Bukefalos - ett forum för nätmobbing?

Jag skulle iaf inte låta en annan forumanvändare leva rent free i mitt huvud på min bekostnad..
Dvs jag lägger inte energi på negativitet.
Helt rätt tänkt! Jag har faktiskt blivit lite ledsen några gånger, när någon skrivit nåt jätteelakt om mig som person och så har typ tolv personer (som jag inte ens vet vilka vissa av dem är) gillat posten. Det har känts riktigt tråkigt. Men det är ju inte en känsla som stannar särskilt länge hos mig, eftersom det är ett sånt shitty beteende. Jag skulle aldrig sitta och gilla taskiga inlägg och jag trianglar allt jag ser som jag tycker är över gränsen, även om det riktat mot nån jag tycker är jättepestig.
Det är han säkert. Men och det är det viktiga, det finns män och kvinnor som faktiskt tycker att han har rätt. Och det är betydligt betydligt värre.
Absolut! Vad jag bara tycker är tråkigt är att så många trådar skjuts i sank för att vissa vet exakt vad de ska skriva för att göra hälften av alla bukefalisterna upprörda. Men givetvis är det upp till var och en vad man känner är viktigt att bemöta :).
 
Helt rätt tänkt! Jag har faktiskt blivit lite ledsen några gånger, när någon skrivit nåt jätteelakt om mig som person och så har typ tolv personer (som jag inte ens vet vilka vissa av dem är) gillat posten. Det har känts riktigt tråkigt. Men det är ju inte en känsla som stannar särskilt länge hos mig, eftersom det är ett sånt shitty beteende. Jag skulle aldrig sitta och gilla taskiga inlägg och jag trianglar allt jag ser som jag tycker är över gränsen, även om det riktat mot nån jag tycker är jättepestig.

Absolut! Vad jag bara tycker är tråkigt är att så många trådar skjuts i sank för att vissa vet exakt vad de ska skriva för att göra hälften av alla bukefalisterna upprörda. Men givetvis är det upp till var och en vad man känner är viktigt att bemöta :).
Det är svårt att inte gå i fällan, även när man vet att det är en användare som är oseriös i sin argumentation.
 
Jag kan väl säga att ja, jag upplever att buke är ganska "likriktat" och att många delar samma åsikt i många ämnen.
Jag tycker också att buke är ett otroligt tolerant och öppet forum i det stora hela, trots viss likriktning.

Det som inte välkomnas med öppna armar är ju typ sexism, homofobi, rasism och liknande exkluderande åsikter - vilket jag tycker är rimligt och otroligt fenomenalt bra! Och som hag ser det är det väl det som är "likriktningen" här inne - att folk helt enkelt inte riktigt har tålamod för skitstövlar som vill sprida hat och misstro.

Jag kan ärligt säga att jag i princip aldrig blivit dåligt bemött av den stora massan, oavsett vilken åsikt jag gett uttryck för och ibland blir det lite tokigt när jag tänker. Så i mina ögon verkar det mest vara folk som faktiskt har en rätt sunkig människosyn som inte möts av förståelse och att dessa också är de personerna som gång på gång kommer med svepande pikar om alla bukefalister.
 
Jag tycker inte Buke är likriktat direkt. Det som skiljer från t ex familjeliv är att nivån på argumentation är så mkt högre här. Annars tycker jag olika uppfattningar och åsikter haglar här.
Det stämmer givetvis att vi har olika åsikter om saker också, annars finns det ju inget att diskutera :p Trots det tycker i alla fall jag att de flesta är likasinnade på många plan. Det är därför nivån är så hög - för att de flesta föredrar att hålla hög nivå. Jag känner en viss stämning här som är unik för buke, och på andra forum med annan användarbas upplever jag en annan stämning. Det blir lite flummigt från mitt håll nu kanske, jag menar inte att man tycker samma om allt när man är "likasinnade" utan att man kan vara likasinnade på ett sätt som är mer svårdefinerbart... Äh, jag kan inte förklara hur jag tänker riktigt, ber om ursäkt! :laugh:
 
Det låter mer som ett problem som ligger hos personerna som PM:at dig. Att vara rädd för någon på Buke, bara för att många som håller med den, känns väldigt osunt.

Ja det är osunt!

Av de som ställer till att det är så, och återigen, det handlar inte om extremåsikter. Snarare kommentarer, funderingar och åsikter av rätt allmän karaktär som härrör från fel person.
Inte heller handlar det om individer med noja som tror att hela världen är emot dem, utan rätt vanliga forummedlemmar.

Har själv varit i sådana vid sidanomdiskussioner, både som pm och över som grupp på tex fb - bara för vi inte orkat reta "drevet".
 
Ja det är osunt!

Av de som ställer till att det är så, och återigen, det handlar inte om extremåsikter. Snarare kommentarer, funderingar och åsikter av rätt allmän karaktär som härrör från fel person.
Inte heller handlar det om individer med noja som tror att hela världen är emot dem, utan rätt vanliga forummedlemmar.

Har själv varit i sådana vid sidanomdiskussioner, både som pm och över som grupp på tex fb - bara för vi inte orkat reta "drevet".
Men vilka är drevet? Är det att det är flera som är av motstående åsikt som är problemet. Är det vissa användare som du och de anonyma medhållarna upplever som skrämmande? Jag fattar inte ens varför man skickar anonyma medhållarmeddelanden, hålla med i den verkliga diskussionen eller låt bli. Nu kan man ju för all del likea istället, vilket är någon form av semipassivt medhåll.
 
Ja det är osunt!
Vet du vad ptr? Jag tycker att det är minst sagt osunt att du sitter på det här forumet och gillar inlägg där man refererar till användare som kärringar. Det är osunt och framförallt oförskämt. Det får mig verkligen att undra över din kvinnosyn och oroa mig över vad mer du tänker men inte skriver här, om kvinnor. Män som hatar kvinnor skrämmer mig.

Nedanstående inlägg du gillat:
Här på forumet finns massor av bittra kärringar
Det finns ett gäng riktiga kärringar på detta forumet :p
 
Jag ser det som en bra träning.
Mitt humör är inte så bra så jag behöver verkligen träna på att låta bli att bli arg.
Det går ganska så bra med det.

Jag ser det också som bra träning.

Jag har haft väldigt lätt att bli förbannad. Nu mer är jag extremt svår att starta igång.

Jag har precis som du nämnde att du har riktigt sjuk humor.
Jag passar mig alltid för att skämta "på mitt vis" med folk jag inte känner eller vet har lika rubbad humor.
Det gäller ju IRL som här.
Man kan inte kräva att få skämta om saker, hävda extrema åsikter etc utan reaktion.
 
Jag har precis som du nämnde att du har riktigt sjuk humor.
Jag passar mig alltid för att skämta "på mitt vis" med folk jag inte känner eller vet har lika rubbad humor.
Det gäller ju IRL som här.
Ja, alltså det är ju grundläggande i hur man beter sig kan jag tycka.
 
Men vilka är drevet? Är det att det är flera som är av motstående åsikt som är problemet. Är det vissa användare som du och de anonyma medhållarna upplever som skrämmande? Jag fattar inte ens varför man skickar anonyma medhållarmeddelanden, hålla med i den verkliga diskussionen eller låt bli. Nu kan man ju för all del likea istället, vilket är någon form av semipassivt medhåll.
Jag kan många gånger uppleva att det är samma användare som alltid ska hoppa på och ifrågasätta vissa andra. Det finns några användare som oavsett vad jag skriver menar att jag har fel, ifrågasätter om jag är genomtänkt, menar på att jag inte alls vet vad jag snackar om, etc. Aldrig någonsin har dessa personer kommit med någon konstruktiv kritik, de är bara ute efter att hacka liksom. Som att de stör sig på mig och på något vis måste få utlopp för det.
 
Man kan ju se till att låta bli att bli upprörd också.
Det förtar ju liksom det roliga.
Ja, och ignoreras bara dom kommentarerna så dör det hela ut och då försvinner även den som kommenterat ganska kvickt. Det är ju liksom inget roligt när bensinen på brasan råkade vara vatten istället.
 
Jag kan många gånger uppleva att det är samma användare som alltid ska hoppa på och ifrågasätta vissa andra. Det finns några användare som oavsett vad jag skriver menar att jag har fel, ifrågasätter om jag är genomtänkt, menar på att jag inte alls vet vad jag snackar om, etc. Aldrig någonsin har dessa personer kommit med någon konstruktiv kritik, de är bara ute efter att hacka liksom. Som att de stör sig på mig och på något vis måste få utlopp för det.
Jo, så kan det ju vara men är det samma "drev" som för alla eller är det några användare som verkar ha hakat upp sig på dig? För man har ju som sagt konflikter med vissa eller de kanske har en konflikt med en...
 

Liknande trådar

Bukefalos Detta togs upp i en annan tråd. Jag skall här försöka informera om hur jag ser på detta. Jag tar nu detta ur minnet, en del av detta...
Svar
0
· Visningar
1 135
Senast: Gunnar
·
Bukefalos Då jag inte fått svar på PM så kommer jag ta det här offentligt i syfte att väcka diskussion om både min tråd och övriga trådar som...
7 8 9
Svar
162
· Visningar
15 773
Senast: Inte_Ung
·
R
  • Låst
Bukefalos Efter att ha varit väldigt passiv i mitt skrivande här på Bukefalos. Men ändå varit här och läst nästan varje dag, har jag börjat att...
5 6 7
Svar
134
· Visningar
11 007
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp