Bukefalos - ett forum för nätkärlek.

Något jag verkligen uppskattar här är blandningen av ämnen - här avhandlas politik, pelargonkakerecept, misshandel, åttbeningar, otrohet, drakar, frisyrer, bilköp, ekonomifrågor, dejting... i en salig röra. Som livet självt. Beroende på humör kan man välja trådar att dyka in i. Och... när ytan ser ovanligt stilla ut på Bukehavet, rubrikerna inte ger minsta vägledning; så lyfter man på locket på närmsta tråd och därunder bubblar champagnen, skratten ekar, skeppet är kapat och festen igång.

I love you all. :love:

Ungerska. Ja, det var väl det jag visste...
screenshot-2016-11-08-21-18-11.png

Enligt trofén jag fick i oktober har jag tydligen hängt här i 13 år, herregud! Jag har aldrig reflekterat över att Buke skulle vara viktigt för mig men så läste jag den här tråden och började tänka efter och inser att jo, Buke har varit en trygg kamrat i många år och under perioder där jag varit skör har jag flytt världen genom gemenskapen här.

Jag var främst väldigt aktiv i ulvlekarna tidigare (lade alldeles för mycket tid på det) och på forumet katt. Jag lärde känna fina människor som jag träffat och där några finns kvar på min Fb. Numera dyker jag mest in och läser några gånger i veckan och kanske skriver någon rad då och då men mestadels låter jag Buke finnas där i bakgrunden, och hoppas att jag aldrig ska behöva söka hjälp här men glad över att den möjligheten finns. :heart

Jag har läst på Buke i många år, men var i början mest aktiv i ridtravartrådarna (under annat nick) och sen beach-trådarna. Flera år innan och efter det så bara läste jag utan att skriva nåt själv. Sen separerade jag under ganska traumatiska former och bytte då nick och började på allvar ge mig in i diskussioner.

Jag är inte en känd person på forumet, och läser fortfarande mer än jag skriver, men älskar att Buke alltid finns där som förströelse och som samtalspartner. Och jag älskar att Buke är ungefär som ett tvärsnitt av världen i stort, bara lite intelligentare, varmare och roligare.

Något jag verkligen uppskattar här är blandningen av ämnen - här avhandlas politik, pelargonkakerecept, misshandel, åttbeningar, otrohet, drakar, frisyrer, bilköp, ekonomifrågor, dejting... i en salig röra. Som livet självt. Beroende på humör kan man välja trådar att dyka in i. Och... när ytan ser ovanligt stilla ut på Bukehavet, rubrikerna inte ger minsta vägledning; så lyfter man på locket på närmsta tråd och därunder bubblar champagnen, skratten ekar, skeppet är kapat och festen igång.

I love you all. :love:

Man kan bli lite konfunderad när man läser en tråd bakifrån. Fast ibland har man bara klickat på en annan tråd än den man trodde :angel:

Jag är på Buke för att jag tycker om att diskutera. I början var jag helt anonym och inte "vän" med någon här inne och det var verkligen jätteskönt, då kunde jag vara helt avslappnad och mig själv och ge zero fucks om hur jag uppfattades. Med åren har jag ju blivit äldre (har varit på detta forum ända sen stallet-tiden) och lite lugnare och givetvis har jag blivit vän med en del människor här.

Jag tycker att mycket är bra med Buke - roliga popcorntrådar, bra stöd från folk, smarta människor. Däremot har jag aldrig känt mig hemma i bland dem som skriver om sitt bukeberoende och skämtar om att de inte har liv utanför buke eller att de blir upprörda över avatarbyten eller att Buke är som en familj eller nåt sånt. Detta trots att jag uppenbart lagt jävligt många timmar på det här forumet genom åren :p.

På gott och ont har jag vuxit upp med Buke. Jag har gått från att vara en liten tjej som satt och tittade på hästannonser härinne, till en tonåring som inte vågade skriva nåt alls, till en 20 something tjej som var giftig som satan och högg kors och tvärs, till en 30-åring som omväxlande stör ihjäl mig på Buke och omväxlande tycker att det är riktigt trevligt här.

Om jag fick önska hur Buke skulle vara så säger jag: mindre rundgång i diskussioner (MÅSTE vi alla rapa upp samma jävla åsikter om otrohet var sjätte månad?), större vilja att förstå varandra och mindre lust att missförstå, samt mindre tramsande i 'riktiga' trådar.

Jag får se hur länge till jag stannar på Buke. På ett sätt vore det roligt att vara kvar många år till, få följa alla människor och se nya komma hit. På ett annat sätt kan jag känna att jag snart är klar med Buke, att jag har fått ut vad jag kan av forumet.

Liknande trådar

• Låst
Ridning Hej! IngelaH, heter jag som många vet och är huvudmoderator på forumet Klassisk RidKONST. Ja för mig och många andra är ridningen en...
Svar
0
· Visningar
3 175
Senast: IngelaH
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama