K
Kimz0r
Sv: Bukefalisternas Hundar
Fyller på med Black Gold och Furious Dogz.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Som en renodlad polska som jag är blev jag nu lite nyfiken på vilken kennel du köpt henne ifrån??
För om jag inte MISSTAR mig helt och hållet nu (vilket jag säkert Inte gör...) så är inte pitbulls en godkänd ras i Polen heller..
För att inte ens nämna att det INTE finns enda ENDA polack i (hela)Polen som ens har en pitbull liknande (blandras)hund
Och hur vet jag det? Dels för att jag som sagt själv är polska och hela min familj härstammar därifrån och dels att jag känner "mitt" folk
Så tro mig-Pitbulls och dyl. är INTE en "ras" som faller polackerna i smaken..Dom är schäfer,rottis,dobermann,(sina egna ursprungliga hundraser) och blandras folk
Så GE mig kennel/uppfödarnamnet NU!
Inte i Polen heller
Du kan bara regga om en hund i en kennelklubb där rasen är godkänd och OM hunden sen tidigare är reggad av sin upfödare....
Nej för din hund är inte renrasig,då rasen Inte ens existerar i Polen och är ännu mindre en godkänd ras,så en "renras" uppfödrae Finns bara inte.
Nej,för har hunden papper och är reggad i en Kennelklubb i ett annat land där rasen är godkänd så blir inte hunden en blandras här i sverige,men du ska däremot regga den i Sv. Jordbruksverkat här så att hunden verkligen "finns" här också,men behålla reggningen i utlandet-SÅ vipps,din hund är fortfarande en renras-OM den nu ens är det..?
För som sagt,din hund kan Omöjligt vara en Polsk renras...
Så tro mig-Pitbulls och dyl. är INTE en "ras" som faller polackerna i smaken..Dom är schäfer,rottis,dobermann,(sina egna ursprungliga hundraser) och blandras folk
va? vad har rensasighet med kennelklubbens godkännande att göra? vad jag har förstått så är det fullt möjligt att regga europeiska hundar i amerikanska klubbar, och är hunden reggad i en sådan klubb så är den renrasig enligt konstens alla regler.
Spelar ingen roll och den är godkänd i Polen eller inte, dom är inte godkänd här i Sverige heller men ändå finns de uppfödare, finns inte många , men dom finns.
Men så länge de står i papprena att valpen/föreldrarna är stambokförda i någon av dom registrerna som just stambokför apbt finns det inget som kan säga något annat. Så de spelar ingen roll om den är född i japan eller polen eller you name it så länge den är stambokförd i ADBA, UKC eller BFKC så kan du vara säker på vad du har i kopplet ! Det ända som kan vara lurigt är att UKC stambokför amstaff och APBT som samma ras !
Men kära vän, Schäfer , rottweiler och Dobermann härstammar allihop från Tyskland. Det är väl ändå skillnad på Tyskland och Polen.
Och här sitter du och gapar över någon som åtminstone vet vart hennes hund härstammar från!
Låt säga att du tar en renrasig tysk schäfer, så reser du till tjotaheiti och bestämmer dig för att bo där, Schäfern är inte en erkänd ras i Tjotaheiti utan räknas som blandras där. ÄR det en blandras då rent tekniskt? NEJ
Att du orkar
är hunden född i polen är den väl för tusan polsk!
JA men det är ju det jag försöker att säga!!
För såsom du sa i början av tråden,var att din hund är en polsk uppfödning,visst hundarna kanske finns där-MEN dom är INTE reggade i Polska kennelklubben.
Så,do you get my point nu el?
Så bara för att jag är från Sverige vet jag EXAKT vad folk föder upp för hundar där? Ingen människa kan ha koll på vad alla polacker har för hundraser. Det är ju som att säga att svenskarna bara har golden schäfer, labbe, tax, stövare och x-raser