Bukefalos - ett forum för nätkärlek.

Citerade @niphredil så det var inte menat till dig.
Inte "Niffe" heller, utan det var nog en "allmän" ursäkt mer. :)

Personligen hade jag sanslöst kul åt alla fantastiskt roliga rim i tråden :D så det kändes ändå "värt" med hans irriterande kontaktannons, eller vad det nu var.

För övrigt så tycker jag att alla faktiskt tog hand om honom jättebra.
Så mycket poesi .....mm.......:angel: snacka om att bli uppmärksammad. :idea:

Det var inte menat så, jag förstod att det var en allmän ursäkt - det var just därför jag skrev att du inte behövde be mig om ursäkt eftersom jag kände mig minst lika bitter. :D

D
Det var inte menat så, jag förstod att det var en allmän ursäkt - det var just därför jag skrev att du inte behövde be mig om ursäkt eftersom jag kände mig minst lika bitter. :D
Ha, ha, jag förstår. :D
Bitter är nog det sista jag skulle förknippa dig med. ;)
Däremot har du gett mig många goda skratt så om du skulle vara lite bitter så har du redan kompenserat för det. :bow: För all framtid, typ....... :p

Själv har jag kommit ut ur Bukegarderoben; numera hänvisar jag med stolthet till att "vi pratade om det på Buke". En samling smarta, välinformerade, tänkande, medvetna människor. Bredden, djupet och humorn är fantastisk. :love:

Jag med :up:

Det bästa är ändå när jag berättat om Buke-träffarna :D:

Random bekant IRL: "Öh, okej... du har alltså bjudit in en massa folk du inte känner på fest?!"
Jag: "Inte då, jag har känt dem jättelänge, vi har bara inte träffats. Vi hade skitkul!" :rofl:

Ja, det har faktiskt varit helt fantastiskt med träffarna. Jag har haft jättekul och jag hoppas verkligen alla andra haft det också. Jag vill verkligen att alla ska känna att de har en plats vid bordet sas, dvs man äter och dricker det man vill utan att bli ifrågasatt. Blir det för mycket går man undan ett tag och hämtar andan lite. Inga foton om man inte är okej med det osv.

Ja, det har faktiskt varit helt fantastiskt med träffarna. Jag har haft jättekul och jag hoppas verkligen alla andra haft det också. Jag vill verkligen att alla ska känna att de har en plats vid bordet sas, dvs man äter och dricker det man vill utan att bli ifrågasatt. Blir det för mycket går man undan ett tag och hämtar andan lite. Inga foton om man inte är okej med det osv.

Du är så himla generös!

Buke ar min "Svenska Fix", dar jag far lite Svensk kultur och asikter de flesta dagar i veckan. Det "grundar" mig och ger mig "stadigare" kansla av vem jag ar. Och mycket billigare och enklare an att aka till IKEA for den Svenska "fixen".:laugh:
Förutom till jul. Då måste man åka till IKEA för sillen, gravlaxen och pepparkakorna :p

Vad spännande, jag önskar jag kände så :). Jag har lärt mig massvis på Buke men nuförtiden känns det som att jag redan vet vad alla kommer skriva. Vilken användare som kommer använda vilket argument.

Men kan ju vara så att det bara är jag som är lite less för stunden också :).
Det här håller jag med om, trots att jag bara varit här aktivt i typ 5 år. Hade det inte varit för att jag känner att jag får ut så mycket av mina "stammistrådar" så hade jag nog tagit en Buke-paus för ett rätt bra tag sedan, av just den anledningen. Nu blir det mer att jag håller mig till de trådar jag känner till och inte riktigt orkar med andra. För tillfället.

Jag...eh....läste på nätet att.

Med vänlig hälsning,
Anonym bukefalist som myglar med sitt forumsurfande irl
Amen gud vad skönt att det är fler är under cover-bukare! Det känns som att jag har läst om så många som verkar prata fritt om Buke med allt från kollegor till mammor, så jag tänkte att det var väl rätt ovanligt att hålla det "hemligt" som jag gör. Ibland har det blivit trixigt, som när jag skulle förklara för mina föräldrar vem det egentligen var som gett oss alla fina Madrid-tips till exempel (*host* @niphredil *host*), men jag känner liksom att det här är min lilla värld som jag inte nödvändigtvis vill att alla mina nära och kära ska känna till. Inte för att någon skulle tycka det var på något vis konstigt, men det känns ändå märkligt privat på något sätt.

@Mineur Åh men vad skönt att det inte bara är jag :D. Har känt mig så ensam i de här trådarna där alla är åh så förtjusta och så sitter jag här, smått skeptisk liksom.

Skönt att ha lite trevliga stammistrådar i alla fall :).

Ibland har det blivit trixigt, som när jag skulle förklara för mina föräldrar vem det egentligen var som gett oss alla fina Madrid-tips till exempel (*host* @niphredil *host*)
:banana:

Min man och mina närmaste vänner känner till Buke. Till alla andra säger jag alltid "åh men det är som en kompis till en kompis till mig som sa att.." :D. Eller ja, sa, i dagsläget pratar jag väldigt sällan om Buke.

:banana:

Min man och mina närmaste vänner känner till Buke. Till alla andra säger jag alltid "åh men det är som en kompis till en kompis till mig som sa att.." :D. Eller ja, sa, i dagsläget pratar jag väldigt sällan om Buke.
Jo, min sambo är den enda i min omgivning som känner till det faktiskt. Det blir liksom oundvikligt, när han som nu sitter bredvid mig i soffan medan jag skriver för kung och fosterland. Han är dock ingen fena på svenska, så det känns fortfarande tillräckligt privat liksom.

För övrigt: Om du någon gång skulle stöta ihop med mina föräldrar så är du en gammal kollega från ett av mina sommarjobb och du kan väldigt mycket om Madrid :angel::D

För övrigt: Om du någon gång skulle stöta ihop med mina föräldrar så är du en gammal kollega från ett av mina sommarjobb och du kan väldigt mycket om Madrid :angel::D
Haha gud så kul :rofl:. Men absolut, såklart jag är det :up: :D.

Jag gillar mest att detta är ett finfint forum för att träffa nytt folk.
jag måste verkligen åka till @athena_arabians på buketräff vid tillfälle - hittills har det sammanfallit med andra viktigheter.

Själv gillar jag mångfalden och jag tycker det är tryggt med folk som är bergfasta och lite förutsägbara, jag har lärt mig massor om mig själv och om världen. Jag stjäl ofta argument från bukefolket.

Amen gud vad skönt att det är fler är under cover-bukare! Det känns som att jag har läst om så många som verkar prata fritt om Buke med allt från kollegor till mammor, så jag tänkte att det var väl rätt ovanligt att hålla det "hemligt" som jag gör. Ibland har det blivit trixigt, som när jag skulle förklara för mina föräldrar vem det egentligen var som gett oss alla fina Madrid-tips till exempel (*host* @niphredil *host*), men jag känner liksom att det här är min lilla värld som jag inte nödvändigtvis vill att alla mina nära och kära ska känna till. Inte för att någon skulle tycka det var på något vis konstigt, men det känns ändå märkligt privat på något sätt.

Aldrig i helvete att jag erkänner för vänner och kollegor att jag tillbringar oproportionerligt mycket tid på ett internetforum. Det är mitt, privat och BARA MITT! Min partner vet, och ser fördelarna
Typ som att porrsurfa (host, @niphredil )

Jo, min sambo är den enda i min omgivning som känner till det faktiskt. Det blir liksom oundvikligt, när han som nu sitter bredvid mig i soffan medan jag skriver för kung och fosterland. Han är dock ingen fena på svenska, så det känns fortfarande tillräckligt privat liksom.

Jag känner igen det där också. ;)
Fast för min del så är det nästan ännu märkligare (tror jag) när jag ska förklara för läkaren, vårdpersonalen, behandlaren hur jag kom på att min partner misshandlar mig verbalt. :cautious:

"Hur kom du till insikt om det?" :confused:
."Jo,......det är det här nätforumet (Gud förbjude att man säger HÄST-forum i sammanhanget :angel:)..... Det är ett mycket seriöst forum. Jag började berätta lite och det ena ledde till det andra och sen förstod jag hur det låg till".

Skeptiska blickar! :cautious: "Jo, men jag får massor av stöd där. :bow: Det är många kloka kvinnor där. :)
Tjejerna där säger också som du säger att......osv, osv". Tack vare dom har jag kommit till insikt osv.

Jag tror att det är väldigt svårt för utomstående att fatta faktiskt.
Men har man fått det stödet eller varit med och stöttat någon annan så förstår man precis vad det handlar om. :love:
Det kanske finns något bra ord för det? Det är lätt att förstå men svårt att förklara i alla fall.

I övrigt är det ingenting jag pratar med andra om.
Däremot har jag blivit vassare när det gäller att diskutera feminism sen jag började hänga här. Men den äran låtsas jag ta åt mig själv av. :angel: :D

Jag känner igen det där också. ;)
Fast för min del så är det nästan ännu märkligare (tror jag) när jag ska förklara för läkaren, vårdpersonalen, behandlaren hur jag kom på att min partner misshandlar mig verbalt. :cautious:

"Hur kom du till insikt om det?" :confused:
."Jo,......det är det här nätforumet (Gud förbjude att man säger HÄST-forum i sammanhanget :angel:)..... Det är ett mycket seriöst forum. Jag började berätta lite och det ena ledde till det andra och sen förstod jag hur det låg till".

Skeptiska blickar! :cautious: "Jo, men jag får massor av stöd där. :bow: Det är många kloka kvinnor där. :)
Tjejerna där säger också som du säger att......osv, osv". Tack vare dom har jag kommit till insikt osv.

Jag tror att det är väldigt svårt för utomstående att fatta faktiskt.
Men har man fått det stödet eller varit med och stöttat någon annan så förstår man precis vad det handlar om. :love:
Det kanske finns något bra ord för det? Det är lätt att förstå men svårt att förklara i alla fall.

I övrigt är det ingenting jag pratar med andra om.
Däremot har jag blivit vassare när det gäller att diskutera feminism sen jag började hänga här. Men den äran låtsas jag ta åt mig själv av. :angel: :D

Lunch vid läkarbordet på valfri sjukhusavdelning;
-Alltså jag fick in en patient som yrade Buke, Buke, jag måste prata med Buke?
-Du med? Min patient hänvisade till att hon läst på Buke att symptomen pekade mot XXX.
-Pratar ni om Buke? Ja, Buke är grymt. Fantastiskt ställe.
????????

Liknande trådar

• Låst
Ridning Hej! IngelaH, heter jag som många vet och är huvudmoderator på forumet Klassisk RidKONST. Ja för mig och många andra är ridningen en...
Svar
0
· Visningar
3 175
Senast: IngelaH
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama