Alltså, ni har bakat ihop tre olika saker jag har sagt till en.
En där jag upplevde modereringen som stundtals bristfällig.
En annan där jag ser ett mönster mellan innegänget och icke innegänget och hur deras åsikter tas emot .( Men jag har INTE sagt att det är mobbning, dock en olikhet hur man tas emot)
Och till sist sa jag att mobbning upplevs olika beroende på vilken ände av det hela man är i.
Det anknyter iofs till populär vs nobody, på sättet att man upplever saker olika beroende vilken ände man befinner sig i. Men JAG drar ingen slutsats att man mobbar för att man är i innegänget, eller blir mobbad för att man inte är det. Min slutsats var att man har olika privilegier av det. Sen är det upp till individen hur man hanterar det!
Nej jag ser inte nätmobbning överallt. Jag ser socialt spel överallt, och då finns det alltid några med högre privilegier att få göra lite som de vill, medans andra hålls mer kort. Nätmobbning blir det när man slutar försöka balansera, och låter det gå överstyr utan att ingripa.
Alltså, jag vet inte hur jag ska göra för att de olika sakerna jag säger inte ska bli ihopbakade, och någon destillerar fram något jag varken har sagt, menat, eller tycker.
Jag ville kommentera gillaknappen, men törs jag göra det nu? Utan att någon kommer med " Så du tycker det här?!" och jag måste hamna i försvarsposition?
Jag tycker iaf att gillaknappen, trots att den går att använda till drev, även fungerar för att ge stöd i en åsikt i en diskussion där man själv inte vill eller kan skriva i och åsikten är i minoritet. Det gör den med minoritetsåsikt lite mindre ensam. Det bra väger upp det dåliga.