Helt otroligt!
För en jävla resa liksom. Tur att det inte är ett relationsforum.
En jävla resa? Herregud, vi snackar sabotage här!
Ett medvetet försök att sänka en nation!
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Helt otroligt!
Jag fnissar så jag gråter
Det kan ju inte heller rimligtvis vara så att just all inclusive är den allra, allra värsta företagsformen i helahela världen? Jag menar, läkemedelsindustrin i Indien, tex, har också en hel del på sitt samvete, liksom vapenindustrin.Jag trodde också att jag var rabiat men ...
Ämnet kommer naturligtvis upp flera gånger om året, oftast när någon intet ont anande stackare som letat sig dit ber om tips om ett barnvänligt all inclusive på resmålet X. Det är sällan som hela debatten INTE brakar loss då - och väldigt många är naturligtvis emot.
Men det som hände nu hade jag ändå inte kunnat föreställa mig. En av de båda avhopparna skrev att "vi här på forumet borde inte ge råd om all inclusive när folk frågar" - som om forumet var en liten enhällig myndighet som utfärdade dekret om Önskvärda Resformer.
Och sedan avgick de alltså i protest
(Admin hade dessutom köpt ospec, framme på resmålet blev hen placerad på AI-stället men bytte till ett av sina gamla favorithotell efter första natten. Värre än så var det inte).
Helt otroligt!
Åh så sugen jag blir att gå in på ett reseforum och fråga om någon vet något bra AI, i Frankrike eller något sånt
Det kan ju inte heller rimligtvis vara så att just all inclusive är den allra, allra värsta företagsformen i helahela världen? Jag menar, läkemedelsindustrin i Indien, tex, har också en hel del på sitt samvete, liksom vapenindustrin.
Jag undviker det inte ens av principiella skäl, utan för att det inte verkar särskilt trevligt. (Dvs jag kommer inte så långt som till bojkott, för jag vill helt enkelt inte. Jag bojkottar heller inte blodpudding, jag bara inte köper det.)
Okej då! Inser att jag inte har förstått vidden av det hela.En jävla resa? Herregud, vi snackar sabotage här!
Ett medvetet försök att sänka en nation!
Du, det verkar vara ordentligt drag i det där forumet.Eftersom det är ett resforum så är de flesta deltagarna flitiga flygresenärer. De som reser mest där flyger kanske 10-15 sträckor om året. Men DET är helt okej, Ryan air är helt okej osv ...
(Jag säger alltså inte att de gör fel som flyger, men de kunde kanske stämma ner tonen lite grand när det gäller etiska överväganden och inse att vi alla gör olika val på den punkten ...)
----
För övrigt får jag be att få korrigera mig. Det är inte två som lämnat resforumet, det är tre. En till avgick för en stund sedan - i protest mot hur de första tvås avgång hanterats.
Okej då! Inser att jag inte har förstått vidden av det hela.
Naturligtvis är ett sånt handlande oförlåtligt!
Man kunde tro det var en dansk koalitionsregering!Eftersom det är ett resforum så är de flesta deltagarna flitiga flygresenärer. De som reser mest där flyger kanske 10-15 sträckor om året. Men DET är helt okej, Ryan air är helt okej osv ...
(Jag säger alltså inte att de gör fel som flyger, men de kunde kanske stämma ner tonen lite grand när det gäller etiska överväganden och inse att vi alla gör olika val på den punkten ...)
----
För övrigt får jag be att få korrigera mig. Det är inte två som lämnat resforumet, det är tre. En till avgick för en stund sedan - i protest mot hur de första tvås avgång hanterats.
Själv skulle jag hellre vilja veta vad hen heter på Flashback så jag vet vem jag ska ropa på där när det saknas löööv.
Jag har då aldrig sett en insamling där eller en tråd där folk varit ute och letar dementa släktingar. @Philosophia . När det sket sig (fackterm) skyndade jag mig hit
PS man blir alltid ifrågasatt om man kommer som ny och uttalar sig tvärsäkert. Vill du uppleva det på riktigt prova programmerarforum.
...som någon slags raggningsarena där kvinnor sitter och småpratar i väntan på mannen i sitt liv.
Helt otroligt!
I ett nötskal.Bukefalister utmed gröna linjen gav sig verkligen man ur huse. Det var så fint att se och alla blev så lättade när din släkting kom till rätta igen.
Kan o kan. Vill inte. Huvva.PS. Jag är dock lite besviken över att det inte finns någon som kan hjälpa mig kontakta HA eller Bandidos för indrivning av skuld!
Du kan få adressen. Kontakten får du sköta själv.Jag ramlade in på Buke av ett rent misstag, tror det var Katt efter lite googling, kollade runt lite snabbt men eftersom jag inte haft häst eller ridit på en herrans massa år sedan trodde jag inte det var så relevant för mig. Men sedan letade jag mig till Senior och fastnade. Älskar att man här både kan diskutera allvarligt och också tramsa runt. Känner jag för att tramsa, ja då tramsartrådar jag, ditto 'allvarliga' trådar.
För mig känns det fantastiskt att forumdeltagarna som spänner över ett så vitt fält, socialt, ekonomiskt, politiskt och kulturellt kan umgås och få stöd och utbyte. Plus då att om man behöver råd/kunskap om något från bästa stället att hitta BH som passar till hur man bemöter rasister finns här Flera gånger när jag förlorat tron på mänskligheten har buke påmint mig om hur mycket värme, tolerans och empati det finns i världen.
Och som sagts tidigare, jag gillar att det modereras så hårt att alla måste hålla en vettig diskussionsnivå. Tack för det! Hmm, det kanske beror på att det är kvinnodominerat? Hänger bl.a på ett hockeyforum där de flesta är (yngre) manliga fans och man blir ofta helt matt. Särskilt rolig är deras Kvinnotråd, nu inne på några hundra, där alla förfasar sig över feminister och vad det är synd om alla stackars unga vita hetro män.
När Trump vann så stängde jag alla ögon och öron och hängde bara på Buke, särskilt Katt och hästforumen + att sitta en halv kväll och läsa om höns - och jag tycker inte ens om fjäderfän! Så tack buke för att ha räddat min mentala hälsa.
PS. Jag är dock lite besviken över att det inte finns någon som kan hjälpa mig kontakta HA eller Bandidos för indrivning av skuld!