OkejMin egen definition på "innegänget" eller Bukemaffian har inget med antal inlägg att göra.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
OkejMin egen definition på "innegänget" eller Bukemaffian har inget med antal inlägg att göra.
Är du säker på att det som du uppfattar som "klubben för inbördes beundran" inte bara handlar om att man känner gemenskap med varandra?Fast det behöver inte vara så att "Bukemaffian/innegänget" är populära. Ibland blir det ju grupperingar som är "klubben för inbördes beundran".
Nej, B anser sin åsikt vara den rätta och trycker ner A att A's åsikt är fel, fast den kanske är ganska vettig ändå.Så B håller inte med person A, tycker hen har fel, och håller fast vid sin egen åsikt som man tycker är den rätta?
Vad menar du med trycker ned någon åsikt? Att de förlöjligar den?Nej, B anser sin åsikt vara den rätta och trycker ner A att A's åsikt är fel, fast den kanske är ganska vettig ändå.
Det jag skriver om handlar inte om "snälla personer" utan sådana som skulle kunnas kallas "skitstövlar", då det är snudd till nätmobbning att trycka ner andras åsikter även om man själv inte delar dom (med vissa undantag såklart).
Trycker ned någons åsikt? Är det inte bara att man har en annan åsikt och diskuterar det?Nej, B anser sin åsikt vara den rätta och trycker ner A att A's åsikt är fel, fast den kanske är ganska vettig ändå.
Det jag skriver om handlar inte om "snälla personer" utan sådana som skulle kunnas kallas "skitstövlar", då det är snudd till nätmobbning att trycka ner andras åsikter även om man själv inte delar dom (med vissa undantag såklart).
Vad menar du med trycker ned någon åsikt? Att de förlöjligar den?
Trycker ned någons åsikt? Är det inte bara att man har en annan åsikt och diskuterar det?
Hur gör man när man trycker ned någons åsikt?
Du har helt rätt och man ska inte glömma att vi moderatorer inte heller är en homogen grupp, vi är ett 15-tal olika användare som i sin tur har en massa olika sociala kopplingar till olika användare. Vi modererar helt enkelt inte helt lika och vi modererar inte heller på alla forum utan har olika.ALLA blir behandlade olika, överallt, på jobbet, i skolan etc etc. Det är så mänsklig social samvaro fungerar.
Det skulle vara snarare mer uppseendeväckande om Bukefalos var helt förskonat från det.
Därför säger jag det här, det sociala spelet existerar här i samma grad som överallt annanstans.
Ibland blir det också rätt fult, och tydligt för utomstående.
Det som är svårt, är när man avkräver bevis i exakt detalj, gärna med sidhänvisning och allt.
Det skulle kräva att någon satt och detaljstuderade Bukefalos med anteckningsblock, under några år.
I med att sådan någon inte finns, och "konkreta bevis" inte heller finns uppradade, så är det lätt att påstå motsatsen.
Dvs att Bukefalos är en anomali i samhället, och här behandlas alla lika, oavhängt vem de är, vem de är vän med, och ev. funktionshinder.
Jag är övertygad om att den blir ganska olika. Många som håller till på ett underforum är mest bara där typ Katt/Hund/Dressyr/Förälder/Vuxen.Tror kärnan skulle bli ganska samma om man frågade många.
Jag tycker förresten ordet gäng är så märkligt.
jag tänker typ på gängen i West Side Story eller nån annan musikal
Vilket var egentligen onödigt. Skulle moderatorn ta hand om de direkt olämpliga inläggen så skulle det inte behövas en meta- diskussion samtidigt om olämpliga inlägg. Som fick ligga kvar dessutom.
Det mesta i tråden var konstruktivt, ja. Mycket var stöttande och positivt. Men det är inte det jag sätter mig emot, utan att väldigt olämpliga inlägg får ligga kvar, speciellt om de är inriktade till barn.
Det är betydligt lättare att se det om man inte känner någon här. Jag vet inte vem som är vad, deltar inte i lektrådar, har inga vänner här. Men jag har läst Bukefalos nu över ett decennium, även om jag inte skriver mycket. Jag har inga favoriter. (ja ok, Lena Furberg, det är svårt att inte vara en fangirl)
Jag tycker att jag har sett det mönstret väldigt länge, ibland blir det tydligare än annars. Det är inte så att det dyker upp i varenda tråd, men för mig så syns det tydligt i alla fall.
Är kännetecknet för ditt gäng en tjusig basker?Jag ska bilda ett ascoolt poesi-innegäng. Vi ska stolpa runt härinne i sammetsjackor och basker och rimma elakt om alla som inte håller med oss och skvätta bläck på folk.
Är kännetecknet för ditt gäng en tjusig basker?
Får jag vara med om pandan och tiger har på sig basker?Syns inte det?
Helt OT men jag älskar dig @Dentaku och din basker! (för det är väl ett självporträtt på bilden va?)
Får jag vara med om pandan och tiger har på sig basker?
jag menar... djur med huvudbonad förenen eder.
Hm.. Tiger är bra på poesi men pandan är lite sämre vet jag...Eventuellt kommer jag att köra stickprov på poesiförmåga.
Tänkte inte på det Håller själv till mest på "Vuxen" nuförtiden, så jag rättar mig och säger "Vuxenmaffian".Jag är övertygad om att den blir ganska olika. Många som håller till på ett underforum är mest bara där typ Katt/Hund/Dressyr/Förälder/Vuxen.