Jag har ett gäng Amstaffar hemma, och några ute hos fodervärdar också..

3 st tikar och 1 st hane hemma för tillfället mellan 4 till 9 års ålder. Tigrerat, blue fawn och rött :)
 
img_22096833015773_546b1743e087c353a4b73a71.jpg
Kul med lite AmStaffar!
Har en tik här hemma som blev 3 år i Augusti. Vätldens goaste hund som är med på allt <3
Tyvärr en riktig olycksfågel som drabbades av demodex och medicinerades till o från tills hon blev 1,5 år. Kastrerades pga demodexen och såret var svårläkt.
Igår var vi till ReDog då jag misstänkte att hon hade ont i nacke/rygg och dom skickade remiss till Strömsholm för CT-röntgen då dom var rädd för diskbråck i nacken. Så nu håller vi alla tassar och tår här hemma för fröken Blenda.

Blenda är friröntgad (HD: A/B och ED: 0)
Har ställt ut henne lite för skojs skull med EXC, gått räddningskurs, spårar, tränar lydnad, är med i stall och på ridturer osv osv :)

img_471457325267174_546b16ac9606ee73dc86b679.jpg


img_681613345989141_546b16fbe087c3274438324c.jpg
 
Tack @Isherkules ! Världens finaste tjej enligt mig :love:
Ja demodexen var jobbig, men den verkar vi ha bra kontroll över *pepparpeppar*.
Hennes nacksmärtor oroar mig mest, hon är inte gjord för att vara lugn och ha koppelvila så det är kämpigt...
 
WOW.. Man ska inte haka upp sig på färger men råkar jag komma över en sådan kull till våren/sommaren så lär jag ju falla pladask för din hanes teckning. :angel: @Nominous
 
WOW.. Man ska inte haka upp sig på färger men råkar jag komma över en sådan kull till våren/sommaren så lär jag ju falla pladask för din hanes teckning. :angel: @Nominous
Min tik (som jag har på foder) kommer förmodligen paras med en hane med samma teckning som min hane. ;) Tiken kommer från rött på mammans sida, min hane är morbror till tiken.
 

Liknande trådar

Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
3 639
Senast: Anonymisten
·
Hundavel & Ras Hej! Vilka hundraser hade ni övervägt om ni haft följande önskemål: * hög sannolikhet att hunden ska ha vad som krävs för att kunna...
2
Svar
33
· Visningar
4 778
Senast: AnneB
·
Hundavel & Ras Hej! Jag planerar att skaffa en ny hund efter flera år utan. Jag är en väldigt aktiv person som är ute och tränar mycket. Planerna är...
3 4 5
Svar
85
· Visningar
9 660
Senast: Roheryn
·
Övr. Hund Hej kloka buke! Jag vänder mig till er för tankar och funderingar. Ber om ursäkt i förväg för långt inlägg. Det är så att vi köpte...
2 3
Svar
41
· Visningar
8 187
Senast: Sesca
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp