Bukefalisternas Hundar

Sv: Bukefalisternas Hundar

Och vart köpte du honom då? Vet flera st som köpt "renrasiga PB" med papper.. falska papper.
 
Sv: Bukefalisternas Hundar

Namn: Lopez
Ålder: 4 år
Ras: Pitbull terrier
Övrigt om hunden: Snäll, lat och just nu en jä*la löptik
Bilder: Hmm vågar jag lägga ut bilder på min tik som tillhör den mesta hatade hundras i sverige?

Nej ni på buke har ju fått för er så mycke om pitbull så det får vara!


Jag vill gärna se en bild! :) Tycker de är häftiga hundar :)
 
Sv: Bukefalisternas Hundar

Namn: Vanilla Sky "Nilla"
Ålder: Blir sex månader den 19e januari
Ras: amstaff/amstaff-apbt
Övrigt om hunden: Den gladaste lilla skiten jag träffat. Otroligt kärvänlig, smart och lättlärd, än så länge. Vi får se hur det blir när hon kommer i slyngelåldern.... :smirk: ;)
Bilder:
8 veckors bebis

{A3387CA1-7F55-4AF0-B5C9-2D2D44B94CE3}.jpg

20 veckors bebis...

{EA409A02-0B21-493E-AF03-133034E40E89}.jpg



Namn: Zodiac "Zack"
Ålder: Blir 13 år i april
Ras: JRT
Övrigt om hunden: Väldigt otypisk JRT... nervöst lagd, sensitiv och allmänt fånig ;) Men en riktig kelgris och är otroligt empatisk av sig, ska alltid ta hand om alla som är sjuka eller mår dåligt.

Bilder

{8F10C5A1-A0CD-4121-BC70-6BF91BB0A3A7}.jpg
 
Sv: Bukefalisternas Hundar

Namn: Toy-MAX Ala-Baster "Albin"
Ålder: 8 år i april
Ras: Storpudel
Övrigt om hunden: Omplacering, misshandlad i förra hemmet
Bilder:http://archive.pixbox.se/arkivet/synligt_17/05810000-05819999/500x375/5818186.jpg
http://archive.pixbox.se/arkivet/synligt_17/05810000-05819999/500x375/5818229.jpg

Namn: Toy-MAX Hitting Your Heart "Viska"
Ålder: ca 1½ år
Ras: Storpudel
Övrigt om hunden: Tokmaja som inte slåt någon hund jag känner!!
Bilder: http://archive.pixbox.se/arkivet/synligt_17/05810000-05819999/500x375/5818269.jpg
http://archive.pixbox.se/arkivet/synligt_17/06230000-06239999/500x375/6235923.jpghttp://archive.pixbox.se/arkivet/synligt_17/05810000-05819999/500x375/5818224.jpg

/Jenny
 
Sv: Bukefalisternas Hundar

Och vart köpte du honom då? Vet flera st som köpt "renrasiga PB" med papper.. falska papper.

För det första så är det en tik, och hon är köpt från Polen!
Jag vet nog bättre än dig vad det är för hund jag har! vet att hon är renrasig och det kan du inte ändra på!
Man skall ALLID kolla upp den hunden man köper! så att ALLA papprena stämmer!
 
Sv: Bukefalisternas Hundar

För det första så är det en tik, och hon är köpt från Polen!
Jag vet nog bättre än dig vad det är för hund jag har! vet att hon är renrasig och det kan du inte ändra på!
Man skall ALLID kolla upp den hunden man köper! så att ALLA papprena stämmer!

Men luuugn i stormen. Jag var nyfiken då det knappt finns renraggade PB i Sverige. Men visst, fortsätt med dina taggar uttåt det ger rasen ännu bättre rykte :idea:
 
Sv: Bukefalisternas Hundar

För det första så är det en tik, och hon är köpt från Polen!
Jag vet nog bättre än dig vad det är för hund jag har! vet att hon är renrasig och det kan du inte ändra på!
Man skall ALLID kolla upp den hunden man köper! så att ALLA papprena stämmer!

Som en renodlad polska som jag är blev jag nu lite nyfiken på vilken kennel du köpt henne ifrån??

För om jag inte MISSTAR mig helt och hållet nu (vilket jag säkert Inte gör...) så är inte pitbulls en godkänd ras i Polen heller..:angel: :rofl:
För att inte ens nämna att det INTE finns enda ENDA polack i (hela)Polen som ens har en pitbull liknande (blandras)hund:rofl:

Och hur vet jag det? Dels för att jag som sagt själv är polska och hela min familj härstammar därifrån och dels att jag känner "mitt" folk;)
Så tro mig-Pitbulls och dyl. är INTE en "ras" som faller polackerna i smaken..Dom är schäfer,rottis,dobermann,(sina egna ursprungliga hundraser) och blandras folk;)


Så GE mig kennel/uppfödarnamnet NU!:devil:
 
Senast ändrad:
Sv: Bukefalisternas Hundar

:rofl: :rofl: :rofl: :bow:

Tyckte jag anade trolltyg!

Haha jo jag med,kunde bara inte låta bli att undersöka saken lite närmare och sätta dit trollet:devil: :angel:
Spc när det ändå gäller ngt som Jag utan problem kan kolla upp:idea: :devil:

Sen så måste man ju "krydda" till trådarna här lite då och då:D ;)
 
Sv: Bukefalisternas Hundar

Som en renodlad polska som jag är blev jag nu lite nyfiken på vilken kennel du köpt henne ifrån??

För om jag inte MISSTAR mig helt och hållet nu (vilket jag säkert Inte gör...) så är inte pitbulls en godkänd ras i Polen heller..:angel: :rofl:
För att inte ens nämna att det INTE finns enda ENDA polack i (hela)Polen som ens har en pitbull liknande (blandras)hund:rofl:

Och hur vet jag det? Dels för att jag som sagt själv är polska och hela min familj härstammar därifrån och dels att jag känner "mitt" folk;)
Så tro mig-Pitbulls och dyl. är INTE en "ras" som faller polackerna i smaken..Dom är schäfer,rottis,dobermann,(sina egna ursprungliga hundraser) och blandras folk;)


Så GE mig kennel/uppfödarnamnet NU!:devil:


Det finns flera st kennel i polen som föder upp rerasiga pitbull. min kommer från en privat ägare som tog en kull på sina två renrasiga pb.
Jag vet vad jag har och det är en renrasig så långt i stamtavlan man kan se!
Jag ger inte ut några namn här på forumet med tanke på personuppgiftslagen.
Så enkelt är det!
 
Sv: Bukefalisternas Hundar

Men luuugn i stormen. Jag var nyfiken då det knappt finns renraggade PB i Sverige. Men visst, fortsätt med dina taggar uttåt det ger rasen ännu bättre rykte :idea:

Det finns inga reggade pb i sverige då SKK inte stamboksför den rasen, men man kan regga i t.ex i USA, om hunden är en APBT.
Min är ju från Polen och kommer därför aldrig att bli reggad som renrasig även om hennes stamtavla säger att hon är renrasig!
Jag vet att det inte finns så många renrasiga pb i sverige och de som inte är renrasiga kallas för bastarder.
Alla pb i sverige går under blandras efter som de inte är en godkänd ras.
 
Sv: Bukefalisternas Hundar

Det finns flera st kennel i polen som föder upp rerasiga pitbull. min kommer från en privat ägare som tog en kull på sina två renrasiga pb.
Jag vet vad jag har och det är en renrasig så långt i stamtavlan man kan se!
Jag ger inte ut några namn här på forumet med tanke på personuppgiftslagen.
Så enkelt är det!

Men LILLA du,jag har ju för tusan kollat upp det,och PB är INTE en godkänd ras i Polen!
Har du missat min länk igår??!!:cool: Skickar med den Igen så att du nu Inte kan missa den.
LÄNK ------> http://www.zkwp.pl/zg/index.php?n=szc&oddzial= <------ LÄNK

Jag vet väl för 17 lite mer än dig om mitt eget hemland,och att Polen själv säger att den Inte är godkänd så varför fortsätter du?

Du kan visst lägga ut kennelnamnet här,eller din hunds "stamtavle" namn eller din hunds föräldrars stamtavle namn,din hunds (Polska)reg.nr,Inget av det är "hemlighetsstämplat".

ELLER så kan helt enkelt du PM:a mig uppgifterna på uppfödaren/kenneln och djurens namn/reg nr så kollar jag själv upp det Utan att "avslöja" ngr namn här på Buke:idea: ;)

Jag kommer bara bekräfta ifall det stämmer eller ej,men eftersom jag VET att rasen Inte är godkänd där (då jag har BEVIS för det,så du kan snacka hur mkt du vill,men faktum är det att den Inte är godkänd där) så har du väl helt enkelt råkat ut för en bluffmakare:smirk:
 
Sv: Bukefalisternas Hundar

Det finns inga reggade pb i sverige då SKK inte stamboksför den rasen
Inte i Polen heller:angel: :devil:

men man kan regga i t.ex i USA, om hunden är en APBT.
Du kan bara regga om en hund i en kennelklubb där rasen är godkänd och OM hunden sen tidigare är reggad av sin upfödare....


Min är ju från Polen och kommer därför aldrig att bli reggad som renrasig även om hennes stamtavla säger att hon är renrasig!
Nej för din hund är inte renrasig,då rasen Inte ens existerar i Polen och är ännu mindre en godkänd ras,så en "renras" uppfödrae Finns bara inte.


Alla pb i sverige går under blandras efter som de inte är en godkänd ras.
Nej,för har hunden papper och är reggad i en Kennelklubb i ett annat land där rasen är godkänd så blir inte hunden en blandras här i sverige,men du ska däremot regga den i Sv. Jordbruksverkat här så att hunden verkligen "finns" här också,men behålla reggningen i utlandet-SÅ vipps,din hund är fortfarande en renras-OM den nu ens är det..?
För som sagt,din hund kan Omöjligt vara en Polsk renras...
 
Senast ändrad:
Sv: Bukefalisternas Hundar

va? vad har rensasighet med kennelklubbens godkännande att göra? vad jag har förstått så är det fullt möjligt att regga europeiska hundar i amerikanska klubbar, och är hunden reggad i en sådan klubb så är den renrasig enligt konstens alla regler.
 
Sv: Bukefalisternas Hundar

Namn: Enzo
Ålder: 1 år fyllda i december
Ras: Korsning N. Foundland/ Berner
Övrigt om hunden: Helt galen hund! Han älskar verkligen allt och alla av hela sitt hjärta utan reservationer. Älskar att bada men tycker inte om när matte simmar för lång ut. Han är ju i slyngelåldern och har flertalet gånger terrat mig till tårar.:eek: Som tur är så ger han så mycket kärlek att man snabbt förlåter honom:) Min första hund:D
Bilder:
http://i125.photobucket.com/albums/p54/EnzoMinFerrari/DSC00131.jpg
DSC00160.jpg
 
Sv: Bukefalisternas Hundar

Hon är reggad hos jordbruksverket i Sverige och det blev hon atomatiskt då jag chipmärkte henne när hon kom hit.
Om nu pb är förbjudet i Polen så är det konstigt att det går att köpa hundar där ifrån!
Vet många som köper sina hundar där ifrån och får stamtavla och allt med till sin hund!
tror du mig inte så får la du inte göra det!

Tack och hej!
 
Sv: Bukefalisternas Hundar

Namn: Fanny
Ålder: 5 år
Ras: 50% Chihuahua 50% Papillon
Övrigt om hunden: Min allra första hund, bättre första hund finns inte, hon är helt underbar.

Namn: Lotta
Ålder: 3 år
Ras: 50% Chihuahua 50% Papillon
Övrigt om hunden: Lotta är Fannys valp, älskar ostbågar :D
Bilder: Klicka på bilden på dme för att komma till deras album. Lotta är den lilla och Fanny är den större med längre päls.

 

Liknande trådar

Hundavel & Ras Jag deltar i en rätt intressant diskussion i en fb-grupp nu där man bett om synpunkter på utseendet på en schäfer. Det har lett till en...
9 10 11
Svar
202
· Visningar
22 743
Senast: purity_666
·
Övr. Hund Hej! Jag känner att jag vill dela med mig av lite bilder på min stallhund Elvis. Han är en Amstaffkille på 1,5 år som verkligen älskar...
2
Svar
26
· Visningar
5 077
Senast: Nominous
·
Övr. Hund För 2 år sen köpte jag en söt liten valp. Enligt uppgift skulle denna söta valp vara en pudel/papillon korsning. Pudel finns det helt...
16 17 18
Svar
347
· Visningar
27 073
Hundhälsa Min 6-åriga rottweilertik fick förra veckan bortopererat fyra knölar. En under ögat, en på bringan, en på ena bogen och en på nedre...
Svar
5
· Visningar
8 247

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp