Bukefalisternas Hundar

Sv: Bukefalisternas Hundar

Fyller på med Black Gold och Furious Dogz.
 
Sv: Bukefalisternas Hundar

Som en renodlad polska som jag är blev jag nu lite nyfiken på vilken kennel du köpt henne ifrån??

För om jag inte MISSTAR mig helt och hållet nu (vilket jag säkert Inte gör...) så är inte pitbulls en godkänd ras i Polen heller..:angel: :rofl:
För att inte ens nämna att det INTE finns enda ENDA polack i (hela)Polen som ens har en pitbull liknande (blandras)hund:rofl:

Och hur vet jag det? Dels för att jag som sagt själv är polska och hela min familj härstammar därifrån och dels att jag känner "mitt" folk;)
Så tro mig-Pitbulls och dyl. är INTE en "ras" som faller polackerna i smaken..Dom är schäfer,rottis,dobermann,(sina egna ursprungliga hundraser) och blandras folk;)


Så GE mig kennel/uppfödarnamnet NU!:devil:

Spelar ingen roll och den är godkänd i Polen eller inte, dom är inte godkänd här i Sverige heller men ändå finns de uppfödare, finns inte många , men dom finns.
Men så länge de står i papprena att valpen/föreldrarna är stambokförda i någon av dom registrerna som just stambokför apbt finns det inget som kan säga något annat. Så de spelar ingen roll om den är född i japan eller polen eller you name it så länge den är stambokförd i ADBA, UKC eller BFKC så kan du vara säker på vad du har i kopplet ! Det ända som kan vara lurigt är att UKC stambokför amstaff och APBT som samma ras !
 
Sv: Bukefalisternas Hundar

Att du orkar :crazy: :D

Har är mina vovvar ( den ena har fått somna in dock )

  • Atlaz
  • Grand Danois
Atlazsommaren05016.jpg


  • Zafir
  • Golden Retriver
MadeleneCanonIxus095-1.jpg


Ursäkta storleken, jag har försökt ändra på photobucket men den vill inte :o
 
Sv: Bukefalisternas Hundar

*Kl*

Namn: Happyends Incredibly Happy Junior ( men mer känd som Julle ) :D
Ålder: 12 år
Ras: långhårig collie
Övrigt: En herre som inte kan sitta till trots sin ålder. Har en extrem kärlek för bollar och katter.

5746090.jpg
 
Sv: Bukefalisternas Hundar

Namn: Catinels Fleur "Tova"
Ålder: 9.v
Ras: Dvärgschnauzer
Övrigt om hunden: Vi har inte rikitigt lärt känna henne.. Men gullig och Ullig valp !
Bilder:
6444470.jpg


6444471.jpg
 
Sv: Bukefalisternas Hundar

Inte i Polen heller:angel: :devil:

Du kan bara regga om en hund i en kennelklubb där rasen är godkänd och OM hunden sen tidigare är reggad av sin upfödare....


Nej för din hund är inte renrasig,då rasen Inte ens existerar i Polen och är ännu mindre en godkänd ras,så en "renras" uppfödrae Finns bara inte.



Nej,för har hunden papper och är reggad i en Kennelklubb i ett annat land där rasen är godkänd så blir inte hunden en blandras här i sverige,men du ska däremot regga den i Sv. Jordbruksverkat här så att hunden verkligen "finns" här också,men behålla reggningen i utlandet-SÅ vipps,din hund är fortfarande en renras-OM den nu ens är det..?
För som sagt,din hund kan Omöjligt vara en Polsk renras...


Låt säga att du tar en renrasig tysk schäfer, så reser du till tjotaheiti och bestämmer dig för att bo där, Schäfern är inte en erkänd ras i Tjotaheiti utan räknas som blandras där. ÄR det en blandras då rent tekniskt? NEJ
 
Sv: Bukefalisternas Hundar

Så tro mig-Pitbulls och dyl. är INTE en "ras" som faller polackerna i smaken..Dom är schäfer,rottis,dobermann,(sina egna ursprungliga hundraser) och blandras folk;)

Men kära vän, Schäfer , rottweiler och Dobermann härstammar allihop från Tyskland. Det är väl ändå skillnad på Tyskland och Polen.
Och här sitter du och gapar över någon som åtminstone vet vart hennes hund härstammar från!
 
Sv: Bukefalisternas Hundar

va? vad har rensasighet med kennelklubbens godkännande att göra? vad jag har förstått så är det fullt möjligt att regga europeiska hundar i amerikanska klubbar, och är hunden reggad i en sådan klubb så är den renrasig enligt konstens alla regler.

Javisst är det så,men det jag försöker säga är att PB är Inte en godkänd ras i Polen,så en PB uppfödare i Polen kan inte regga sina hundar i just Polska kennelklubben då rasen är Inte godkänd,men visst så kan man bo där å föda upp PB å regga dem i ngt annat land där rasen är godkänd,men som jag tidigare sa-PB är en vääääääldigt sällsynt ras i polen,och om jag känner polackerna väl så skulle dom aldrig orka göra sig det besväret med att regga sina hundar i en utländsk kennelklubb;)
 
Sv: Bukefalisternas Hundar

Spelar ingen roll och den är godkänd i Polen eller inte, dom är inte godkänd här i Sverige heller men ändå finns de uppfödare, finns inte många , men dom finns.
Men så länge de står i papprena att valpen/föreldrarna är stambokförda i någon av dom registrerna som just stambokför apbt finns det inget som kan säga något annat. Så de spelar ingen roll om den är född i japan eller polen eller you name it så länge den är stambokförd i ADBA, UKC eller BFKC så kan du vara säker på vad du har i kopplet ! Det ända som kan vara lurigt är att UKC stambokför amstaff och APBT som samma ras !

JA men det är ju det jag försöker att säga!!
För såsom du sa i början av tråden,var att din hund är en polsk uppfödning,visst hundarna kanske finns där-MEN dom är INTE reggade i Polska kennelklubben.

Så,do you get my point nu el?
 
Sv: Bukefalisternas Hundar

Men kära vän, Schäfer , rottweiler och Dobermann härstammar allihop från Tyskland. Det är väl ändå skillnad på Tyskland och Polen.
Och här sitter du och gapar över någon som åtminstone vet vart hennes hund härstammar från!

Haha men du missuppfattar det hela-KÄRA vän :angel:,Det jag menade var att polackerna älskar just Dessa Tyska raser INKL sina egna ursprungliga hundraser;)

Jag som själv äger en schäfer vet nog att rasen härstammar ifrån Tyskland:smirk:
 
Senast ändrad:
Sv: Bukefalisternas Hundar

Låt säga att du tar en renrasig tysk schäfer, så reser du till tjotaheiti och bestämmer dig för att bo där, Schäfern är inte en erkänd ras i Tjotaheiti utan räknas som blandras där. ÄR det en blandras då rent tekniskt? NEJ

Nej det vet jag väl..?? jag har aldirg sagt ngt annat heller
(jag har tillomed själv skrivit det i tråden här nånstans!)

Utan det jag ville få fram var att PB inte är en godkänd ras i Polen,så att zoccer_wadd hade en POLSK uppfödning kunde inte stämma ihop riktigt då rasen inte ens går att regga i Polska kennelklubben,och att OM det nu finns ngn polack som föder upp renrasiga PB får helt enkelt regga sina hundar i utlandet där rasen Är godkänd.

Så då är det inte en POLSK uppfödning hon just har-som hon så fint sa att hon hade..och det var precis Det jag så fint disskuterade om!:smirk:
 
Sv: Bukefalisternas Hundar

Så bara för att jag är från Sverige vet jag EXAKT vad folk föder upp för hundar där? Ingen människa kan ha koll på vad alla polacker har för hundraser. Det är ju som att säga att svenskarna bara har golden schäfer, labbe, tax, stövare och x-raser :p
 
Sv: Bukefalisternas Hundar

är hunden född i polen är den väl för tusan polsk!

Hur då? Om hundarna inte ens går att regga i polska kennelklubben OCH att "blodet är inte polsk" (för det finns nog inte så många PB uppfödrae där) så undrar jag hur det kan gå till?

För om rasen inte går att regga där,så måste man ju importera utländska hundar för att kunna ha sin avel där,och så måste dom reggas i ngn utländsk kennelklubb där rasen faktiskt Är godkänd..

Men rätta mig om jag har fel;)
 
Sv: Bukefalisternas Hundar

JA men det är ju det jag försöker att säga!!
För såsom du sa i början av tråden,var att din hund är en polsk uppfödning,visst hundarna kanske finns där-MEN dom är INTE reggade i Polska kennelklubben.

Så,do you get my point nu el?

Men de har ju ingen betydelse om dom är reggade i Polska kennelklubben ! Och de har hon aldrig påståt(vad jag kan se) att den är !?
 
Sv: Bukefalisternas Hundar

men herregud människa! Är hunden född i Polen är det en polsk uppfödning, svårare än så är det inte!
Och även om den är född i Polen får den reggas i tex. Usas APBTregister och är därmed en tvättäkta pitbull (om nu så är fallet i detta fall vet jag dock inte)

Och du verkar ju känna ALLA polacker och ALLA hundar i Polen, du måste ju ha annat att göra än att sitta här om du ska hålla dig a jour med ALLA polacker och ALLA dessa hundar så att du vet om det finns pitbulls där eller ej. :smirk:
 
Sv: Bukefalisternas Hundar

Så bara för att jag är från Sverige vet jag EXAKT vad folk föder upp för hundar där? Ingen människa kan ha koll på vad alla polacker har för hundraser. Det är ju som att säga att svenskarna bara har golden schäfer, labbe, tax, stövare och x-raser :p

Inte riktigt så jag menade,men Okey jag ska förklara mig...

Jag,som är polsk (och hela min släkt är därifrån) så har jag ALDRIG ens sett en Blandrashund som ens en LIKNAR en PB,och ÄNNU mindre sett en renrasig sådan!
För här i sverige ser man dom (och andra raser) bra ofta...

Och tro mig jag är väldigt Ofta nere i Polen,håller mest till i 3 olika storstäder (men har farit runt i hela landet) och är ganska "aktiv" när jag väl är där och känner en och annan uppfödare,så har jag då aldirg under mina snart 20 år ens sett en PB liknande hund där-ALDRIG..Inte ens på dom mest vidriga "svarta" marknaderna:eek: :cool:
(och polacker har typ som "regel" att man ska äga minst en hund,så det är Väääääldigt många jyckar man får se....)

Så då är det väl klart som f*n att jag får ett STORT frågetecken ovanför mitt huvud när jag "hör" att ngn har en "renrasig" PB hund därifrån,och när jag själv undersöker saken lite närmare och när det visar sig att rasen inte ens är godkänd där,så får jag ännu FLER stora frågetecken ovanför mitt huvud:angel: ;)

Så du/ni får förstå att Jag är liiiiiiiite "emot"/ny detta med "renrasig PB från Polen"....
 

Liknande trådar

Hundavel & Ras Jag deltar i en rätt intressant diskussion i en fb-grupp nu där man bett om synpunkter på utseendet på en schäfer. Det har lett till en...
9 10 11
Svar
202
· Visningar
22 743
Senast: purity_666
·
Övr. Hund Hej! Jag känner att jag vill dela med mig av lite bilder på min stallhund Elvis. Han är en Amstaffkille på 1,5 år som verkligen älskar...
2
Svar
26
· Visningar
5 077
Senast: Nominous
·
Övr. Hund För 2 år sen köpte jag en söt liten valp. Enligt uppgift skulle denna söta valp vara en pudel/papillon korsning. Pudel finns det helt...
16 17 18
Svar
347
· Visningar
27 073
Hundhälsa Min 6-åriga rottweilertik fick förra veckan bortopererat fyra knölar. En under ögat, en på bringan, en på ena bogen och en på nedre...
Svar
5
· Visningar
8 247

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp