Bukefalos - ett forum för nätmobbing?

Så B håller inte med person A, tycker hen har fel, och håller fast vid sin egen åsikt som man tycker är den rätta?
Nej, B anser sin åsikt vara den rätta och trycker ner A att A's åsikt är fel, fast den kanske är ganska vettig ändå.
Det jag skriver om handlar inte om "snälla personer" utan sådana som skulle kunnas kallas "skitstövlar", då det är snudd till nätmobbning att trycka ner andras åsikter även om man själv inte delar dom (med vissa undantag såklart).
 
  • Gilla
Reactions: ptr
Nej, B anser sin åsikt vara den rätta och trycker ner A att A's åsikt är fel, fast den kanske är ganska vettig ändå.
Det jag skriver om handlar inte om "snälla personer" utan sådana som skulle kunnas kallas "skitstövlar", då det är snudd till nätmobbning att trycka ner andras åsikter även om man själv inte delar dom (med vissa undantag såklart).
Vad menar du med trycker ned någon åsikt? Att de förlöjligar den?
 
Nej, B anser sin åsikt vara den rätta och trycker ner A att A's åsikt är fel, fast den kanske är ganska vettig ändå.
Det jag skriver om handlar inte om "snälla personer" utan sådana som skulle kunnas kallas "skitstövlar", då det är snudd till nätmobbning att trycka ner andras åsikter även om man själv inte delar dom (med vissa undantag såklart).
Trycker ned någons åsikt? Är det inte bara att man har en annan åsikt och diskuterar det?
Hur gör man när man trycker ned någons åsikt?
 
Vad menar du med trycker ned någon åsikt? Att de förlöjligar den?

Trycker ned någons åsikt? Är det inte bara att man har en annan åsikt och diskuterar det?
Hur gör man när man trycker ned någons åsikt?

Tja, de som trycker ner andras åsikter förlöjligar/förminskar de andra och är allmänt taskiga, sånt som egentligen ger fog att anmäla inlägget kort och gott.
Nu är det tack och lov inte så vanligt just här, men det har förekommit lite då och då även här.
 
ALLA blir behandlade olika, överallt, på jobbet, i skolan etc etc. Det är så mänsklig social samvaro fungerar.
Det skulle vara snarare mer uppseendeväckande om Bukefalos var helt förskonat från det.
Därför säger jag det här, det sociala spelet existerar här i samma grad som överallt annanstans.
Ibland blir det också rätt fult, och tydligt för utomstående.
Det som är svårt, är när man avkräver bevis i exakt detalj, gärna med sidhänvisning och allt.
Det skulle kräva att någon satt och detaljstuderade Bukefalos med anteckningsblock, under några år.
I med att sådan någon inte finns, och "konkreta bevis" inte heller finns uppradade, så är det lätt att påstå motsatsen.
Dvs att Bukefalos är en anomali i samhället, och här behandlas alla lika, oavhängt vem de är, vem de är vän med, och ev. funktionshinder.
Du har helt rätt och man ska inte glömma att vi moderatorer inte heller är en homogen grupp, vi är ett 15-tal olika användare som i sin tur har en massa olika sociala kopplingar till olika användare. Vi modererar helt enkelt inte helt lika och vi modererar inte heller på alla forum utan har olika.

Vad gäller tråden du tog upp tidigare så var det jag som hutade åt i tråden men det är inte ett forum jag modererar så jag plockade inte inlägget.

Det är också så att den moderator som det hänvisas till i trådstarten inte modererar på Vuxna och uttalade sig alltså som vanlig användare. :)
 
Jag tycker förresten ordet gäng är så märkligt.
jag tänker typ på gängen i West Side Story eller nån annan musikal

Gee, Officer Krupke, we're very upset;
We never had the love that ev'ry child oughta get.
We ain't no delinquents,
We're misunderstood.
Deep down inside us there is good!
 
Vilket var egentligen onödigt. Skulle moderatorn ta hand om de direkt olämpliga inläggen så skulle det inte behövas en meta- diskussion samtidigt om olämpliga inlägg. Som fick ligga kvar dessutom.
Det mesta i tråden var konstruktivt, ja. Mycket var stöttande och positivt. Men det är inte det jag sätter mig emot, utan att väldigt olämpliga inlägg får ligga kvar, speciellt om de är inriktade till barn.



Det är betydligt lättare att se det om man inte känner någon här. Jag vet inte vem som är vad, deltar inte i lektrådar, har inga vänner här. Men jag har läst Bukefalos nu över ett decennium, även om jag inte skriver mycket. Jag har inga favoriter. (ja ok, Lena Furberg, det är svårt att inte vara en fangirl)

Jag tycker att jag har sett det mönstret väldigt länge, ibland blir det tydligare än annars. Det är inte så att det dyker upp i varenda tråd, men för mig så syns det tydligt i alla fall.


Fast jag kan ju tycka dt finns en poäng med att inte direkt sopa bort olämpliga inlägg, utan låta de vara kvar och bemötas. I mina ögon vore det värre att sopa än att låta det bli en diskussion om hur man ska uttrycka sig mot andra. Som "utsatt" kan det kanske också vara skönt att se andra reagera på beteendet.
 

Liknande trådar

Bukefalos Detta togs upp i en annan tråd. Jag skall här försöka informera om hur jag ser på detta. Jag tar nu detta ur minnet, en del av detta...
Svar
0
· Visningar
1 135
Senast: Gunnar
·
Bukefalos Då jag inte fått svar på PM så kommer jag ta det här offentligt i syfte att väcka diskussion om både min tråd och övriga trådar som...
7 8 9
Svar
162
· Visningar
15 769
Senast: Inte_Ung
·
R
  • Låst
Bukefalos Efter att ha varit väldigt passiv i mitt skrivande här på Bukefalos. Men ändå varit här och läst nästan varje dag, har jag börjat att...
5 6 7
Svar
134
· Visningar
11 007
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stil på bostad för uthyrning.
Tillbaka
Upp