Bukefalos - ett forum för nätmobbing?

Vad menar du?
Det är inte dig personligen jag riktar mitt inlägg till
Tar du illa vid dig?
Det är bara det du SKRIVER på forumet som jag kommentera, inte dig personligen
Ser du inte skillnaden?

Ja hur känns det att få det du skriver på forumet ifrågasatt?
Hur känns det när någon sitter och raljera över det du skriver?
Hur roligt är det, på en skala?
Har du tagit fram popcornen?


Men om du skriver att du upplever mig som dryg och raljant samtidigt som du citerar mitt inlägg kan jag ju inte tro annat än att det är mig du vänder till?
Jag tar inte illa upp, jag undrade om du menar det du skriver. Att bli ifrågasatt har jag heller inte problem med, jag är trygg i mina åsikter och mig själv.
Det är ganska underhållande. Men också intressant att se hur du svarar. Du har en alldeles egen stil.
 
Jag undrar mest om alla MÅSTE trivas och känna sig inkluderade? Är det ett villkor för forumet? Jag jämför med mig själv, jag, som mobbats allvarligt i över halva mitt liv. Mobbning som var så illa att jag nu får panikångest av att se någon av mobbarna på Facebook. Jag passade inte in i den skolvärlden där mobbningen skedde. Hade samma liknande skett här hade jag helt enkelt sett mig om efter ett annat forum som passar mig bättre. Vi är ju uppenbarligen en stor majoritet som inte upplever utanförskap här så det kan ju inte vara så illa? Nu står jag inte i någon form bakom mobbning, utan undrar mest om ett publikt forum som formas av sina användare måste kunna härbergera ALLA?
 
Nä, alltså jag menar inte att någon är fysiskt rädd, men man vågar inte reta drevet.

För då blir det som Ramona säger, några i drevet nästan söker upp inlägg gjorda av den personen som råkade yppa en annan åsikt.
Antingen tramsar man sönder hens trådar eller beter man sig så jäkla raljant och oschysst.

Jag fattar inte hur ni inte kan märka det, eller så vill man inte se?
Bättre att vara med än utanför?
Precis, exakt så är det!
Jag vet en gång jag diskuterade med en person, vi va inte överens. Efter några inlägg började personen tagga sina "kompisar" , kompisarna dök upp och gav sitt "stöd" till hen
 
Jag undrar mest om alla MÅSTE trivas och känna sig inkluderade? Är det ett villkor för forumet? Jag jämför med mig själv, jag, som mobbats allvarligt i över halva mitt liv. Mobbning som var så illa att jag nu får panikångest av att se någon av mobbarna på Facebook. Jag passade inte in i den skolvärlden där mobbningen skedde. Hade samma liknande skett här hade jag helt enkelt sett mig om efter ett annat forum som passar mig bättre. Vi är ju uppenbarligen en stor majoritet som inte upplever utanförskap här så det kan ju inte vara så illa? Nu står jag inte i någon form bakom mobbning, utan undrar mest om ett publikt forum som formas av sina användare måste kunna härbergera ALLA?

Jag vill snarare påstå att det är en omöjlighet. Denna tråd är ju ett ypperligt bevis på det!
 
Själv tycker jag det är osmakligt när människor uttalar att boys will be boys, män kan inte rå för att... etc etc
Att mäns dåliga beteende mot kvinnor ursäktas för att de inte vet bättre.

Jag fick höra det i högstadiet när jag blev slagen av en kille mellan benen rätt hårt av hans handflata. Jag sparkade tillbaka. Vem fick ta skit tro? Vem fick skylla sig själv? Vem blev mobbad av de andra i klassen förutom den andra tjejen? Vem fick skit av rektorn? Vem ringde upp min mamma och skällde ut henne för att jag misshandlat! Hennes son?

Det är synd om män! Verkligen..
 
Vet du vad ptr? Jag tycker att det är minst sagt osunt att du sitter på det här forumet och gillar inlägg där man refererar till användare som kärringar. Det är osunt och framförallt oförskämt. Det får mig verkligen att undra över din kvinnosyn och oroa mig över vad mer du tänker men inte skriver här, om kvinnor. Män som hatar kvinnor skrämmer mig.

Nedanstående inlägg du gillat:
Oj det var aggressivt. Nu har jag träffat ptr och kan väl säga att hans kvinnosyn är helt ok. Varför skriver du om kvinnohatande män i samma andetag?
Jag är en av dom kvinnor som tycker det är helt ok att kalla mig själv kärring och jag kan till och med sträcka stolt på mig om någon säger det till mig - för då har jag antagligen satt ner foten i någon form. För mig är inte kärring så negativt laddat, det står för mig för någon som vågar vara obekväm, säger ifrån och så vidare. Marit Paulsen kallar sig själv kärring och även om jag kanske inte delar hennes åsikter så förstår jag vad hon lägger in i det uttrycket.
Så att kärring skulle sägas av kvinnohatare? För mig inte synonymt.
Så om jag nu inte tycker det är osunt och oförskämt.
Vem har tolkningsföreträde?
Och vem har rätt att säga att ptr är kvinnohatare? Obehagligt.
Det här är ett klockrent exempel på när någon blir pålagd åsikter som sen blir en sanning.
 
Jo precis, ändå finns det ju vissa som känner sig exkluderade och inte kan släppa det utan vill hänga kvar ändå. Det förvånar mig. Jag skulle aldrig någonsin frivilligt hålla kvar vid något som får mig att må dåligt.

Ja, det har jag också svårt att förstå. Hade jag känt mig illa behandlad hade jag förstås inte varit kvar här. Förstår inte vad man får ut av det.
 
Men om du skriver att du upplever mig som dryg och raljant samtidigt som du citerar mitt inlägg kan jag ju inte tro annat än att det är mig du vänder till?
Jag tar inte illa upp, jag undrade om du menar det du skriver. Att bli ifrågasatt har jag heller inte problem med, jag är trygg i mina åsikter och mig själv.
Det är ganska underhållande. Men också intressant att se hur du svarar. Du har en alldeles egen stil.
Var har jag skrivit att jag upplever dig som dryg
Varför hittar du på?
Jag skriver att du raljerar i trådarna

Varför uppmanar du mig att ignorera dig?
Jag avgör det själv.
Jag tycker du är en underhållande (ovanlig) person och vill inte ignorera.
 
Ja, det har jag också svårt att förstå. Hade jag känt mig illa behandlad hade jag förstås inte varit kvar här. Förstår inte vad man får ut av det.
Jag tror att de som inte gillar buke sticker härifrån, de andra som påstår sig inte gilla buke, dess användare och moderatorerna och ändå fortsätter skriva är de som njuter av att gnälla och försöker reta upp folk på nätet. Deras egen lilla kick och känsla av makt. :idea:
 
Jag tror att de som inte gillar buke sticker härifrån, de andra som påstår sig inte gilla buke, dess användare och moderatorerna och ändå fortsätter skriva är de som njuter av att gnälla och försöker reta upp folk på nätet. Deras egen lilla kick och känsla av makt. :idea:

Amen to that.
 
Ja, det har jag också svårt att förstå. Hade jag känt mig illa behandlad hade jag förstås inte varit kvar här. Förstår inte vad man får ut av det.

Tänker att man kanske önskar att man blir bra behandlad istället?
Visst, man kan såklart undvika ett ställe på nätet, men överlag känns det ju lite dystert att man ska fly ifrån någon som behandlar en illa. Generellt är det väl snarare den som behandlar någon illa som borde kamma till sig?

(Jag förstår hur ni menar, men tycker att det är en rätt tråkig inställning - visst kan man inte göra alla glada, men lite förståelse för att det är flera (!) som känner sig illa behandlade kan man ju ha.)
 
Oj det var aggressivt. Nu har jag träffat ptr och kan väl säga att hans kvinnosyn är helt ok. Varför skriver du om kvinnohatande män i samma andetag?
Jag är en av dom kvinnor som tycker det är helt ok att kalla mig själv kärring och jag kan till och med sträcka stolt på mig om någon säger det till mig - för då har jag antagligen satt ner foten i någon form. För mig är inte kärring så negativt laddat, det står för mig för någon som vågar vara obekväm, säger ifrån och så vidare. Marit Paulsen kallar sig själv kärring och även om jag kanske inte delar hennes åsikter så förstår jag vad hon lägger in i det uttrycket.
Så att kärring skulle sägas av kvinnohatare? För mig inte synonymt.
Så om jag nu inte tycker det är osunt och oförskämt.
Vem har tolkningsföreträde?
Och vem har rätt att säga att ptr är kvinnohatare? Obehagligt.
Det här är ett klockrent exempel på när någon blir pålagd åsikter som sen blir en sanning.
Kärring är ett nedsättande ord för kvinna det används också på ett nedsättande sätt här "bittra kärringar". Att du återtagit uttrycket och använder det i en annan form är inget som gäller generellt för alla, det är fortfarande nedsättande för andra.
 
Jo precis, ändå finns det ju vissa som känner sig exkluderade och inte kan släppa det utan vill hänga kvar ändå. Det förvånar mig. Jag skulle aldrig någonsin frivilligt hålla kvar vid något som får mig att må dåligt.

Fast Buke har ju gott om goda sidor också, drevet är ju inte allt vet du.

Och jag frågar igen - är det ok att en liten grupp användare sätter hela tonen på ett forum?
För det verkar ju som att om man inte är med får man antingen acceptera otrevligheter eller lämna.

:meh:
 
Kommer du inte ihåg nånting, som kan hjälpa mig förstå vad det är du syftar på?

Trist om du lämnade forumet, men också svårt att förklara och bemöta när det är så vagt?
Alltså, vi pratar om några års trådar.
Jag förstår att ni inte ser det, det gjorde inte jag heller. Men jag tänker inte lägga tid eller energi på att leta upp trådar där folk är otrevliga, du kan säkert hitta några här på sida 1 men byt ut användarnamn så kanske det syns lättare
 
Var har jag skrivit att jag upplever dig som dryg
Varför hittar du på?
Jag skriver att du raljerar i trådarna

Varför uppmanar du mig att ignorera dig?
Jag avgör det själv.
Jag tycker du är en underhållande (ovanlig) person och vill inte ignorera.


"
Ger det dig rätten att gå in i trådar och försöka trycka till personer, raljera och driva med andras åsikter?

Killen i mellanstadiet tyckte också han va rolig :grin:"

Samt inlägget om din klasskamrat som betedde sig uselt läste jag som att du tyckte jag är tämligen avskyvärd. Då vill jag gärna veta varför, normal nyfikenhet. Tydligen var det nån form av komplimang jag hade svårt att uppfatta.

Ska jag vara uppriktig tycker jag dina inlägg oftast är rätt otrevliga, men jag kanske vara har svårt att tolka dig rätt. Du kanske är moder Theresa reinkarnerad.
 

Liknande trådar

Bukefalos Detta togs upp i en annan tråd. Jag skall här försöka informera om hur jag ser på detta. Jag tar nu detta ur minnet, en del av detta...
Svar
0
· Visningar
1 135
Senast: Gunnar
·
Bukefalos Då jag inte fått svar på PM så kommer jag ta det här offentligt i syfte att väcka diskussion om både min tråd och övriga trådar som...
7 8 9
Svar
162
· Visningar
15 773
Senast: Inte_Ung
·
R
  • Låst
Bukefalos Efter att ha varit väldigt passiv i mitt skrivande här på Bukefalos. Men ändå varit här och läst nästan varje dag, har jag börjat att...
5 6 7
Svar
134
· Visningar
11 007
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp