Tack vare Bukefalos har jag ätit makaroner med kalvsylta.
Tack vare...
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Tack vare Bukefalos har jag ätit makaroner med kalvsylta.
Jo jag fattade det. Började bara fundera på hur man kunde bli "klar" med Buke! Också började fundera på hur jag själv såg på saken och varför jag hänger här så mkt.@Kattennizze Oavsett anledning till bukeberoende är det helt okej att vara det tycker jag! Det är bara att jag själv liksom inte känner igen mig i det snacket som jag ofta ser här.
Jag tror att allt det där behövs med lite jämna mellanrum.Jag är på Buke för att jag tycker om att diskutera. I början var jag helt anonym och inte "vän" med någon här inne och det var verkligen jätteskönt, då kunde jag vara helt avslappnad och mig själv och ge zero fucks om hur jag uppfattades. Med åren har jag ju blivit äldre (har varit på detta forum ända sen stallet-tiden) och lite lugnare och givetvis har jag blivit vän med en del människor här.
Jag tycker att mycket är bra med Buke - roliga popcorntrådar, bra stöd från folk, smarta människor. Däremot har jag aldrig känt mig hemma i bland dem som skriver om sitt bukeberoende och skämtar om att de inte har liv utanför buke eller att de blir upprörda över avatarbyten eller att Buke är som en familj eller nåt sånt. Detta trots att jag uppenbart lagt jävligt många timmar på det här forumet genom åren .
På gott och ont har jag vuxit upp med Buke. Jag har gått från att vara en liten tjej som satt och tittade på hästannonser härinne, till en tonåring som inte vågade skriva nåt alls, till en 20 something tjej som var giftig som satan och högg kors och tvärs, till en 30-åring som omväxlande stör ihjäl mig på Buke och omväxlande tycker att det är riktigt trevligt här.
Om jag fick önska hur Buke skulle vara så säger jag: mindre rundgång i diskussioner (MÅSTE vi alla rapa upp samma jävla åsikter om otrohet var sjätte månad?), större vilja att förstå varandra och mindre lust att missförstå, samt mindre tramsande i 'riktiga' trådar.
Jag får se hur länge till jag stannar på Buke. På ett sätt vore det roligt att vara kvar många år till, få följa alla människor och se nya komma hit. På ett annat sätt kan jag känna att jag snart är klar med Buke, att jag har fått ut vad jag kan av forumet.
Alltså behövs och behövs. De kommer ju upp, spelar ju ingen roll om man tycker det behövs eller inte. Jag vet inte hur länge du varit här men efter 15 år så börjar jag bli lite uttråkad. Inte så mycket för att vi diskuterar samma ämnen men för att det alltid är samma användare med samma åsikter som skriver. Jag kan trådarna utantill vid det här laget.Jag tror att allt det där behövs med lite jämna mellanrum.
Jag tror inte att man har diskuterat klart bara för att ett ämne varit uppe till diskussion förut. Det är ju enkelt att se bara genom att titta på hur många besök trådarna har.Alltså behövs och behövs. De kommer ju upp, spelar ju ingen roll om man tycker det behövs eller inte. Jag vet inte hur länge du varit här men efter 15 år så börjar jag bli lite uttråkad. Inte så mycket för att vi diskuterar samma ämnen men för att det alltid är samma användare med samma åsikter som skriver. Jag kan trådarna utantill vid det här laget.
Sen förstår jag ju att andra känner annorlunda. Jag sa bara hur jag känner.
Gällande tramstrådar får man väl starta hur många såna man vill. Det är när skiten sprids i massa andra, vanliga trådar, som vissa av oss tröttnar.
Det är lugnt!Alltså behövs och behövs. De kommer ju upp, spelar ju ingen roll om man tycker det behövs eller inte. Jag vet inte hur länge du varit här men efter 15 år så börjar jag bli lite uttråkad. Inte så mycket för att vi diskuterar samma ämnen men för att det alltid är samma användare med samma åsikter som skriver. Jag kan trådarna utantill vid det här laget.
Gällande tramstrådar får man väl starta hur många såna man vill. Det är när skiten sprids i massa andra, vanliga trådar, som vissa av oss tröttnar.
Min fetning. När jag är intresserad av rubriken och innehållet visar sig vara trams så är det en liten besvikelse. När jag är intresserad av tråden och bevakar den för att minnas att läsa ikapp i rasterna så är det en riktigt stor besvikelse när 20 poster, och därmed kanske 10 notifications, visar sig vara trams. Totalt slöseri med tid.Jag tror inte att man har diskuterat klart bara för att ett ämne varit uppe till diskussion förut. Det är ju enkelt att se bara genom att titta på hur många besök trådarna har.
De trådar man inte är intresserad av öppnar man ju inte? Och trams man inte gillar kan man väl bara scrolla förbi.
För egen del är jag tacksam för att det tramsas lite emellanåt. Så funkar min verklighet också. Allvarliga ämnen lättas upp med lite mild galenskap och kärlek.
Du menar att trådar som borde legat under Lek & tjatter eller Övrigt hamnar under seriösare taggar?Min fetning. När jag är intresserad av rubriken och innehållet visar sig vara trams så är det en liten besvikelse. När jag är intresserad av tråden och bevakar den för att minnas att läsa ikapp i rasterna så är det en riktigt stor besvikelse när 20 poster, och därmed kanske 10 notifications, visar sig vara trams. Totalt slöseri med tid.
Nej det har jag ingen aning om, jag är jättedålig på att läsa taggarna. Dessutom är det den lilla besvikelsen. Fenomen nr 2 är värre.Du menar att trådar som borde legat under Lek & tjatter eller Övrigt hamnar under seriösare taggar?
I så fall är det ett verkligt problem.
Då kanske det behövs skärpning. En liten rapport till en moderator kanske?
Jo tack, jag vet att man kan scrolla när man surfar.De trådar man inte är intresserad av öppnar man ju inte? Och trams man inte gillar kan man väl bara scrolla förbi.
Vad intressant, jag tycker nästan alltid att jag lär mig ngt nytt här, jag tycker aldrig det blir trist, alltid finns nya vinklingar. Jag menar inte alls att polemisera mot dig Niffe utan bara att det är fascinerande att man tycker olika. Jag har ändå hängt här sedan stallet-tiden....kanske inte lika aktivt i början som de senaste 10 åren men åndå.Alltså behövs och behövs. De kommer ju upp, spelar ju ingen roll om man tycker det behövs eller inte. Jag vet inte hur länge du varit här men efter 15 år så börjar jag bli lite uttråkad. Inte så mycket för att vi diskuterar samma ämnen men för att det alltid är samma användare med samma åsikter som skriver. Jag kan trådarna utantill vid det här laget.
Vad spännande, jag önskar jag kände så . Jag har lärt mig massvis på Buke men nuförtiden känns det som att jag redan vet vad alla kommer skriva. Vilken användare som kommer använda vilket argument.Vad intressant, jag tycker nästan alltid att jag lär mig ngt nytt här, jag tycker aldrig det blir trist, alltid finns nya vinklingar
Jag håller inte med, jag tycker inte att det var en mobbingtråd alls. Allt var skrivet med uppenbar glimt i ögat och mycket skojande. Det ska mycket till, tycker jag, för att man ska kalla saker mobbing. Det där var det inte (i mitt tycke).Färskast exempel är den killen som gjorde en kontaktannons.
Erat beteende är vidrigt.
Vidrigt.
Ja det finns säkert hundra oliks bedömningar om mobbning.Jag håller inte med, jag tycker inte att det var en mobbingtråd alls. Allt var skrivet med uppenbar glimt i ögat och mycket skojande. Det ska mycket till, tycker jag, för att man ska kalla saker mobbing. Det där var det inte (i mitt tycke).
Däremot tyckte jag att den var snortråkig men det är ju en annan sak. Jag har märkt på senare tid att nog många här inne faktiskt tycker att det är hjärtligt roligt när trådarna spårar ur i samma gamla skämt som släpas fram hela tiden och då tänker jag att det är ju en naturlig del i hur ett forum utvecklas.