Bukefalos - ett forum för nätkärlek.

Det här med bukeberoende är i mitt fall mycket pga att jag inte kommer loss hemifrån på det sättet som jag egentligen skulle vilja, och då blir det mkt tid att hänga här helt enkelt. Det finns många oss som lever med funktionsnedsättning , sjukdomar etc som gör att vi inte kan ta oss hemifrån som friska individer kan. Det är dessutom så att många som t ex är utmattade inte orkar med sociala relationer hur mycket man än vill och därför hänger här. Jag har inte så mycket till val, jag kan titta på tv och/eller läsa vilket jag ju gör också men i övrigt så är det att jobba och träna och ta hand om mina barn och hänga på Buke. Så mycket annat orkar jag inte. Om jag hade haft möjligheter att träffa vänner etc då hade jag definitivt inte hängt här lika mycket, eftersom jag egentligen inte alls är förtjust i att diskutera via skriven text.

@Kattennizze Oavsett anledning till bukeberoende är det helt okej att vara det tycker jag! Det är bara att jag själv liksom inte känner igen mig i det snacket som jag ofta ser här.

@Kattennizze Oavsett anledning till bukeberoende är det helt okej att vara det tycker jag! Det är bara att jag själv liksom inte känner igen mig i det snacket som jag ofta ser här.
Jo jag fattade det. Började bara fundera på hur man kunde bli "klar" med Buke! Också började fundera på hur jag själv såg på saken och varför jag hänger här så mkt.

Jag är på Buke för att jag tycker om att diskutera. I början var jag helt anonym och inte "vän" med någon här inne och det var verkligen jätteskönt, då kunde jag vara helt avslappnad och mig själv och ge zero fucks om hur jag uppfattades. Med åren har jag ju blivit äldre (har varit på detta forum ända sen stallet-tiden) och lite lugnare och givetvis har jag blivit vän med en del människor här.

Jag tycker att mycket är bra med Buke - roliga popcorntrådar, bra stöd från folk, smarta människor. Däremot har jag aldrig känt mig hemma i bland dem som skriver om sitt bukeberoende och skämtar om att de inte har liv utanför buke eller att de blir upprörda över avatarbyten eller att Buke är som en familj eller nåt sånt. Detta trots att jag uppenbart lagt jävligt många timmar på det här forumet genom åren :p.

På gott och ont har jag vuxit upp med Buke. Jag har gått från att vara en liten tjej som satt och tittade på hästannonser härinne, till en tonåring som inte vågade skriva nåt alls, till en 20 something tjej som var giftig som satan och högg kors och tvärs, till en 30-åring som omväxlande stör ihjäl mig på Buke och omväxlande tycker att det är riktigt trevligt här.

Om jag fick önska hur Buke skulle vara så säger jag: mindre rundgång i diskussioner (MÅSTE vi alla rapa upp samma jävla åsikter om otrohet var sjätte månad?), större vilja att förstå varandra och mindre lust att missförstå, samt mindre tramsande i 'riktiga' trådar.

Jag får se hur länge till jag stannar på Buke. På ett sätt vore det roligt att vara kvar många år till, få följa alla människor och se nya komma hit. På ett annat sätt kan jag känna att jag snart är klar med Buke, att jag har fått ut vad jag kan av forumet.
Jag tror att allt det där behövs med lite jämna mellanrum. :)
Relationstrådarna, otrohetstrådarna och tramstrådarna, inte minst.

Jag känner själv nu när jag har en egen ganska "tung" tråd så är det ganska kul att skriva något heltramsigt som @mandalaki och hennes avatarbyte.
Och bara att känna sig så trygg att man kan skämta lite rått men hjärtligt är fint, tycker jag. :love:

Men jag förstår vad du menar, trams i en seriös tråd kanske inte är så kul.

När det gäller att vilja förstå och göra sig förstådd så tror jag det handlar en del om en själv
Men visst, jag har också varit i situationer där det känts som motparten vill missförstå mig, oavsett.
Jag har ju varit i hetluften ett par gånger och jag tror jag lärt mig något av det.
Sen har jag fått bra tips via pm också i konsten att uttrycka sig, du vet vem du är :bow::love::bow:, som jag tycker har varit bra också.
Jag kommer nog fortsätta göra bort mig av och till och hoppas att folk säger till mig då också. ;)

Sen upplever jag personligen att flera användare som jag kanske inte gått riktigt jämt upp med bara stryker ett streck över gammalt groll och går in och stöttar mig 100% när det behövs.
Sånt tycker jag är fint. Riktigt fint! :love: Jag uppskattar det enormt. :bow:

Feminism, rövhattar (f-låt, menade män) och otrohet är en ständigt pågående process.
Vad fasen, vi är ju ett gäng tjejer-kärringar. Vad ska vi annars prata om? :angel:

Jag är inte beroende. Bara lite! Just nu! :o
Har ju lyckats hålla mig härifrån i 15 år.
Innan var jag på ett forum som var mer riktat till folk med liknande problematik som jag har.
Det forumet lades tyvärr ner, så då hittade jag hit igen och det är jag glad för. :)

Jag tror att allt det där behövs med lite jämna mellanrum. :)
Alltså behövs och behövs. De kommer ju upp, spelar ju ingen roll om man tycker det behövs eller inte. Jag vet inte hur länge du varit här men efter 15 år så börjar jag bli lite uttråkad. Inte så mycket för att vi diskuterar samma ämnen men för att det alltid är samma användare med samma åsikter som skriver. Jag kan trådarna utantill vid det här laget.

Sen förstår jag ju att andra känner annorlunda. Jag sa bara hur jag känner.

Gällande tramstrådar får man väl starta hur många såna man vill. Det är när skiten sprids i massa andra, vanliga trådar, som vissa av oss tröttnar.

• Gilla
Reactions: ptr
Alltså behövs och behövs. De kommer ju upp, spelar ju ingen roll om man tycker det behövs eller inte. Jag vet inte hur länge du varit här men efter 15 år så börjar jag bli lite uttråkad. Inte så mycket för att vi diskuterar samma ämnen men för att det alltid är samma användare med samma åsikter som skriver. Jag kan trådarna utantill vid det här laget.

Gällande tramstrådar får man väl starta hur många såna man vill. Det är när skiten sprids i massa andra, vanliga trådar, som vissa av oss tröttnar.
Jag tror inte att man har diskuterat klart bara för att ett ämne varit uppe till diskussion förut. Det är ju enkelt att se bara genom att titta på hur många besök trådarna har.

De trådar man inte är intresserad av öppnar man ju inte? Och trams man inte gillar kan man väl bara scrolla förbi.

För egen del är jag tacksam för att det tramsas lite emellanåt. Så funkar min verklighet också. Allvarliga ämnen lättas upp med lite mild galenskap och kärlek.

Det är lugnt! ;)
Jag förstår att det kan bli tjatigt efter 15 år.

Jag tror inte att man har diskuterat klart bara för att ett ämne varit uppe till diskussion förut. Det är ju enkelt att se bara genom att titta på hur många besök trådarna har.

De trådar man inte är intresserad av öppnar man ju inte? Och trams man inte gillar kan man väl bara scrolla förbi.

För egen del är jag tacksam för att det tramsas lite emellanåt. Så funkar min verklighet också. Allvarliga ämnen lättas upp med lite mild galenskap och kärlek.
Min fetning. När jag är intresserad av rubriken och innehållet visar sig vara trams så är det en liten besvikelse. När jag är intresserad av tråden och bevakar den för att minnas att läsa ikapp i rasterna så är det en riktigt stor besvikelse när 20 poster, och därmed kanske 10 notifications, visar sig vara trams. Totalt slöseri med tid.

Min fetning. När jag är intresserad av rubriken och innehållet visar sig vara trams så är det en liten besvikelse. När jag är intresserad av tråden och bevakar den för att minnas att läsa ikapp i rasterna så är det en riktigt stor besvikelse när 20 poster, och därmed kanske 10 notifications, visar sig vara trams. Totalt slöseri med tid.
Du menar att trådar som borde legat under Lek & tjatter eller Övrigt hamnar under seriösare taggar?
I så fall är det ett verkligt problem.

Då kanske det behövs skärpning. En liten rapport till en moderator kanske?

Du menar att trådar som borde legat under Lek & tjatter eller Övrigt hamnar under seriösare taggar?
I så fall är det ett verkligt problem.

Då kanske det behövs skärpning. En liten rapport till en moderator kanske?
Nej det har jag ingen aning om, jag är jättedålig på att läsa taggarna. Dessutom är det den lilla besvikelsen. :) Fenomen nr 2 är värre.

Jo tack, jag vet att man kan scrolla när man surfar.

Jag har inte sagt nåt om vad andra får skriva eller hur andra ska bete sig. Jag har bara sagt vad jag, personligen, tycker om forumet. Det var också frågan i trådstarten.
Jag är inte ute efter att övertyga nån av er som tycker om att tramsa i trådar att ni bör låta bli. Vi har uppenbart olika preferenser, olika humor (jag tycker inte ens att en tiondel av skämtande är roligt här), olika smak. Och det är helt okej.

Nu är jag sen på bollen, men tycker idén med tråden är bra och vill görna lämna mitt avtryck i den med (och kanske driva på lite till så fler hittar hit) :)

Jag har varit på buke i 11 år. Hittade hit då en kompis och jag kikade på hästannonser, men fastnade ganska snabbt för forumet.

Ett av mina första minnen av forumet var tråden om en användare som skulle lämna ett skadligt förhållande. En av dessa trådar där det samlades in pengar, det organiserades en flytt av person och höstar med körkedja genom Sverige, och personen flyttade in till en annan bukefalist. Helt underbart att se detta, spm sedan dess skett med jämna mellanrum under min närvaro på forumet.

Jag har sedan dess skrattat och känt gemenskap i många chatt trådar, så som "goldfeever-tråden" singeltrådarna på ÄU och numera i dejtingtråden och boktrådsrna främst :) Trådarna har gett nya bekantskaper varav några (färre än jag skulle vilja) jag träffat på riktigt och ser som goda vänner :)

Tycker helt enkelt mycket om detta forumet. Det har gett mig många insikter om feminism, relationer och hur en ska skriva för att göra sig förstådd. Skriver sällan i debattrådar, men blir bättre på att våga det med :)

Jag började på islandssidan och gick sen över till senior/vuxen och sista åren har jag hängt mycket på förälder. Jag skriver inte så ofta, men läser desto mer. Alltid lär jag mig något nytt eller inser att det finns mer än en åsikt om ett ämne. Mycket nyttiga funderingar på livet, universum och allting har jag haft efter att ha läst en tråd på buke.

Jag som för det mesta står lite brevid i sociala sammanhang är väldigt glad att buke finns. På er kan jag sitta och "lyssna" utan att bli betraktad som konstig.

Vad intressant, jag tycker nästan alltid att jag lär mig ngt nytt här, jag tycker aldrig det blir trist, alltid finns nya vinklingar. Jag menar inte alls att polemisera mot dig Niffe utan bara att det är fascinerande att man tycker olika. Jag har ändå hängt här sedan stallet-tiden....kanske inte lika aktivt i början som de senaste 10 åren men åndå.
Jag tycker tramset är helt underbart! Jag har förmodligen urdålig humor.

Vad intressant, jag tycker nästan alltid att jag lär mig ngt nytt här, jag tycker aldrig det blir trist, alltid finns nya vinklingar
Vad spännande, jag önskar jag kände så :). Jag har lärt mig massvis på Buke men nuförtiden känns det som att jag redan vet vad alla kommer skriva. Vilken användare som kommer använda vilket argument.

Men kan ju vara så att det bara är jag som är lite less för stunden också :).

Ja jag tycker efter att blivit mer aktiv här att i vissa trådar är det ren mobbning och folk gaddar ihop sig och stärks av att mobba en som är avvikande.
Färskast exempel är den killen som gjorde en kontaktannons.
Erat beteende är vidrigt.
Vidrigt.
Och så många mot en .
Tror inte så många nya medlemmar stannar här om jag ska vara ärlig

Det värsta är endå de som sitter och änglalockar sig i denna tråden och i en annan tråd driver de mobbning.
Funderar på att lämna detta forum igen för egen del men det finns också en hel del personer här med gott hjärta och som alltid står för det de framstår som.

Färskast exempel är den killen som gjorde en kontaktannons.
Erat beteende är vidrigt.
Vidrigt.
Jag håller inte med, jag tycker inte att det var en mobbingtråd alls. Allt var skrivet med uppenbar glimt i ögat och mycket skojande. Det ska mycket till, tycker jag, för att man ska kalla saker mobbing. Det där var det inte (i mitt tycke).

Däremot tyckte jag att den var snortråkig men det är ju en annan sak. Jag har märkt på senare tid att nog många här inne faktiskt tycker att det är hjärtligt roligt när trådarna spårar ur i samma gamla skämt som släpas fram hela tiden och då tänker jag att det är ju en naturlig del i hur ett forum utvecklas.

Jag håller inte med, jag tycker inte att det var en mobbingtråd alls. Allt var skrivet med uppenbar glimt i ögat och mycket skojande. Det ska mycket till, tycker jag, för att man ska kalla saker mobbing. Det där var det inte (i mitt tycke).

Däremot tyckte jag att den var snortråkig men det är ju en annan sak. Jag har märkt på senare tid att nog många här inne faktiskt tycker att det är hjärtligt roligt när trådarna spårar ur i samma gamla skämt som släpas fram hela tiden och då tänker jag att det är ju en naturlig del i hur ett forum utvecklas.
Ja det finns säkert hundra oliks bedömningar om mobbning.
För egen del tycker jag det är klar mobbning med femton sidor interna "skämt " mot en helt färsk användare.
Tycker inte man tar emot.folk på det viset. Är ohyffsat.

Och nä jag är en av dom som inte tycker flamset är ett dugg kul.

Däremot vet jag att många tycker det.

Jag hoppar över trams och vissa blir som klistrade.

Helt okej att tramsa men när det tramsas på någons bekostnad är det inte okej .

Driv med er själva ni som vill tramsa inte med andra.
Det är inte kul någonstans.

Liknande trådar

• Låst
Ridning Hej! IngelaH, heter jag som många vet och är huvudmoderator på forumet Klassisk RidKONST. Ja för mig och många andra är ridningen en...
Svar
0
· Visningar
3 175
Senast: IngelaH
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Vad gör vi? Del CCV
  • Sytråden del 4
  • Kallbad

Hund, Katt, Andra Djur