Bukefalos - ett forum för nätmobbing?

@stjarnhimmel sitter du här o trycker på gillaknappen underbordet när du är på dejt :rofl:. Snacka om att låtsas vara intresserad av sin dejt eller blev han plötsligt ointressant:cool:
 
Det är kanske där skon klämmer, var gränsen går för att vara en skitstövel är väl olika :) Att stå fast vid sin åsikt och tycka att man har rätt behöver inte betyda att man är en skitstövel, tycker jag. Att kalla andra för korkade idioter som inte fattar nånting och som inte borde få uttrycka sin åsikt är däremot skitstövligt, men såna skitstövlar ska ju rapporteras till moderator.
Nej, att hålla fast vid sin åsikt är inte att vara en skitstövel, det är hur man uttrycker sig som gör det. Det finns vissa som håller fast vid sina åsikter och gör det på ett bra sätt och då går det att föra en dialog med dom.
Sen finns det dom som blir skitstövlar, de som verkligen ska trycka ner och förminska motståndaråsikten, bara för att deras är den rätta. Det är skitstövlarna.
 
När man börjar snacka om att nån är en skitstövel så är man ju över gränsen för personangrepp.
Jag kom ihåg en gång för många år sedan nör en användare satt här och talade väldigt illa om sin sambo (man). Då röt peter lundin till o sa sitt inte här o tala illa om sambon :rofl:
 
Nej, att hålla fast vid sin åsikt är inte att vara en skitstövel, det är hur man uttrycker sig som gör det. Det finns vissa som håller fast vid sina åsikter och gör det på ett bra sätt och då går det att föra en dialog med dom.
Sen finns det dom som blir skitstövlar, de som verkligen ska trycka ner och förminska motståndaråsikten, bara för att deras är den rätta. Det är skitstövlarna.
Såna skitstövlar tycker i alla fall jag inte är speciellt vanliga, som sagt har jag upplevt ett väldigt trevligt debattklimat här på buke. Antingen har vi hängt i olika trådar och sett olika saker, eller så har vi sett samma saker men upplevt dem olika.
 
Såna skitstövlar tycker i alla fall jag inte är speciellt vanliga, som sagt har jag upplevt ett väldigt trevligt debattklimat här på buke. Antingen har vi hängt i olika trådar och sett olika saker, eller så har vi sett samma saker men upplevt dem olika.
Troligtvis är det så. Jag stöter inte direkt på dom på daglig basis, men det har hänt lite till och från.
 
Var finns allt detta mans hat? :confused:
Jag förstår inte allt var detta sker?

Jag har inte sett något mans hatande utan att det fanns grund för det, tex en kvinnas man som misshandlade henne över flera år. Då finns det väl rätt att säga att denne är en skitstövel?
Samma sak som om en kvinna gjorde det hela så hade hon varit en lika stor skitstövel.

Skulle en manlig moderator vara bättre bara för att det ''ska'' vara en man? Näää jag tycker våra moderatorer är bra på det dom gör annars hadde inte Gunnar behålt dom :up:
 
Det är ändå bra sjukt klimat på forumet när man till exempel fått PM med medhåll bara för folk inte vågar/orkar skriva nåt i själva tråden.

Typ "Jag håller med dig, starkt att du orkar debattera med xx och xx, jag ger mig inte in i nåt fler gånger."

Och nej, det har inte handlat om några kontroversiella diskussioner eller åsikter.

Nu har jag också nästan slutat hänga här, bara för jag orkar inte. Delar man inte åsikter med vissa är det som att vara smittad av pesten. Sen rusar också underhuggarna till och understödjer för säkerhets skull.

Det måste vara otroligt givande att föra diskussioner där bara ett synsätt är det rätta.. :banghead: :grin:
 
Typ "Jag håller med dig, starkt att du orkar debattera med xx och xx, jag ger mig inte in i nåt fler gånger."
Fast alltså det finns en del användare jag inte orkar diskutera med men jag har dem bara på ignore så jag slipper se dem. Att jag inte orkar diskutera med vissa, för att de enerverande pappskallar som inte förtjänar min tid, betyder ju inte nödvändigtvis att det är debattklimatet det är fel på?
 
Fast alltså det finns en del användare jag inte orkar diskutera med men jag har dem bara på ignore så jag slipper se dem. Att jag inte orkar diskutera med vissa, för att de enerverande pappskallar som inte förtjänar min tid, betyder ju inte nödvändigtvis att det är debattklimatet det är fel på?

Fast det här har även handlat om att inte VÅGA ge sig in i nåt, för att man inte vill stöta sig med vissa.

Det är riktigt sjukt!
 
Det är ändå bra sjukt klimat på forumet när man till exempel fått PM med medhåll bara för folk inte vågar/orkar skriva nåt i själva tråden.

Typ "Jag håller med dig, starkt att du orkar debattera med xx och xx, jag ger mig inte in i nåt fler gånger."

Och nej, det har inte handlat om några kontroversiella diskussioner eller åsikter.

Nu har jag också nästan slutat hänga här, bara för jag orkar inte. Delar man inte åsikter med vissa är det som att vara smittad av pesten. Sen rusar också underhuggarna till och understödjer för säkerhets skull.

Det måste vara otroligt givande att föra diskussioner där bara ett synsätt är det rätta.. :banghead: :grin:

Men sker det nu fortfarande? Och i vilka underforum?

Jag tycker det är rätt ok stämning på forumet i stort.

Ja, jag störs också lite av de som kapar trådar med larv konstant.

Och jag tycker det finns några forumanvändare som inte argumenterar just.

Men jag är inte konflikträdd och brukar välja att inte bry mig så mkt om jag får mothugg.

Jag har också fått ta emot personangrepp. Men det har varit av typ 2-3 användare under alla år.
Trots att jag varit i heta diskussioner.
 
@Gammeln har du någon kommentar till detta?
:)
Ägaren får göra vad den vill för mig men jag har ändå rätt till en åsikt och den var att det vore bättre med jämn fördelning av män o kvinnor som moderatorer. Då skulle man slippa det här som TS påtalade, att moderatorn tyckte det var ok med manshat om kvinnor själva hade blivit utsatta irl. För kvinnor säger ju att män o kvinnor tänker och tolkar olika
 
Kan du lägga ut stickbeskrivningen på din offerkofta? Det börjar ju bli lite kyligt ute och med ett mjukare garn än i en tagelskjorta så kan det nog bli varmt och skönt att svepa om sig.

Kan du inte sluta att vuxenmobba mej. Du ska inte sitta där och tala om vad jag ska tycka o sägs
 

Liknande trådar

Bukefalos Detta togs upp i en annan tråd. Jag skall här försöka informera om hur jag ser på detta. Jag tar nu detta ur minnet, en del av detta...
Svar
0
· Visningar
1 135
Senast: Gunnar
·
Bukefalos Då jag inte fått svar på PM så kommer jag ta det här offentligt i syfte att väcka diskussion om både min tråd och övriga trådar som...
7 8 9
Svar
162
· Visningar
15 773
Senast: Inte_Ung
·
R
  • Låst
Bukefalos Efter att ha varit väldigt passiv i mitt skrivande här på Bukefalos. Men ändå varit här och läst nästan varje dag, har jag börjat att...
5 6 7
Svar
134
· Visningar
11 007
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Senil häst?
  • Ridskoleryttare
  • Ordspråk

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp