Bucketlist 2015

Det var skoj och det var även kul att kunna följa allas framsteg samtidigt som man blev peppad att fortsätta med ens egna mål.
 
- Fortsätta rida och lägga eventuella överblivna pengar på extra ridlektioner istället för godis och annat meningslöst.
- Fortsätta forska på mig själv, hitta mina egna knappar, funktioner och inställningar. Konstruktiv navelskådning om man så vill.
- Hitta ett sommarjobb
- Fortsätta mitt engagemang i studentföreningen.
- Höja lägsta nivån på mina studieresultat. Inte vara nöjd med precis godkänt.
- Använda den symaskin jag köpte för dyra pengar och sy de kuddfodral jag planerat i över ett år. Och helst ett gäng grejor till.
- Troligtvis flytta till egen lya
- Försöka hitta en träningsform jag trivs tillräckligt bra med att för att hålla i mer än ett par månader i stöten.
 
  • Hitta tillbaka till välmåendet och balansen efter en tung höst
  • Slutföra mina studier
  • Sätta igång hästen igen asap och hitta motivation att hålla igång ridningen trots att vi lagt dressyren på hyllan
  • Hitta världens bästa hem åt min ena hund som måste omplaceras, och ta mig igenom sorgen det kommer att innebära :cry:
  • Sätta massa krut på att träna den andra hunden, både i vardagen och för att kunna debutera i rallylydnad och viltspår under året
  • Spendera mera tid med mannen, hitta något nytt gemensamt intresse
  • Njuta maximalt av sommaren - hänga massor på sommarstugan, åka och vandra några dagar, rida, träna hund, slappna av
  • Få till en stabilare ekonomi och prioritera sparande mera än senaste året
 
Skaffa jobb inom det jag är utbildad till.
Läsa 2 kurser som jag tror kan förbättra chanserna till jobb (den första börjar redan nästa vecka så :P)
Spara MINST 10 % av min lön varje månad (och helst mycket mer).
Köpa ny bil.
Ställa ut min hund en gång åtminstone.
Starta en tävling i rallylydnad.
Hitta en ny hobby (spenderar way to much tid framför dator och tv nuförtiden :S ). Vet inte riktigt vad men nått nytt vill jag prova på, gärna där man får vara utomhus och röra på sig.
Det är väl mina mest konkreta punkter.

Sen fortsätta träna (som jag ändå varit ganska bra på under 2014).
Våga stå upp för mig själv och det jag vill, inte låta andra bestämma och trycka ner mig (har jag också blivit bättre på men det kan alltid förbättras mer).
Vara positiv och våga prova nya saker.
 
1. Gifta mig (hade ju varit tråkigt om inte detta blir av då datum är satt :p )
2. Bli gravid
3. Återuppta ridningen igen.

Jag har lärt mig att långa listor inte är min grej..
 
Jag har för mig att 100dgrs utmaningen startade som en kamp mellan olika gym/PTs och de hade 100dgr på sig att få någon deltagare i form och den som klarade det bäst vann tillsammans m sin PT.

Sedan var det flera som tog det ett steg längre, bland annat ett gäng här på Buke som bestämde sig för att se vidare på vad man själv ville uppnå/förbättra under 100dgr och det var allt från städa bättre hemma till att gå ner x kg osv. Vi skapade en grupp på FB där vi lade upp våra mål och sedan skrev vi inlägg på hur det gick framåt. Vissa uppdaterade varje dag och andra skrev 1g/v det som passade en bäst helt enkelt.
Åh! En sån hade jag supergärna varit med på! Det låter perfekt för att kickstarta året :)
 
1. Börja plugga och göra det riktigt bra.
2. Cykla så mycket downhill det bara går.
3. Ta tag i klättringen igen.
4. Börja renovera fönster på huset.
5. Försöka att inte oroa mig så mycket för allt. (Alternativt, hitta orsaken till varför jag gör det.)

Jag tror att det blir ett spännande år!
 
Ett av mina mål förra gången var att inte skjuta upp saker hela tiden ;)

Så jag har skapat gruppen på FB nu för de som vill vara med i "Bukes Fantastiska 100 Dagar". Jag har gjort den hemlig så ingen som inte är medlem kan se att den finns el vilka medlemmar den har. Vill ni gå med i gruppen skicka ett PM till mig så bjuder jag in er.
 
Hm. Svårt. Men utan att gå ner i detaljnivå tänker jag att jag under 2015 skall hinna med det här:

- Ta psykologexamen
- Flytta från min studentlägenhet: om det blir till en annan plats i stan, till en ny stad eller till London är ännu lite oklart.
- Bli kvitt Tietzes syndrom och med det också bli kvitt smärtstillande mediciner, men det förstår jag att det inte finns några garantier för.
- Utnyttja familjens lägenhet i grekland vid minst ett tillfälle iaf.
- Åka på någon göttig examensresa, New York känns som en vettig kandidat!
- Om jag lyckas hålla mig friskare och därmed kan komma igång ordentligt med träningen igen: vara med på tough viking till hösten!
- Läsa mer skönlitterärt och inte bara kurslitteratur!
- ... och så är det lite "Nu eller aldrig" som gäller med pojkvännen: antingen så för vi förhållande framåt drastiskt eller så får det ta slut för jag är trött på halvmesyrer.
 
  • Hitta på roliga grejer till en bucket list som sträcker sig längre än -15
  • Åka zip line
  • Umgås mer med mina vänner, ffa min bästa vän
  • Sköta träningen av hästen bättre
  • Sköta min utbildning
 
Ett av mina mål förra gången var att inte skjuta upp saker hela tiden ;)

Så jag har skapat gruppen på FB nu för de som vill vara med i "Bukes Fantastiska 100 Dagar". Jag har gjort den hemlig så ingen som inte är medlem kan se att den finns el vilka medlemmar den har. Vill ni gå med i gruppen skicka ett PM till mig så bjuder jag in er.

Jag vill vara med! Minns du vad jag heter?
 
Åh det låter skitkul
Men vad i hela friden ska jag förbättra så det är mätbart?
Det måste ju inte vara mätbart på det sättet @cirkus.
Jag kommer ihåg att några av de sakerna jag ville förbättra förra gången var att diska på en gång och inte lämna disken i diskhon i flera dagar. Att bli bättre på att plocka undan efter mig (ngt jag fått starta om m nu ;) ), Bli bättre på att säga "nej" mm :)
 
Det måste ju inte vara mätbart på det sättet @cirkus.
Jag kommer ihåg att några av de sakerna jag ville förbättra förra gången var att diska på en gång och inte lämna disken i diskhon i flera dagar. Att bli bättre på att plocka undan efter mig (ngt jag fått starta om m nu ;) ), Bli bättre på att säga "nej" mm :)

Jag är nog miljöförstörd av ett helt arbetsliv i ett amerikanskt företag där ALLT ska mätas...
 
Det måste ju inte vara mätbart på det sättet @cirkus.
Jag kommer ihåg att några av de sakerna jag ville förbättra förra gången var att diska på en gång och inte lämna disken i diskhon i flera dagar. Att bli bättre på att plocka undan efter mig (ngt jag fått starta om m nu ;) ), Bli bättre på att säga "nej" mm :)
Jag hittar inte gruppen dessvärre.

Hur som helst, min bucketlist;
  • Resa runt i Mellanöstern (ska ju vara i Palestina i sju veckor, troligen möter barnen upp och vi far till de närmsta länderna i ett par veckor).
  • Lära mig arabiskan så pass att jag klarar mig, "köksnivå".
  • Lära mig spanska och damma av skolfranskan (bra att kunna om man vill jobba i regionen).
  • Resa till Malta minst två-tre gånger, förhoppningsvis jobba där över sommaren.
  • Börja med hästar igen.
  • Klara studierna.
  • Läsa mera (fast det sa jag förra året också, blir inte så mycket mer än kurslitteratur).
  • Gå ner 15 kg i vikt.
  • Få ett lugnt liv, det har varit alldeles för mycket negativ stress på senaste tiden.
 
- Bli bättre på att plocka undan efter mig
- Spara pengar! Har just nu 1000 kr/månad på automatisk överföring det ska ökas!
- Läsa upp lite ämnen
- Komma på vad jag vill plugga till och förhoppningsvis börja plugga till hösten
- Hålla mig ifrån karlar så gott jag bara kan! Usch vad jag är trött på dem...
- Bli bättre på att både säga ja och nej. Ja när folk vill hitta på saker, oavsett om det är en veckas fjällvandring utan toalett och sovandes i tält. Nej när folk utnyttjar min snällhet
- Sluta vara så jäkla snäll...
- Skaffa nya vänner och intressen
- Åka massor av skidor
- Gå upp de sex kg i vikt som jag tappat under de senaste veckorna
 

Liknande trådar

Skola & Jobb Vad använder ni för digital Att göra-lista? Jag gick motvilligt ifrån min analoga lista (älskar att stryka!) för en tid sen eftersom jag...
Svar
9
· Visningar
770
Senast: SaraXX
·
Samhälle Kan ni hjälpa mig att hitta en lagom informationstext att sätta i händerna på någon. Läskapacitet för abstrakt och akademisk text finns...
Svar
0
· Visningar
214
Senast: MiaMia
·
Fordon Efter att maken köpt en helelektrisk city car i kombination med att jag börjat med häst på en lite mer seriös nivå igen och slutat...
2
Svar
34
· Visningar
1 127
Relationer Min sambo släppte bomben att han vill göra slut. Jag är helt förkrossad. Visst vi har bråkat ganska mycket på sistone och vi...
6 7 8
Svar
142
· Visningar
14 591
Senast: tott
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp