Bukefalos - ett forum för nätmobbing?

Jag tror att svaret varierar med vem du frågar. Frågar du femtio av de som förespråkar att det finns ett bestämt innegäng, kommer du få en stor variation i svaren. Det är ju en av de faktorer som gör det så intressant att se vilka som upplevs som inne och populära. I vems ögon?
Ja känns lite som vad är noll plus noll detta !
 
Och jag tror inte på det du säger att människor här men fiskar likes heller.

Det tror inte jag heller på, att det finns folk här som sitter och klurar på hur de ska skriva för att få så många likes som möjligt. Vilken bisarr tanke liksom.

Personligen struntar jag högaktningsfullt i dylikt och det tror jag 99.9999% av övriga användare också gör, vilket får till följd att ibland ser jag nog ut som följande :eek::confused:O_o:cautious::nailbiting: om något av mina inlägg får en hoper likes :D
 
Vilka fan är innegänget och bukemaffian ?
Bukemaffian har jag hört ett antal gånger ?
Det finns inget innegäng eller Bukemaffia.
Ibland när ett antal individer har väldigt liknande åsikter och sitter och trycker på Gilla i en tråd så blir det väl för den som tycker annorlunda ett intryck av ett "gäng".
Oftast så tycker en samling individer lika i en tråd för att sen tycka olika i en annan.
I feministtrådar tex finns det absolut en grupp som är kunniga, pålästa och diskussionslystna - men inte sjutton är dom något innegäng. Samma på hund.
 
Det tror inte jag heller på, att det finns folk här som sitter och klurar på hur de ska skriva för att få så många likes som möjligt. Vilken bisarr tanke liksom.
Ehh men det är ju ett känt fenomen bland yngre < 25 år. För dom är det inte det minsta bisarrt.
 
Ett innegäng är ingen konstant, och personer rör sig inåt och utåt hela tiden. Vissa stannar lite mer innaför över längre tidsperiod, vissa kommer vara mer rörliga etc.

Det finns ingen som helst anledning till att peka ut enskilda personer, för vad ska det leda till, om inte endast pajkastning?

Fenomenet existerar överallt, jag förstår inte vad som är så jättekontroversiellt med det.
Vilka flockar med djur man än studerar så finns det socialt samspel som är väldigt lika.
 
Det finns inget innegäng eller Bukemaffia.
Ibland när ett antal individer har väldigt liknande åsikter och sitter och trycker på Gilla i en tråd så blir det väl för den som tycker annorlunda ett intryck av ett "gäng".
Oftast så tycker en samling individer lika i en tråd för att sen tycka olika i en annan.
I feministtrådar tex finns det absolut en grupp som är kunniga, pålästa och diskussionslystna - men inte sjutton är dom något innegäng. Samma på hund.
Bukemaffian är som badhusbögen i min ungdom, alla visste att han fanns men ingen hade sett honom eftersom det var hans syrras pojkväns kusins kompis som blivit tafsad på av bögen. :cool:
 
Ett innegäng är ingen konstant, och personer rör sig inåt och utåt hela tiden. Vissa stannar lite mer innaför över längre tidsperiod, vissa kommer vara mer rörliga etc.

Det finns ingen som helst anledning till att peka ut enskilda personer, för vad ska det leda till, om inte endast pajkastning?

Fenomenet existerar överallt, jag förstår inte vad som är så jättekontroversiellt med det.
Vilka flockar med djur man än studerar så finns det socialt samspel som är väldigt lika.
Är det några problem med att det finns ett innegäng?
 
Bukemaffian är som badhusbögen i min ungdom, alla visste att han fanns men ingen hade sett honom eftersom det var hans syrras pojkväns kusins kompis som blivit tafsad på av bögen. :cool:
Fast precis som @Youma skriver så skulle t.ex jag kunna namnge några som jag anser hör till Bukemaffian, men det är inte sagt att det handlar om samma personer som Youma (eller någon annan) anser.
 
Fast precis som @Youma skriver så skulle t.ex jag kunna namnge några som jag anser hör till Bukemaffian, men det är inte sagt att det handlar om samma personer som Youma (eller någon annan) anser.
Ja om vi alla skulle säga vilka som tillhör innegänget så skulle vi alla säkert räkna upp olika personer
 
Ett innegäng är ingen konstant, och personer rör sig inåt och utåt hela tiden. Vissa stannar lite mer innaför över längre tidsperiod, vissa kommer vara mer rörliga etc.

Det finns ingen som helst anledning till att peka ut enskilda personer, för vad ska det leda till, om inte endast pajkastning?

Fenomenet existerar överallt, jag förstår inte vad som är så jättekontroversiellt med det.
Vilka flockar med djur man än studerar så finns det socialt samspel som är väldigt lika.
Det är lite problematiskt med innegäng, ser man i skolan och i verkliga livet har de flesta likartad syn på vilka som är innegänget. Dessa personer känner vanligen varandra och interagerar stöttar varandra och umgås.

Här på Buke så skulle det vara omöjligt att peka ut ett innegäng som skulle kunna bli allmänt gångbart, medlemmarna känner inte varandra, det är inte ens säkert de känner till varandra. Det är ett gäng som definieras utifrån och inte genom att de själv har en relation och hänger ihop. består då innegänger av typ de 30 personer som hamnar högst i en popularitetsomröstning som jag antar det blir så är innegänget=aktiva medlemmar som syns och därmed lyckas dra till sig röster.

Inte så värst mycket till gäng egentligen.
 
Det är lite problematiskt med innegäng, ser man i skolan och i verkliga livet har de flesta likartad syn på vilka som är innegänget. Dessa personer känner vanligen varandra och interagerar stöttar varandra och umgås.

Här på Buke så skulle det vara omöjligt att peka ut ett innegäng som skulle kunna bli allmänt gångbart, medlemmarna känner inte varandra, det är inte ens säkert de känner till varandra. Det är ett gäng som definieras utifrån och inte genom att de själv har en relation och hänger ihop. består då innegänger av typ de 30 personer som hamnar högst i en popularitetsomröstning som jag antar det blir så är innegänget=aktiva medlemmar som syns och därmed lyckas dra till sig röster.

Inte så värst mycket till gäng egentligen.
Sen är det ju olika forum dvs de mest aktiva i ett forum är inte samma som ett annat forum. Då finns det innegäng för olika forum kanske?
 
Jag tycker att gillaknappen har mjukat upp buke, nu får man likes av många olika användare och som tidigare sagts så även om jag är i konflikt i en tråd så kan samma personer gilla det man skriver i en annan. För min del var det väldigt positivt att även om jag inte fick så många svar på mina inlägg så kunde en och annan gilla det jag skrev/skriver.

Visst får man en stor fördel, eller nackdel, när man skrivit här i många år. Andra användare vet hur man resonerar och det är lättare att stryka någon medhårs i en debatt när man vet att det som skrivs inte alltid är så hårt som jag kanske läser det just då. En del kollegor på jobbet vet jag exakt vad jag kan säga olika saker till och andra blir det att jag pratar mer allmänt än djupt förtroligt med. Vi vet var vi har varandra helt enkelt.

En annan stor fördel som många har här är det skriftliga, jag vet att jag är ordpolis och försöker behärska mig även om det kryper i kroppen på mig när jag ser folk skriva t ex ända när de menar enda. Nu har jag lite koll på vilka som har problem och jag tycker det är helt ok att det blir fel ibland, inte enbart när det gäller stavningen.

Tyvärr går det dock inte att komma ifrån att är du duktig på att formulera dig så har du en stor fördel jämte de som är mindre verbala och det är väldigt lätt att det blir missförstånd, ibland över rena skitsakerna. Jag tycker alla ska våga skriva även om de har språkliga problem, men som jag sagt flera gånger nu så om det blir mycket missförstånd mellan användarna så är det lämpligt att fundera själv på hur man formulerar sig och inte bara skylla på andra.

Buke är ett diskussionsforum, att få mothugg hör till. Alla tycker inte lika och man måste inte ta allt på dödligt allvar. Jag har lämnat trådar när jag fått etiketter klistrade på mig där motparten vägrat förstå vad jag skriver och har sin uppfattning klar, når jag inte fram hur jag än för söker är det bättre att lägga ner.

Att ha problem med språket ursäktar dock inte misogyni, rasism och mobbing med mera. Slutligen, puh, moderatorerna är inte mer än människor de heller och ser vi olämpliga inlägg så är det bra att vi säger ifrån och anmäler.
 

Liknande trådar

Bukefalos Detta togs upp i en annan tråd. Jag skall här försöka informera om hur jag ser på detta. Jag tar nu detta ur minnet, en del av detta...
Svar
0
· Visningar
1 135
Senast: Gunnar
·
Bukefalos Då jag inte fått svar på PM så kommer jag ta det här offentligt i syfte att väcka diskussion om både min tråd och övriga trådar som...
7 8 9
Svar
162
· Visningar
15 769
Senast: Inte_Ung
·
R
  • Låst
Bukefalos Efter att ha varit väldigt passiv i mitt skrivande här på Bukefalos. Men ändå varit här och läst nästan varje dag, har jag börjat att...
5 6 7
Svar
134
· Visningar
11 007
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stil på bostad för uthyrning.
Tillbaka
Upp