Bukefalos - ett forum för nätmobbing?

Ägaren får göra vad den vill för mig men jag har ändå rätt till en åsikt och den var att det vore bättre med jämn fördelning av män o kvinnor som moderatorer. Då skulle man slippa det här som TS påtalade, att moderatorn tyckte det var ok med manshat om kvinnor själva hade blivit utsatta irl. För kvinnor säger ju att män o kvinnor tänker och tolkar olika
Har du ens läst inlägget den omtalade moderatorn skrev?
Har du läst tråden det förekom i?
Har du förstått sammanhanget?
Vet du ens vem moderatorn är?
Vet du ens vilka forum moderatorn modererar?
 
Jag har också fått ta emot personangrepp. Men det har varit av typ 2-3 användare under alla år.
Trots att jag varit i heta diskussioner.
Jag har fått massvis genom åren, men då främst från en liten grupp här. Jag tycker mest synd om dem faktiskt, måste vara jobbigt att vara så upphakade på mig :D.
 
Nej, nu tror jag inte att du förstår vad jag menar.

Det jag skriver om när person A har en åsikt, men person B håller inte med och det är persons B's åsikt som gäller, även om person A har en vettig åsikt. Person B dumförklarar i princip persons A's åsikt och det är B's åsikts som är den rätta osv.

Hoppas du hänger med på vad jag är ute efter.
För att en del åsikter ÄR skitåsikter som inte ska stå emotsagda.
 
För att en del åsikter ÄR skitåsikter som inte ska stå emotsagda.
Nu var det inte tal om de extrema åsikterna utan det handlar om generella åsikter, t ex. A gillar gult, B gillar blått. Lite mer allmänna åsikter och inte de där extrema åsikterna, de extrema åsikterna räknar jag som något annat.
 
  • Gilla
Reactions: ptr
Det finns dom som suckar när du skriver BARNET
Flera har sagt till dig att det stör, ändå forsätter du:confused:

Jag hade en klasskompis i mellanstadiet. Om någon bad honom att inte smaska när han åt, då smaskade han mer... Om någon bad honom att sluta sparka på ens stol, då sparkade han mer...etc etc..
(Känner du igen? :grin:)
Jag tror han gjorde så för att hävda sig på något sätt. Han växte dock ifrån sina besvär i högstadiet :up:


Lampan. Du ser inte hur du bemöter mig här?
Tycker du att det är så jag är?
Jag har aldrig tidigare blivit utmålad så här, så jag undrar uppriktigt om det är din bild av mig eller om du bara är ute efter att provocera?
Jag skulle nog föreslå att du sätter mig på ignore om jag är så som du skriver, och så ska jag fundera på vad jag skriver än mer i framtiden för att inte framstå som en oempatisk översittare i dina (och de där andra du nämner känner lika) ögon.
 
Jag kan väl säga att ja, jag upplever att buke är ganska "likriktat" och att många delar samma åsikt i många ämnen. Jag tycker inte det är det minsta konstigt att människor som är lika samlas på samma ställe; det ligger i människans natur att dras till de man har något gemensamt med. Det finns säkerligen användare här som inte har lika mycket gemensamt med resten av buke, och som därför ofta är den med "fel" åsikt. Det är säkert jobbigt att alltid vara den som alla andra "hoppar på" med mothugg, och det är säkert mycket trevligare att vara den som "tycker som alla andra" och som därför ofta får medhåll.

Vet inte vad jag vill ha sagt med detta egentligen. Det är väl en viss sorts människor som dras till buke, och dessa är ofta likasinnade. Har man åsikter som "sticker ut" här på buke så betyder det inte att de populära användarna har gaddat ihop sig och backas upp av sina fans, utan bara att de flesta andra på just det här forumet tycker något annat. Tycker man att buke i stort är ett otrevligt ställe med kändisklickar som hoppar på vissa individer så tror jag att det är bättre att hitta ett forum med fler likasinnade. Det är kanske tråkigt, men det är inte någon rättighet att känna sig hemma och trivas på alla nätforum. Trivs man inte behöver man inte stanna kvar. (Med det inte sagt att man inte får diskutera hur buke kan bli bättre och vilket klimat vi vill ha på forumet!)
 
Ägaren får göra vad den vill för mig men jag har ändå rätt till en åsikt och den var att det vore bättre med jämn fördelning av män o kvinnor som moderatorer. Då skulle man slippa det här som TS påtalade, att moderatorn tyckte det var ok med manshat om kvinnor själva hade blivit utsatta irl. För kvinnor säger ju att män o kvinnor tänker och tolkar olika
så du tror inte att ägaren av forumet har valt personer som är rättvisa (och enligt hans egna åsikter kompetenta) att moderara forumet?
 
Helt rätt. Jag undrade bara om du hade nån ide om varför det är roligt att näthata män här
Alltså det här inlägget får mig nästan att vilja gråta. Buke är ofta en enda liten fredad ö för sexistisk skit och dravel som fullkomligt exploderar på de flesta andra ställen på nätet, också är män också näthatade här? När det enda kvinnor begär på buke är att slippa vidriga sexistiska misogyna frågor om sin kupstorlek! Kvinnohat frodas överallt i samhället och då få läsa inlägg av smarta och kompetenta och självständiga kvinnor är jäkligt viktigt för oss. Om män känner sig trampade på tårna av det, så kan jag i alla fall inte bry mig mindre. Det är tamefan sanslöst vad kvinnor i grupp kan hota män.
 
Om man upplever att vissa användare får många likes på sina inlägg eller att de behandlas annorlunda kan det vara för att de har byggt upp ett visst förtroende kaptial hos andra användare på forumet. Man har tex lärt sig att de är pålästa inom vissa ämnen eller vet vilka värderingar som dessa användare har. På samma sätt kan man ju bygga upp ett missförtroendekaptial mot användare som man ofta upplever att man kommer i konflikt med, som har åsikter som man själv uppfattar som besvärande eller som man upplever som otrevliga på andra sätt. Det är ganska naturligt. Sen handlar det om att skilja på sak och person, min åsikt är min åsikt och min person är min person. Du får angripa min åsikt gärna på ett artigt och sakligt sätt men om du angriper min person så begår du ett övertramp.
 
Det låter mer som ett problem som ligger hos personerna som PM:at dig. Att vara rädd för någon på Buke, bara för att många som håller med den, känns väldigt osunt.

Fast du ÄR ju en av Bukekändisarna:p
Klart du inte märker allt då.
Du skriver mycket vettiga saker och är en sån man kommer ihåg liksom
(Bara bra menat från mig)
 
Jag har fått massvis genom åren, men då främst från en liten grupp här. Jag tycker mest synd om dem faktiskt, måste vara jobbigt att vara så upphakade på mig :D.

Ja, och de vet ju inget om det de häver ur sig oftast. Alt har missförstått..
Så det är sällan svårt att ruska av sig sånt.

Jag skulle iaf inte låta en annan forumanvändare leva rent free i mitt huvud på min bekostnad..
Dvs jag lägger inte energi på negativitet.
 
Alltså det här inlägget får mig nästan att vilja gråta. Buke är ofta en enda liten fredad ö för sexistisk skit och dravel som fullkomligt exploderar på de flesta andra ställen på nätet, också är män också näthatade här? När det enda kvinnor begär på buke är att slippa vidriga sexistiska misogyna frågor om sin kupstorlek! Kvinnohat frodas överallt i samhället och då få läsa inlägg av smarta och kompetenta och självständiga kvinnor är jäkligt viktigt för oss. Om män känner sig trampade på tårna av det, så kan jag i alla fall inte bry mig mindre. Det är tamefan sanslöst vad kvinnor i grupp kan hota män.
Men så näthata på då om ni känner att ni mår bättre av detta. Det är ju fler än jag som anser att det näthatas och mobbas här
 
Fast du ÄR ju en av Bukekändisarna:p
:cool: ;) :D
Klart du inte märker allt då.
Nämen jag menar inte att jag inte ser det här (jag har också fått många PM genom åren med tack för att jag ger mig in i diskussioner som andra inte orkar ta), jag menar bara att om man känner att man inte vågar ta diskussioner på Buke så ligger det nog främst hos en själv. Det kan vara jätteobehagligt i början att få sju ettriga bukefalister på en när man skrivit nåt men det är ändå en känsla man själv äger. Tycker jag.
Du skriver mycket vettiga saker och är en sån man kommer ihåg liksom
(Bara bra menat från mig)
Tack! Det var snällt sagt :).
 
Jag kan väl säga att ja, jag upplever att buke är ganska "likriktat" och att många delar samma åsikt i många ämnen. Jag tycker inte det är det minsta konstigt att människor som är lika samlas på samma ställe; det ligger i människans natur att dras till de man har något gemensamt med. Det finns säkerligen användare här som inte har lika mycket gemensamt med resten av buke, och som därför ofta är den med "fel" åsikt. Det är säkert jobbigt att alltid vara den som alla andra "hoppar på" med mothugg, och det är säkert mycket trevligare att vara den som "tycker som alla andra" och som därför ofta får medhåll.

Vet inte vad jag vill ha sagt med detta egentligen. Det är väl en viss sorts människor som dras till buke, och dessa är ofta likasinnade. Har man åsikter som "sticker ut" här på buke så betyder det inte att de populära användarna har gaddat ihop sig och backas upp av sina fans, utan bara att de flesta andra på just det här forumet tycker något annat. Tycker man att buke i stort är ett otrevligt ställe med kändisklickar som hoppar på vissa individer så tror jag att det är bättre att hitta ett forum med fler likasinnade. Det är kanske tråkigt, men det är inte någon rättighet att känna sig hemma och trivas på alla nätforum. Trivs man inte behöver man inte stanna kvar. (Med det inte sagt att man inte får diskutera hur buke kan bli bättre och vilket klimat vi vill ha på forumet!)
Jag tycker inte Buke är likriktat direkt. Det som skiljer från t ex familjeliv är att nivån på argumentation är så mkt högre här. Annars tycker jag olika uppfattningar och åsikter haglar här.
 
Jag undrade bara om du hade nån ide om varför det är roligt att näthata män här

Jo för det absolut största problemet på nätet är Bukes 'manshat'

http://www.svt.se/ug/ug-referens/de-hotade-1

Åsa Linderborg, kulturchef Aftonbladet: Det gör ju någonting med mig när någon säger att jag ska skända ditt underliv, jag ska förstöra din livmoder och sådana saker. Det är mycket grovare grejer jag inte vill säga i teve, men det är klart att det gör någonting med mig när jag får den här typen av verbaliserat sexuellt liksom våldfantasier, så gör det någonting

Meddelande idag 10:51 "Jag skulle gärna knulla dig stenhårt bakifrån både i din härliga fitta och i köttrosen"

Meddelande igår 18:53 "Vill du bli knullad i dajmkrysset din kommunisthora"

Meddelande igår 16:36 "Du brukar suga jonas sjöstedts kuk din jävla kommunistbabbe"

Meddelande 17:33 "Vi kåta sverigedemokrater vill köra in våra kåta kukar i dig och dina kommunistvänner"

23:40 "Vill du kuk i musen"

http://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=83&artikel=6352242

Det var efter en diskussion på sociala medier om genusfrågor och jämställdhet som den 17-årige pojken valde att söka reda på vem flickan var.

Han hittade en bild på henne, såg att hon är mörkhyad och började sedan skicka ett flertal meddelanden med grovt sexuellt och rasistiskt innehåll.

Bland annat beskrev han hur han önskar att alla feminister borde våldtas och att flickan förtjänar att förtryckas och bli slagen.

Jag skulle kunna fortsätta i all oändlighet. Näthat mot kvinnor blir grövre och grövre. Man behöver inte ta mitt ord för det, Southern Poverty Law Center (en mycket respekterad organisation som rapporterar om hatgrupper) har sammanställt sidor som fokuserar på just kvinnohat:

https://www.splcenter.org/fighting-hate/intelligence-report/2012/misogyny-sites

Men naturligtvis är det manshat buke roar sig med, när ingen tycker det är roligt eller 'gillar' när en man frågar en kvinna vad hon har för bröststorlek.

Nej det är inte manshat det är inte ens i närheten av manshat.

Om jag skulle skriva: Jag vill knulla dig med ett järnrör och krossa din skalle ditt jävla manslem. Då är det manhat.
 

Liknande trådar

Bukefalos Detta togs upp i en annan tråd. Jag skall här försöka informera om hur jag ser på detta. Jag tar nu detta ur minnet, en del av detta...
Svar
0
· Visningar
1 135
Senast: Gunnar
·
Bukefalos Då jag inte fått svar på PM så kommer jag ta det här offentligt i syfte att väcka diskussion om både min tråd och övriga trådar som...
7 8 9
Svar
162
· Visningar
15 773
Senast: Inte_Ung
·
R
  • Låst
Bukefalos Efter att ha varit väldigt passiv i mitt skrivande här på Bukefalos. Men ändå varit här och läst nästan varje dag, har jag börjat att...
5 6 7
Svar
134
· Visningar
11 007
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp