Bukefalisternas Hundar

Sv: Bukefalisternas Hundar

Jo jag misstänkte att mitt budskap kanske var lite oklart ;)
Du skrev ju att du inte ens sett PB-blandisar i Polen, och eftersom du inte sett dem borde ju inte heller de existera? Isf nekar du ju till att det inte bara är renrasiga PB som inte finns i Polen utan även PB-blandningar?
 
Sv: Bukefalisternas Hundar

Haha men du missuppfattar det hela-KÄRA vän :angel:,Det jag menade var att polackerna älskar just Dessa Tyska raser INKL sina egna ursprungliga hundraser;)

Jag som själv äger en schäfer vet nog att rasen härstammar ifrån Tyskland:smirk:

Eftersom att du skrev att raserna härstammade från Polen så kan man inte annat än missuppfatta. Så :smirk: på dig du!
 
Sv: Bukefalisternas Hundar

Att du orkar vara så ( ursäkta mig :o ) dryg ...

Att du vill diskutera är helt ok, det är ju trots allt en diskussionsforum, men måste du vara så :angel: :smirk: ;) ja vet inte, men nedlåtande, ironisk och göra denna använder till ett skämt ?

Tillåt mig att hålla med. Nikkis, jag har länge undrat om du är ett troll pga av din attityd!
 
Sv: Bukefalisternas Hundar

Namn:Gipsy
Ålder: 5 år
Ras:Schadendoes
Övrigt om hunden: En snäll och go hund som e en hejare på agility:bump:
Bilder: har ty:o värr ingen för tillfället
 
Sv: Bukefalisternas Hundar

Namn: Such Bakaras Oceane
Ålder: 8 år
Ras: Greyhound
Övrigt om hunden: Oceane är importerad från Frankrike. Jag har haft henne sedan hon var liten. En underbar hund. Mild, snäll, glad, vacker och vänlig. Hon älskar att springa med när jag är ute och rider eller tömkör. Älskar att ligga i soffan och mysa. Väldigt mattekär, när vi har hundvakt är det inte säkert hon vill hänga med ut på promenad :) Jag har ställt ut henne mycket under åren. Hon är svensk utställningschampion.
Bilder:
sofiero014.jpg


Namn: Sobers Jambalaya
Ålder: 1 år
Ras: Greyhound
Övrigt om hunden: Min nya hund som kommer till mig från Italien om ca 2 veckor. En glad och sprallig tjej. Vi längtar efter vår nya familjemedlem. "Maya" ska ställas ut och senare paras.
Bilder:
SobersJambalaya1yearold.jpg

In Memory: Skyings Ferrare on Dreaming Ocean

Min älskade lille Morritz gick bort i en olycka för drygt en vecka sedan. Han blev endast 9 månader :cry:
Saknaden är stor.
Vila i frid lille gubben- Matte Älskar dig
http://www.indigo.org/rainbowbridge_ver2.html

sofiero027.jpg
 
Sv: Bukefalisternas Hundar

Jag har ju som sagt aldrig sagt att min hund är reggad i Polen. hon är köpt av en privat person i Polen.
 
Sv: Bukefalisternas Hundar

Jag vet vad jag har och det är en renrasig så långt i stamtavlan man kan se!

För det första så är det en tik, och hon är köpt från Polen!
Jag vet nog bättre än dig vad det är för hund jag har! vet att hon är renrasig och det kan du inte ändra på!
Man skall ALLID kolla upp den hunden man köper! så att ALLA papprena stämmer!

Japp stamtavla och allt finns!

Vad jag kan se, så påstår du faktiskt flera gånger att hunden är registread, med stamtavla. Detta + att du säger att hon är köpt från en "privat" uppfödare (uppfödare är man från kull 1)i polen gör ju att man läser det som att du menar att hunden är registrerad i polska kennelklubben.

Missförstånd kanske, men det är så jag och säkerligen flera tyder det du skriver..
 
Sv: Bukefalisternas Hundar

I så fall har ni missuppfattat det hela!

hon är köpt av en privat person i Polen med stamtavla men är INTE reggad i Polen.
så långt man kan se i hennes stamtavla så är det bara renrasiga pb.
 
Sv: Bukefalisternas Hundar

Vad jag kan se, så påstår du faktiskt flera gånger att hunden är registread, med stamtavla. Detta + att du säger att hon är köpt från en "privat" uppfödare (uppfödare är man från kull 1)i polen gör ju att man läser det som att du menar att hunden är registrerad i polska kennelklubben.

Missförstånd kanske, men det är så jag och säkerligen flera tyder det du skriver..


Inget av de hon har skrivit tyder på att den skulle vara reggad i Polen ! Hon skiver att den har stamtavla och att de är från en uppfödare i Polen !
 
Sv: Bukefalisternas Hundar

I så fall har ni missuppfattat det hela!

hon är köpt av en privat person i Polen med stamtavla men är INTE reggad i Polen.
så långt man kan se i hennes stamtavla så är det bara renrasiga pb.

Du har en mycket fin tös ! Är både pappan och mamman rednose ? :)

Eller ser jag helt galet om jag tycker att din lill tjej ser ut att vara rednose ? ;)
 
Senast ändrad av en moderator:
Sv: Bukefalisternas Hundar

japp både hennes mamma och pappa är rednose!

Hennes mamma finns nu för tiden i Sverige och hennes pappa kommer från början från Norge(innan det blev förbjud i Norge)
men han har de tyvärr avlivat pga att han blev dålig!
hennes mormor,morfar är polska pb från början.(oxå de rednose)
Hennes farfar är Polsk pb, hennes farmor är Norsk pb. (även de rednose)
jag kan hålla på hur länge som hellst med hennes stamtavla!
Har den till början av 1900 - talet. och hela vägen dit är hon renrasig pb.
sen har jag inte orkat leta mer efter hennes stam!
 
Sv: Bukefalisternas Hundar

Namn: Lopez
Ålder: 4 år
Ras: Pitbull terrier
Övrigt om hunden: Snäll, lat och just nu en jä*la löptik
Bilder: Hmm vågar jag lägga ut bilder på min tik som tillhör den mesta hatade hundras i sverige?

Nej ni på buke har ju fått för er så mycke om pitbull så det får vara!

klart du ska sätta ut bilder på vovven. Tycker de är så fel när folk har fördommar om vissa raser. Är ju inte hundarnas fel utan ägarna. Man vet ju bäst själv hur ens hund är.:angel:
 
Sv: Bukefalisternas Hundar

Då presenterar jag mina vovvar då:)

Namn: Tyson
Ålder:3
Ras:Blandis mellan Phalén och Lhasa apso
Övrigt om hunden: Liten pigg sak som hoppas hus:p Kortfattat och bra;)
Bilder:
baby.jpg


Namn:Bim
Ålder: 4
Ras: Cavalier king charles spaniel
Övrigt om hunden: Totala motsatsen till Tyson, ligger helst i soffan och gosar med mamma. Äta är en rolig sysselsättning också:D
Bilder:
underbarasteBim.jpg

Sorry för stora bilder:o
 
Sv: Bukefalisternas Hundar

klart du ska sätta ut bilder på vovven. Tycker de är så fel när folk har fördommar om vissa raser. Är ju inte hundarnas fel utan ägarna. Man vet ju bäst själv hur ens hund är.:angel:


finns en bild om du går bakåt i tråden! :)
Tack för att du håller med!
spelar ingen roll vilken ras det är ALLA är lika värda i mina ögon!

Tycker att ALLA skall tänka så!!
 
Sv: Bukefalisternas Hundar

japp både hennes mamma och pappa är rednose!

Hennes mamma finns nu för tiden i Sverige och hennes pappa kommer från början från Norge(innan det blev förbjud i Norge)
men han har de tyvärr avlivat pga att han blev dålig!
hennes mormor,morfar är polska pb från början.(oxå de rednose)
Hennes farfar är Polsk pb, hennes farmor är Norsk pb. (även de rednose)
jag kan hålla på hur länge som hellst med hennes stamtavla!
Har den till början av 1900 - talet. och hela vägen dit är hon renrasig pb.
sen har jag inte orkat leta mer efter hennes stam!

Haha okej, aa jag förstår dig, ska jag skriva ner Stjärnas tar de ett bra tag de med ! Fast nämner inte henne i detta forum, precis som du valde att inte visa bild ! :rofl:
Aa på min visningsbild är de min hane Rocco, han har ingen stamtavla men han är mammas snygging ändå ;)
 

Liknande trådar

Hundavel & Ras Jag deltar i en rätt intressant diskussion i en fb-grupp nu där man bett om synpunkter på utseendet på en schäfer. Det har lett till en...
9 10 11
Svar
202
· Visningar
22 743
Senast: purity_666
·
Övr. Hund Hej! Jag känner att jag vill dela med mig av lite bilder på min stallhund Elvis. Han är en Amstaffkille på 1,5 år som verkligen älskar...
2
Svar
26
· Visningar
5 077
Senast: Nominous
·
Övr. Hund För 2 år sen köpte jag en söt liten valp. Enligt uppgift skulle denna söta valp vara en pudel/papillon korsning. Pudel finns det helt...
16 17 18
Svar
347
· Visningar
27 073
Hundhälsa Min 6-åriga rottweilertik fick förra veckan bortopererat fyra knölar. En under ögat, en på bringan, en på ena bogen och en på nedre...
Svar
5
· Visningar
8 247

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp