Kan det inte vara så att de som är "poppis" är det just för att de har populära åsikter, som majoriteten håller med om? Därför får deras inlägg fler gillanden och beröm - de flesta tycker ju samma sak! Det betyder nödvändigtvis inte att folk tycker samma sak för att de som skriver är "buke-kändisar", utan att dessa kändisar råkar ge uttryck för den allmänna uppfattningen.Det är inte riktigt det jag menar, men jag har märkt mycket när jag läser trådar att vissa användares åsikter inte är värda ett skit, även om de har bra åsikter generellt sett. Sen kan det vara så att den som motargumenterar har en annan åsikt som majoriteten gillar mest för att personen som har åsikten är "kändis" och man tillhör poppis-klubben om man håller med och de som inte håller med är inte värda ett skit.
Sett det fenomenet i x antal trådar, sen säger folk att det inte finns, men varför ser jag det men ingen annan?
(Förstår fortfarande inte hur du menar när du säger att vissa åsikter inte är värda ett skit - hur märks det rent konkret? Är det ingen som gillar dessa inlägg, ingen som svarar på dem? Folk som svarar att man har en värdelös åsikt?)