Fästa huva
  • Stora shoppingtråden II

Omröstningar

Tillbaka
Upp