Bukefalos - ett forum för nätmobbing?

Jag ser det också som bra träning.

Jag har haft väldigt lätt att bli förbannad. Nu mer är jag extremt svår att starta igång.

Jag har precis som du nämnde att du har riktigt sjuk humor.
Jag passar mig alltid för att skämta "på mitt vis" med folk jag inte känner eller vet har lika rubbad humor.
Det gäller ju IRL som här.
Man kan inte kräva att få skämta om saker, hävda extrema åsikter etc utan reaktion.
Det är ju det som är skillnaden när inte dom andra ser minspelet och kroppsspråket, skulle jag kalla nån här efterbliven som trampat i klaveret skulle jag troligen bli bannad för tid och evighet, IRL så garvar vi rått åt varann istället och ger igen när tillfälle bjuds. Att förmedla känslor och dyl. i skriftspråk ÄR svårt, jättesvårt.
 
Nej, nu tror jag inte att du förstår vad jag menar.

Det jag skriver om när person A har en åsikt, men person B håller inte med och det är persons B's åsikt som gäller, även om person A har en vettig åsikt. Person B dumförklarar i princip persons A's åsikt och det är B's åsikts som är den rätta osv.

Hoppas du hänger med på vad jag är ute efter.

Så B håller inte med person A, tycker hen har fel, och håller fast vid sin egen åsikt som man tycker är den rätta?

Ja, det tycker jag händer ofta. Jag har nog inte sett det som problematiskt. Om jag är B så kommer jag med mina argument för varför jag tycker A har fel, och varför åsikten inte är vettig i mina ögon. Om jag är A så kommer jag med mina argument för varför min åsikt inte är fel eller dum, utan högst rimlig.

I bägge scenariorna är det ju sedan fullt möjligt att motparten inte låter sig övertygas, utan håller fast vid sin åsikt. Tja, man kan inte övertyga alla. Och i en del fall handlar det helt enkelt om lite olika grundvärderingar, då har man lärt sig det. Om andra vill ändra åsikt eller inte kan ju inte riktigt jag styra, och på samma sätt kan inte andra styra när jag ska ändra åsikt. Det enda man kan göra är att argumentera för sin sak - och det måste väl räcka? Gör det något om andra inte låter sig övertygas?
 
Nä, alltså jag menar inte att någon är fysiskt rädd, men man vågar inte reta drevet.

För då blir det som Ramona säger, några i drevet nästan söker upp inlägg gjorda av den personen som råkade yppa en annan åsikt.
Antingen tramsar man sönder hens trådar eller beter man sig så jäkla raljant och oschysst.

Jag fattar inte hur ni inte kan märka det, eller så vill man inte se?
Bättre att vara med än utanför?
 
Jo, men person B hade inte behövt va en "skitstövel" för det ju. ;)

Jag gillar diskussioner där man kan föra en dialog även om man har olika åsikter.

Beter någon sig som en skitstövel brukar folk reagera, eller så kan man reagera själv om ingen annan gör det. Men att hålla fast vid sin egen åsikt trots att någon på nätet tycker man har fel tycker jag inte är att vara en skitstövel. Går man till personangrepp är det inte bra, men då kan man ju påpeka det. Att det där var ett personangrepp. Eller anmäla inlägget.
 
Visst får du ha åsikter, men det finns inget som säger att jag måste gilla dem, lyssna på dem eller ta dig på allvar. :idea:
Nej men du får finna dig i att det finns andra som tycker som jag fast du inte gillar mina åsikter. Det är del i själva demokratin
 
Vet du vad ptr? Jag tycker att det är minst sagt osunt att du sitter på det här forumet och gillar inlägg där man refererar till användare som kärringar. Det är osunt och framförallt oförskämt. Det får mig verkligen att undra över din kvinnosyn och oroa mig över vad mer du tänker men inte skriver här, om kvinnor. Män som hatar kvinnor skrämmer mig.

Nedanstående inlägg du gillat:


Se - du kan härskartekniker du med, hugga på betet likaså. Förvånad det tog sån tid.

Ett annat sätt som är mycket effektivt är att tydligt tala om att man minsann inte kan förstå hur någon menar eller tänker. Gärna med hänvisning till att vederbörande bör läsa olika inlägg och hela trådar för att komma på bättre tankar.
 
Nä, alltså jag menar inte att någon är fysiskt rädd, men man vågar inte reta drevet.

För då blir det som Ramona säger, några i drevet nästan söker upp inlägg gjorda av den personen som råkade yppa en annan åsikt.
Antingen tramsar man sönder hens trådar eller beter man sig så jäkla raljant och oschysst.

Jag fattar inte hur ni inte kan märka det, eller så vill man inte se?
Bättre att vara med än utanför?

Naturligtvis syns det.

Jag tänker dock som så att "man ser det man vill se".

Jag ser nog drevet lite som mobbing.
 
Lampan. Du ser inte hur du bemöter mig här?
Tycker du att det är så jag är?
Jag har aldrig tidigare blivit utmålad så här, så jag undrar uppriktigt om det är din bild av mig eller om du bara är ute efter att provocera?
Jag skulle nog föreslå att du sätter mig på ignore om jag är så som du skriver, och så ska jag fundera på vad jag skriver än mer i framtiden för att inte framstå som en oempatisk översittare i dina (och de där andra du nämner känner lika) ögon.
Vad menar du?
Det är inte dig personligen jag riktar mitt inlägg till
Tar du illa vid dig?
Det är bara det du SKRIVER på forumet som jag kommentera, inte dig personligen
Ser du inte skillnaden?

Ja hur känns det att få det du skriver på forumet ifrågasatt?
Hur känns det när någon sitter och raljera över det du skriver?
Hur roligt är det, på en skala?
Har du tagit fram popcornen?
 
Om du också har sett det kan du kanske ge ett exempel, så att vi okunniga kommer på banan och förstår vad du pratar om?

Det blir jättesvårt att diskutera eller förändra annars.
Jag har sett det massa gånger, men har valt att lämna bla på grund av dig för ett tag sedan så kan inte trolla fram något när jag inte varit inne i trådar på månader....

Hittade bara en klockren annons som jag visste folk skulle älska och såg denna tråd till höger och valde att svara i den då jag valt att lämna buke pga dålig stämning
 
Det är ju det som är skillnaden när inte dom andra ser minspelet och kroppsspråket, skulle jag kalla nån här efterbliven som trampat i klaveret skulle jag troligen bli bannad för tid och evighet, IRL så garvar vi rått åt varann istället och ger igen när tillfälle bjuds. Att förmedla känslor och dyl. i skriftspråk ÄR svårt, jättesvårt.

Det där handlar nog mer om att på Buke möts folk från olika sociala sammanhang som inte skulle talas vid i vanliga fall. Om någon i mina sammanhang IRL kallade nån för efterbliven för att de trampat i klaveret så skulle reaktionen bli ungefär som på Buke, folk skulle verkligen reagera och ta avstånd. Man skulle definitivt inte garva rått åt varann och ge igen. Möts man sen på nätet, så blir det förstås krockar, för att man följer olika sociala normer.
 
Se - du kan härskartekniker du med, hugga på betet likaså. Förvånad det tog sån tid.
Du menar att du inte håller med Lampan men gillade inläggen för att se om någon reagerade? Varför då? :confused: Om jag inte hatar bögar sitter jag ju inte och gillar homofobiska inlägg. Vore ju jättedumt liksom.

Och då menar du att jag ska ha förstått att du inte höll med och därför skulle jag heller inte ha kommenterat det? Varför då?

Det här känns som århundradets sämsta Buke-bortförklaring :up:.
 
Se - du kan härskartekniker du med, hugga på betet likaså. Förvånad det tog sån tid.

Ett annat sätt som är mycket effektivt är att tydligt tala om att man minsann inte kan förstå hur någon menar eller tänker. Gärna med hänvisning till att vederbörande bör läsa olika inlägg och hela trådar för att komma på bättre tankar.
skulle svara men det kom en katt ivägen
 
Jag har sett det massa gånger, men har valt att lämna bla på grund av dig för ett tag sedan så kan inte trolla fram något när jag inte varit inne i trådar på månader....

Hittade bara en klockren annons som jag visste folk skulle älska och såg denna tråd till höger och valde att svara i den då jag valt att lämna buke pga dålig stämning

Kommer du inte ihåg nånting, som kan hjälpa mig förstå vad det är du syftar på?

Trist om du lämnade forumet, men också svårt att förklara och bemöta när det är så vagt?
 

Liknande trådar

Bukefalos Detta togs upp i en annan tråd. Jag skall här försöka informera om hur jag ser på detta. Jag tar nu detta ur minnet, en del av detta...
Svar
0
· Visningar
1 135
Senast: Gunnar
·
Bukefalos Då jag inte fått svar på PM så kommer jag ta det här offentligt i syfte att väcka diskussion om både min tråd och övriga trådar som...
7 8 9
Svar
162
· Visningar
15 773
Senast: Inte_Ung
·
R
  • Låst
Bukefalos Efter att ha varit väldigt passiv i mitt skrivande här på Bukefalos. Men ändå varit här och läst nästan varje dag, har jag börjat att...
5 6 7
Svar
134
· Visningar
11 007
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp