Bukefalisternas Hundar

Sv: Bukefalisternas Hundar

Att du orkar vara så ( ursäkta mig :o ) dryg ...

Att du vill diskutera är helt ok, det är ju trots allt en diskussionsforum, men måste du vara så :angel: :smirk: ;) ja vet inte, men nedlåtande, ironisk och göra denna använder till ett skämt ?
 
Sv: Bukefalisternas Hundar

Nä jag förstår inte. Jag har t.ex. aldrig sett en Épagneul de pont-audemer, men de ska tydligen vara en befintlig ras i Sverige enligt SKK´s sida. Om du kollar på SKKs länksida till rasklubbarna kan du se att det finns en väldans massa raser, och jag har då bara sett en bråkdel av dem. Att PB är väldigt ovanliga i Polen behöver ju inte innebära att de inte existerar.
 
Sv: Bukefalisternas Hundar

Men de har ju ingen betydelse om dom är reggade i Polska kennelklubben ! Och de har hon aldrig påståt(vad jag kan se) att den är !?

Men det är så hon har lagt fram det,och det är så Jag uppfattat det hela som..en Polsk uppfödning ÄR en Polsk uppfödning,lika mkt som en svensk uppfödning är en Svensk uppfödning-och med det menas att hunden "givetvis" är reggad i det landets kennelklubb...

Men nu vet jag inte alls längre vart ifrån zoccer_wadd's hund är ifrån..?blir ngt förvirrad av allt det hära:angel: :D
 
Sv: Bukefalisternas Hundar

Och om du inte ens sett PB-blandisar i Polen, så borde det ju enligt ditt resonemang vara omöjligt att denna hund ens är en PB-blandning?:cool: Och om det nu är en hund som är väldigt lik en PB och kommer från Polen, så är ju bara det ett bevis på att de faktiskt existerar? För varför skulle hon ljuga om att hon har köpt en polsk hund? :crazy:
 
Sv: Bukefalisternas Hundar

Men det är så hon har lagt fram det,och det är så Jag uppfattat det hela som..en Polsk uppfödning ÄR en Polsk uppfödning,lika mkt som en svensk uppfödning är en Svensk uppfödning-och med det menas att hunden "givetvis" är reggad i det landets kennelklubb...

Men nu vet jag inte alls längre vart ifrån zoccer_wadd's hund är ifrån..?blir ngt förvirrad av allt det hära:angel: :D

Att de är en Svensk eller Polsk uppfödning har absolut inget med att göra vilket land dom är reggade i !
zoccer_wadd's hund är ifrån Polen, den är dock inte reggad, men har hon stamtavla och säger at den är ranrasig å får man väl tro på att den är det till motstasen bevisas !
 
Sv: Bukefalisternas Hundar

men herregud människa! Är hunden född i Polen är det en polsk uppfödning, svårare än så är det inte!
Och även om den är född i Polen får den reggas i tex. Usas APBTregister och är därmed en tvättäkta pitbull (om nu så är fallet i detta fall vet jag dock inte)

Och du verkar ju känna ALLA polacker och ALLA hundar i Polen, du måste ju ha annat att göra än att sitta här om du ska hålla dig a jour med ALLA polacker och ALLA dessa hundar så att du vet om det finns pitbulls där eller ej. :smirk:

Men Oj oj OJ vad du blir till dig då:smirk: Ta inte i så att du spricker bara;)

Återigen,jag uppfattade att zoccer_wadd's hund var reggad i Polska kennelklubben,är det så himla svårt att förstå det?spc när zoccer_wadd inte kommer med mer info förutom "renrasig från polen-oavsett vad",sen ifrågesatte jag det helt enkelt-svårare än så är det bara inte....

Men juste-jag glömde nog ett tag där att det är visst Buke vi sitter på:angel:
 
Sv: Bukefalisternas Hundar

Att du orkar vara så ( ursäkta mig :o ) dryg ...

Att du vill diskutera är helt ok, det är ju trots allt en diskussionsforum, men måste du vara så :angel: :smirk: ;) ja vet inte, men nedlåtande, ironisk och göra denna använder till ett skämt ?

hehe de e lugnt;)

Vet inte om det är många som märkt det men jag har tyvärr en liten vana med att missbruka smilysarna här,titta bara på mina andra inlägg,har nog med alla smylisar Minst 2 ggr per inlägg:angel: :D


Näe Okey inte ritkgit SÅ illa är det,men Nästan:o :p

hmm..som du ser...
 
Sv: Bukefalisternas Hundar

Att de är en Svensk eller Polsk uppfödning har absolut inget med att göra vilket land dom är reggade i !

Jo lite faktiskt,för skriver man att man har en renrasig Polsk hund så tar man ju för givet att hunden även är REGGAD i polska kennelklubben,och eftersom hon inte skrivit mer än "polsk uppfödning",och inte heller vill ge namnet på uppfödraen/kenneln så undrar man ju...

zoccer_wadd's hund är ifrån Polen, den är dock inte reggad, men har hon stamtavla och säger at den är ranrasig å får man väl tro på att den är det till motstasen bevisas !
HUR vet du det då? att den inte är reggad där alltså? (inget illa nu men du är lika ny användare som zoccer_wadd så även här börjar Jag undra lite om inte ni 2 är samma person:angel: ?)

Och jag ifrågesatte henne om hennes hund verkligen var en renrasig Polsk uppfödning (LÄS: som även skulle ha varit reggad i PKK) då det visade sig att rasen inte är godkänd där,och med den lilla infon man fick utav henne så har jag med all rätt att undra!
 
Sv: Bukefalisternas Hundar

Och om du inte ens sett PB-blandisar i Polen, så borde det ju enligt ditt resonemang vara omöjligt att denna hund ens är en PB-blandning?:cool: Och om det nu är en hund som är väldigt lik en PB och kommer från Polen, så är ju bara det ett bevis på att de faktiskt existerar?
du får ursäkta mig lite här nu,jag är ganska trött pga av lite sömn de senaste 3 dagarna och hänger inte alls med i det du ville få fram här...?


För varför skulle hon ljuga om att hon har köpt en polsk hund? :crazy:
Jag påstår inte att hon ljuger om det,utan jag undrade bara om det verkligem stämde att hennes hund Bokstavligen var en renrasig PB från polen,med polsk reggning och allt vad det heter...
 
Sv: Bukefalisternas Hundar

Jo lite faktiskt,för skriver man att man har en renrasig Polsk hund så tar man ju för givet att hunden även är REGGAD i polska kennelklubben,och eftersom hon inte skrivit mer än "polsk uppfödning",och inte heller vill ge namnet på uppfödraen/kenneln så undrar man ju...


HUR vet du det då? att den inte är reggad där alltså? (inget illa nu men du är lika ny användare som zoccer_wadd så även här börjar Jag undra lite om inte ni 2 är samma person:angel: ?)

Och jag ifrågesatte henne om hennes hund verkligen var en renrasig Polsk uppfödning (LÄS: som även skulle ha varit reggad i PKK) då det visade sig att rasen inte är godkänd där,och med den lilla infon man fick utav henne så har jag med all rätt att undra!


Hade den varit reggad i någon av registrerna antar jag att hon hade skrivit det för då hade denna disskustion(fel stavat) vart över!
Tvivlar Starkt på att vi är samma person asså !
Hon skrev ju faktiskt att hon inte ville lägga upp sin hund på bild här på buke just pga av att det blir tjafs antar jag, precis som anledningen till varför jag inte slänger upp mina !
 
Sv: Bukefalisternas Hundar

jag förnekar inte att jag var ironisk/sarkastisk i vissa inlägg-för det var jag,men är jag dryg för det??
 
Sv: Bukefalisternas Hundar

Hade den varit reggad i någon av registrerna antar jag att hon hade skrivit det för då hade denna disskustion(fel stavat) vart över!
Tvivlar Starkt på att vi är samma person asså !
Hon skrev ju faktiskt att hon inte ville lägga upp sin hund på bild här på buke just pga av att det blir tjafs antar jag, precis som anledningen till varför jag inte slänger upp mina !

Okey då är ni inte samma person,skönt att ha det klart för sig iaf;)
 
Sv: Bukefalisternas Hundar

Okey då är ni inte samma person,skönt att ha det klart för sig iaf;)

Japp, och du förstår nu vad hon menar hoppas jag ? Och har du varit inne och kollat på dom Polska kennlarnas hemsidor ser du ju att det faktiskt finns Apbt's ! För läget är väl inte så att du inte vet hur en apbt ser ut ? :smirk: ;)
 
Sv: Bukefalisternas Hundar

Men hela ditt sätt att skriva till den användaren som slutet av denna tråden kom att handla om är liksom drygt ( hittar inget klokare ord )

Din direkta antydan på att hon ljög/ hittade på/lekte med sanningen..

Men nu ska jag dra mig tillbaka från denna tråd och krypa till sängs..

Godnatt
 
Sv: Bukefalisternas Hundar

Japp, och du förstår nu vad hon menar hoppas jag ? Och har du varit inne och kollat på dom Polska kennlarnas hemsidor ser du ju att det faktiskt finns Apbt's ! För läget är väl inte så att du inte vet hur en apbt ser ut ? :smirk: ;)

jo Nu förstår jag vad hon menar..nej jag har inte kollat på hemsidorna..?? Vilka är det då? finns dom med här i tråden,för isåfall måste jag ha missat dem:o

Jo jag vet mkt väl hur en amerikansk pitbull terrier ser ut;)
 
Sv: Bukefalisternas Hundar

För det första så är det en tik, och hon är köpt från Polen!
Jag vet nog bättre än dig vad det är för hund jag har! vet att hon är renrasig och det kan du inte ändra på!
Man skall ALLID kolla upp den hunden man köper! så att ALLA papprena stämmer!

Allt med pitbull, amstaff å övriga "kamphundar" har blivit så fruktansvärt överdrivet. En hund blir vad man gör den till, det gäller att få fram alla positiva sidor å ta bort/tona ner de sämre.
OCH kamphundar är aldrig avlade för att vara aggressiva mot människor utan andra hundar vilket vilken hund som hellst kan bli om den inte får rätt socialträning från början.
Alla länder har bra och dåliga sidor vad gäller djurhållning och avel, en hund från polen kan vara super stammad och en hund från sverige en hund med dålig bakgrund och tvärtom.
 
Sv: Bukefalisternas Hundar

jo Nu förstår jag vad hon menar..nej jag har inte kollat på hemsidorna..?? Vilka är det då? finns dom med här i tråden,för isåfall måste jag ha missat dem:o

Jo jag vet mkt väl hur en amerikansk pitbull terrier ser ut;)

Black Gold och Furious Dogz och Chain var 3 st ! Bara att söka på nätet så kommer de upp hemsidor !
Iaf på en av dom !

Va bra , då har du antaglien bara blundat när du gått förbi dom i Polen ;) :p
 

Liknande trådar

Hundavel & Ras Jag deltar i en rätt intressant diskussion i en fb-grupp nu där man bett om synpunkter på utseendet på en schäfer. Det har lett till en...
9 10 11
Svar
202
· Visningar
22 743
Senast: purity_666
·
Övr. Hund Hej! Jag känner att jag vill dela med mig av lite bilder på min stallhund Elvis. Han är en Amstaffkille på 1,5 år som verkligen älskar...
2
Svar
26
· Visningar
5 077
Senast: Nominous
·
Övr. Hund För 2 år sen köpte jag en söt liten valp. Enligt uppgift skulle denna söta valp vara en pudel/papillon korsning. Pudel finns det helt...
16 17 18
Svar
347
· Visningar
27 073
Hundhälsa Min 6-åriga rottweilertik fick förra veckan bortopererat fyra knölar. En under ögat, en på bringan, en på ena bogen och en på nedre...
Svar
5
· Visningar
8 247

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp