Jag tycker att gillaknappen har mjukat upp buke, nu får man likes av många olika användare och som tidigare sagts så även om jag är i konflikt i en tråd så kan samma personer gilla det man skriver i en annan. För min del var det väldigt positivt att även om jag inte fick så många svar på mina inlägg så kunde en och annan gilla det jag skrev/skriver.
Visst får man en stor fördel, eller nackdel, när man skrivit här i många år. Andra användare vet hur man resonerar och det är lättare att stryka någon medhårs i en debatt när man vet att det som skrivs inte alltid är så hårt som jag kanske läser det just då. En del kollegor på jobbet vet jag exakt vad jag kan säga olika saker till och andra blir det att jag pratar mer allmänt än djupt förtroligt med. Vi vet var vi har varandra helt enkelt.
En annan stor fördel som många har här är det skriftliga, jag vet att jag är ordpolis och försöker behärska mig även om det kryper i kroppen på mig när jag ser folk skriva t ex ända när de menar enda. Nu har jag lite koll på vilka som har problem och jag tycker det är helt ok att det blir fel ibland, inte enbart när det gäller stavningen.
Tyvärr går det dock inte att komma ifrån att är du duktig på att formulera dig så har du en stor fördel jämte de som är mindre verbala och det är väldigt lätt att det blir missförstånd, ibland över rena skitsakerna. Jag tycker alla ska våga skriva även om de har språkliga problem, men som jag sagt flera gånger nu så om det blir mycket missförstånd mellan användarna så är det lämpligt att fundera själv på hur man formulerar sig och inte bara skylla på andra.
Buke är ett diskussionsforum, att få mothugg hör till. Alla tycker inte lika och man måste inte ta allt på dödligt allvar. Jag har lämnat trådar när jag fått etiketter klistrade på mig där motparten vägrat förstå vad jag skriver och har sin uppfattning klar, når jag inte fram hur jag än för söker är det bättre att lägga ner.
Att ha problem med språket ursäktar dock inte misogyni, rasism och mobbing med mera. Slutligen, puh, moderatorerna är inte mer än människor de heller och ser vi olämpliga inlägg så är det bra att vi säger ifrån och anmäler.