Bukefalos - ett forum för nätkärlek.

Lunch vid läkarbordet på valfri sjukhusavdelning;
-Alltså jag fick in en patient som yrade Buke, Buke, jag måste prata med Buke?
-Du med? Min patient hänvisade till att hon läst på Buke att symptomen pekade mot XXX.
-Pratar ni om Buke? Ja, Buke är grymt. Fantastiskt ställe.
????????
Precis så kan det nog gå till! :idea: :D
Fan, det skulle jag vilja höra.....:p

Fast jag brukar inte outa Buke offentligt. Alltid något. ;)
Det räcker med att min sambo snokade rätt på mig här och läste det jag skrev om honom. :meh:

Tänkte skriva en halv uppsats igen men hejdar mig här.....:o :angel:
Skriver lite i min tråd imorgon istället. :)

4 inlägg och medlem sedan igår?
Vad hette du innan?
Vad spelar det för någon roll :confused: Är det för provokativt och ska tillföra någon typ av häxjakt för att man yttrar sin mening, så bevisar det bara min poäng ytterligare. Lite läskigt att fråga ifall det handlar om en gammal medlem dessutom och t.ex inte bara en observant av Bukefalos, ligger det en tradition i att jaga bort människor härifrån?

Senast ändrad:
Vad spelar det för någon roll :confused: Är det för provokativt och ska tillföra någon typ av häxjakt för att man yttrar sin mening, så bevisar det bara min poäng ytterligare. Lite läskigt att fråga ifall det handlar om en gammal medlem dessutom och t.ex inte bara en observant av Bukefalos, ligger det en tradition i att jaga bort människor härifrån?

Jag bara undrade eftersom du så snabbt skaffat dig en åsikt om forumet alternativt läst länge men kände att just detta var värt att skapa en användare för.
Är du en gammal användare så är det lättare att förstå om du har en tydlig uppfattning utifrån erfarenhet.
Jag personligen har bara konton på forum jag uppfattar som övervägande trevliga.
Du får givetvis hänga här hur mycket du vill vad mig anbelangar.

Det spelar roll för att det första du skrev i denna tråden ( vilket jag tror är ditt första inlägg i detta namnet dessutom? Men det går inte att se via din profil eftersom du stängt för att alla ska kunna se det där)
Bukefalister och hästmänniskor i synnerhet, kan vara bland de knepigaste i min bok.

Det känns inte som att du vill tillföra det som trådens ämne handlar om ( Buke-ett forum för kärlek)
Det känns inte heller som att du vill iom detta inlägg föra en debatt - det känns mer som att du går in för att håna och förstöra - in my opinion

Och dessutom så tyder ditt inlägg på att du läst på forumet innan och har en uppfattning om de som skriver här - vilket verkligen inte känns så seriöst heller i en sådan här tråd

Det spelar roll för att det första du skrev i denna tråden ( vilket jag tror är ditt första inlägg i detta namnet dessutom? Men det går inte att se via din profil eftersom du stängt för att alla ska kunna se det där)

Det känns inte som att du vill tillföra det som trådens ämne handlar om ( Buke-ett forum för kärlek)
Det känns inte heller som att du vill iom detta inlägg föra en debatt - det känns mer som att du går in för att håna och förstöra - in my opinion

Och dessutom så tyder ditt inlägg på att du läst på forumet innan och har en uppfattning om de som skriver här - vilket verkligen inte känns så seriöst heller i en sådan här tråd

Man kan söka på användare i menyn och få upp inläggen:)

Olika trådar har olika ämnen.
På bukefalos har det diskuterats runt näthat men samtidigt har många vittnat om den ganska speciella sammanhållning som finns, och genom åren funnits, på det här forumet.

den här tråden startades för att på något vis manifestera det och ge bukefalister möjlighet att dela med sig av sina upplevelser av just kärleken och värmen på forumet.

När du kommer in och ifrågasätter det som är hela trådens ämne så kanske det inte är så obegripligt att ditt inlägg väcker reaktioner?

4 inlägg och medlem sedan igår?
Vad hette du innan?
Själv skulle jag hellre vilja veta vad hen heter på Flashback så jag vet vem jag ska ropa på där när det saknas löööv.

Jag har då aldrig sett en insamling där eller en tråd där folk varit ute och letar dementa släktingar. @Philosophia :heart. När det sket sig (fackterm) skyndade jag mig hit

PS man blir alltid ifrågasatt om man kommer som ny och uttalar sig tvärsäkert. Vill du uppleva det på riktigt prova programmerarforum.

Olika trådar har olika ämnen.
På bukefalos har det diskuterats runt näthat men samtidigt har många vittnat om den ganska speciella sammanhållning som finns, och genom åren funnits, på det här forumet.

den här tråden startades för att på något vis manifestera det och ge bukefalister möjlighet att dela med sig av sina upplevelser av just kärleken och värmen på forumet.

När du kommer in och ifrågasätter det som är hela trådens ämne så kanske det inte är så obegripligt att ditt inlägg väcker reaktioner?
Instämmer helt! :)

Jag har omvärderat mina åsikter och min inställning en hel del sen jag började hänga på forumet (ffa vuxen). :up:
Det finns så otroligt många starka och intelligenta kvinnor här. :love:
Samtidigt finns en skörhet och utsatthet.
Det finns värme, empati och omtanke. :love: Allt på samma gång!

Gång på gång händer det att olika användare behöver lite hjälp och det engagemang som visas när det behövs är.......hittar inget bra ord........otroligt! :bow:

Personligen har det gett mig jättemycket, både egna och andras trådar och förhoppningsvis gjort mig lite ödmjukare också på kuppen. :up:

Det kanske blir så för @skeleton också efter ett tag. ;)

Mer kärlek:

jag gillar att på Buke förstår faktiskt de flesta hur man uppför sig på ett forum.

På ett resrelaterat forum där jag är med råkade admin skriva häromdagen att hen bott en natt på all inclusive vid sin senaste resa. En natt. Hen hamnade där på en ospec-resa.

Det fick två medlemmar, varav den ena var en av forumets mångårigaste stammisar, att med känslosamma inlägg lämna forumet i protest. :laugh:

Då skänkte jag Buke en tacksamhetens tanke. :love:

Mer kärlek:

jag gillar att på Buke förstår faktiskt de flesta hur man uppför sig på ett forum.

På ett resrelaterat forum där jag är med råkade admin skriva häromdagen att hen bott en natt på all inclusive vid sin senaste resa. En natt. Hen hamnade där på en ospec-resa.

Det fick två medlemmar, varav den ena var en av forumets mångårigaste stammisar, att med känslosamma inlägg lämna forumet i protest. :laugh:

Men jösses! Därför att all inclusive är tabu till den grad på forumet ifråga? (Jag som tror att jag är rabiat i sammanhanget.)

Men jösses! Därför att all inclusive är tabu till den grad på forumet ifråga? (Jag som tror att jag är rabiat i sammanhanget.)
Jag trodde också att jag var rabiat men ... :D

Ämnet kommer naturligtvis upp flera gånger om året, oftast när någon intet ont anande stackare som letat sig dit ber om tips om ett barnvänligt all inclusive på resmålet X. Det är sällan som hela debatten INTE brakar loss då - och väldigt många är naturligtvis emot.

Men det som hände nu hade jag ändå inte kunnat föreställa mig. En av de båda avhopparna skrev att "vi här på forumet borde inte ge råd om all inclusive när folk frågar" - som om forumet var en liten enhällig myndighet som utfärdade dekret om Önskvärda Resformer.

Och sedan avgick de alltså i protest :banghead:

(Admin hade dessutom köpt ospec, framme på resmålet blev hen placerad på AI-stället men bytte till ett av sina gamla favorithotell efter första natten. Värre än så var det inte).

Jag trodde också att jag var rabiat men ... :D

Ämnet kommer naturligtvis upp flera gånger om året, oftast när någon intet ont anande stackare som letat sig dit ber om tips om ett barnvänligt all inclusive på resmålet X. Det är sällan som hela debatten INTE brakar loss då - och väldigt många är naturligtvis emot.

Men det som hände nu hade jag ändå inte kunnat föreställa mig. En av de båda avhopparna skrev att "vi här på forumet borde inte ge råd om all inclusive när folk frågar" - som om forumet var en liten enhällig myndighet som utfärdade dekret om Önskvärda Resformer.

Och sedan avgick de alltså i protest :banghead:

(Admin hade dessutom köpt ospec, framme på resmålet blev hen placerad på AI-stället men bytte till ett av sina gamla favorithotell efter första natten. Värre än så var det inte).

Jag fnissar så jag gråter:D

Mer kärlek:

Helt otroligt! :eek:
För en jävla resa liksom. :D Tur att det inte är ett relationsforum. :up:

Liknande trådar

• Låst
Ridning Hej! IngelaH, heter jag som många vet och är huvudmoderator på forumet Klassisk RidKONST. Ja för mig och många andra är ridningen en...
Svar
0
· Visningar
3 175
Senast: IngelaH
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama