Bukefalos - ett forum för nätmobbing?

Du tror inte att det även handlar om vilket fora du ställer frågan i? Att fråga på vuxna får ett annat svar än om samma fråga ställs på gnägg, hund eller foder exempelvis.
Jopp, inser nu att jag själv utgår ifrån "Vuxen". "Min Bukemaffia" finns på "Vuxen".
 
...fast det är precis sånt här raljerande som kan uppfattas som stötande och nedvärderande av åsikter. Sånt här förekommer väldigt ofta i forumet, tyvärr.

Oj. Om det där uppfattas som raljerande förstår jag varför folk känner sig mobbade. Det var nämligen bara menat som ett humoristiskt inlägg om en bisarr typ av innegäng.

Här tror jag verkligen att tiden man spenderat(och spenderar) på forumet spelar roll, för jag är rätt säker på att ingen som läst mycket av det jag skrivit skulle tolka det som något annat än ett inlägg menat att vara roligt - och inte på någons bekostnad.
 
Oj. Om det där uppfattas som raljerande förstår jag varför folk känner sig mobbade. Det var nämligen bara menat som ett humoristiskt inlägg om en bisarr typ av innegäng.

Här tror jag verkligen att tiden man spenderat(och spenderar) på forumet spelar roll, för jag är rätt säker på att ingen som läst mycket av det jag skrivit skulle tolka det som något annat än ett inlägg menat att vara roligt - och inte på någons bekostnad.
Tja...själv har jag varit medlem sedan juli 2001, så nog har jag läst en del...
Trams och raljerande baserat på eller som spin-off på någon med annan åsikts (ofta trådskaparens) inlägg gör just att den med annan åsikt kan känna sig förringad. Ofta.
 
Tja...själv har jag varit medlem sedan juli 2001, så nog har jag läst en del...
Trams och raljerande baserat på eller som spin-off på någon med annan åsikts (ofta trådskaparens) inlägg gör just att den med annan åsikt kan känna sig förringad. Ofta.

Det handlar väl framför allt om huruvida man läst just det jag skrivit. Och trams kan man absolut kalla det jag skrev men jag vänder mig verkligen mot att kalla det raljerande. Hade mitt inlägg varit det första som spunnit vidare och skämtat om innegäng så hade jag kunnat förstå din synpunkt bättre men nu har hela diskussionen varit en blandning av allvar och humor.

Snarare tycker jag att ditt inlägg kan vara ett exempel på hur man inte försöker tolka andra så välvilligt som möjligt och därmed försämrar debattklimatet på ett forum.
 
Snarare tycker jag att ditt inlägg kan vara ett exempel på hur man inte försöker tolka andra så välvilligt som möjligt och därmed försämrar debattklimatet på ett forum.
"jamen du då - du har också..." "du sa ju också.." Nä, såna där pajkastningsgrejer ger jag mig inte in i mera.
Ber om ursäkt för att det var ditt inlägg jag reagerade och svarade på. Du har rätt, det finns flera som tidigare raljerat och tramsat i tråden. Har även reagerat skriftligen på en annans inlägg.
Förstår bara inte varför trams skall tas in i varje tråd. Mobbning och känslan av att bli felbehandlad är allvarliga saker, tycker jag. Ingenting att skämta om eller förringa.
 
...fast det är precis sånt här raljerande som kan uppfattas som stötande och nedvärderande av åsikter. Sånt här förekommer väldigt ofta i forumet, tyvärr.

Fast ärligt. Det är ett forum, ingen myshörna för bästisar. Vill man bara ha gos, myspys och alla gilla lika bör man nog bara umgås med sig själv. Strunta i det om du tycker det är blaj. Andra uppskattar det, fnissar och försöker desperat komma på ett rim.
 
Tja...själv har jag varit medlem sedan juli 2001, så nog har jag läst en del...
Trams och raljerande baserat på eller som spin-off på någon med annan åsikts (ofta trådskaparens) inlägg gör just att den med annan åsikt kan känna sig förringad. Ofta.
Jag tycker det är lite märkligt att du gör dig till talesperson för flera användare, vet du att de känner sig förringade eller pratar du i egen sak? Det är väldigt många trådar som byter riktning och och det skämtas friskt i dem, men jag är övertygad om att alla inte tar illa upp då även TS brukar kunna vara delaktig i tramset.

Däremot så tycker jag det är trist när olika användare ställer frågor och sedan inte är nöjda med svaren utan blir förbannade för att de inte får de svar de önskar.
 
För ett tag sen var det en tråd där en användare ville ha tips på aktiviteter till en babyshower.

Det förlöjligades och tramsades så pass att till slut fick moderator gå in och radera inlägg och göra en "babyshower-trams"-tråd.

Det var inlägg i stil med "den som ordnar en babyshower åt mig ska dö" och så vidare. Allt påhejat av flera andra.

Är det ett schysst beteende? Varför inte bara skita i att svara om man nu hatar babyshowers?

(Bara det är ju sjukt, hur man nu kan reta upp sig på att någon vill ordna en babyshower. Det var ungefär som om någon hade frågat efter tips på aktiviteter till en helkväll i nazismens tecken.)
 
...fast det är precis sånt här raljerande som kan uppfattas som stötande och nedvärderande av åsikter. Sånt här förekommer väldigt ofta i forumet, tyvärr.
Fast är detta stötande och raljerande? Att vi förlöjligar de som tycker det finns innegäng?
Där tror jag det handlar jättemkt om hur man är som person. Och det är ett forum på nätet dvs ingen av oss kommer någonsin tycka att allt andra gör är ok.
Det finns säkert folk som tycker du är nedlåtande på samma sätt som det säjert finns folk som tycker jag och alla andra användare också är nedlåtande.
På ett forum på nätet tycker jag att man också får ha en viss distans och acceptera att folk är olika. På samma sätt får jag ta att inte alla uppskattar det jag skriver.
 
Jag tycker det är lite märkligt att du gör dig till talesperson för flera användare, vet du att de känner sig förringade eller pratar du i egen sak?
OJ, och jag som verkligen har ansträngt mig och försökt komma ihåg att formulera mig så att det kommer fram är MIN åsikt jag framför i den här tråden. Jag har blivit ifrågasatt förut pga mitt sätt att skriva. ...och förstår nog inte heller vad du uppfattar som att jag gör mig till talesman för flera :confused:
Givetvis är det mina och endast mina åsikter jag framför!
 
Det var inlägg i stil med "den som ordnar en babyshower åt mig ska dö" och så vidare. Allt påhejat av flera andra.
Seriöst, jag har väldigt svårt att tro på att någon användare här skrev att den skulle döda någon som anordnade en babyshower, det låter betydligt mer troligt att det stod att om någon anordnade en så skulle användaren dö av skam.

Ok att man inte gillar flera användare och ok att man inte gillar buke, men med sådanna påståenden så vill nog jag att man har mer kött på benen än det du nyss skrev.
 
Fast ärligt. Det är ett forum, ingen myshörna för bästisar. Vill man bara ha gos, myspys och alla gilla lika bör man nog bara umgås med sig själv. Strunta i det om du tycker det är blaj. Andra uppskattar det, fnissar och försöker desperat komma på ett rim.
Men hur många trådar tas inte upp av just den typen av skämtande och rimmande?

Jag tycker helt ärligt att det är tröttsamt. Jag har själv varit en del av det men nä, jag tycker faktiskt inte att det är kul längre. Måste man tramsa i varannan tråd?
 
OJ, och jag som verkligen har ansträngt mig och försökt komma ihåg att formulera mig så att det kommer fram är MIN åsikt jag framför i den här tråden. Jag har blivit ifrågasatt förut pga mitt sätt att skriva. ...och förstår nog inte heller vad du uppfattar som att jag gör mig till talesman för flera :confused:
Givetvis är det mina och endast mina åsikter jag framför!
Helt ok att det blir fel, men mitt spontana tips är att byt ut "man" eller "den" mot "jag" så inte fler misstolkar som jag gjorde. :)
 
För ett tag sen var det en tråd där en användare ville ha tips på aktiviteter till en babyshower.

Det förlöjligades och tramsades så pass att till slut fick moderator gå in och radera inlägg och göra en "babyshower-trams"-tråd.

Det var inlägg i stil med "den som ordnar en babyshower åt mig ska dö" och så vidare. Allt påhejat av flera andra.

Är det ett schysst beteende? Varför inte bara skita i att svara om man nu hatar babyshowers?

(Bara det är ju sjukt, hur man nu kan reta upp sig på att någon vill ordna en babyshower. Det var ungefär som om någon hade frågat efter tips på aktiviteter till en helkväll i nazismens tecken.)

Nu gör du ju ungefär samma sak som de som tramsar sönder en tråd som handlar om ett fenomen som de tycker är sjukt. Du skriver att det är sjukt att reta upp sig på en babyshower. Det blir ju en märklig rundgång kan jag tycka
 

Liknande trådar

Bukefalos Detta togs upp i en annan tråd. Jag skall här försöka informera om hur jag ser på detta. Jag tar nu detta ur minnet, en del av detta...
Svar
0
· Visningar
1 135
Senast: Gunnar
·
Bukefalos Då jag inte fått svar på PM så kommer jag ta det här offentligt i syfte att väcka diskussion om både min tråd och övriga trådar som...
7 8 9
Svar
162
· Visningar
15 769
Senast: Inte_Ung
·
R
  • Låst
Bukefalos Efter att ha varit väldigt passiv i mitt skrivande här på Bukefalos. Men ändå varit här och läst nästan varje dag, har jag börjat att...
5 6 7
Svar
134
· Visningar
11 007
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stil på bostad för uthyrning.
Tillbaka
Upp