Bruksprovet 2012 (ASVH)

Sv: Bruksprovet 2012 (ASVH)

En svart KWPN-hingst f 2003. Framgångsrik som unghäst, t ex reservchampion i Pavo Cup 2007. Han är efter Jazz-Matador II (e May Sheriff)-Rubinstein-Welt As. Så en europeisk blandning kan man säga - lite ovanligt tycker jag att hitta May Sheriff i holländska hingststammar, men det kanske inte är så ovanligt?

Det var inte så många dressyrhingstar anmälda till hingstklassen direkt :( men man får väl hoppas att några fler bestämmer sig för att visa!!!

Han var himla fin, såg lite liten ut, kanske inte "hingsttyp" men han var som sagt himla fin, jättefint musklad och hade utstrålning. Ryttaren rider ju himla fint också, de petade ett hinder i 130.

Hihi Tellus liten? Jag tror han är närmare 170!

Jaja, nu är jag ju lite färgad eftersom ryttaren även tävlar min häst och jag ser en del av honom men det är en himla fin häst. Hoppar nåt så vansinnigt (om han anstränger sig minsta lilla är han och vänder över stöden) och jag hoppas han går igenom nu när han går på prestation. Han är tydligen också allas favorit att rida, det är mycket Oh och Ah från deras hästskötare om hur ridbar och kul han är att rida. Om han sen visar sig ge lite mindre avkommor så släpper jag nog in C till honom i smyg :angel:...

kör hela listan igen då PS har kompletterat

4Given (SWB) 2008 Carte d'Or - Donnerfly Svb Ridhäst Inger Ölander H br
Al Cendo 2007 Al Cantino - Cardento Svb Ridhäst Peter Eriksson H br
Baccord 2009 Balou du Rouet - Acord II Ridhäst Paul Schockemöhle Pferdehalt. GmbH H br
Baskyl 2007 Cornetto - Marwin Svb Ridhäst Olof Smith H mbr
Caca 2007 Cantos - Calypso Ask (ex Calypso) Ridhäst Nielsdotter Coach & Trading AB H br
Calitendro II 2009 Calido I - Contendro I Ridhäst Paul Schockemöhle Pferdehalt. GmbH H skm
Cantor de la Vie Z 2009 Clinton - Heartbreaker Ridhäst Schou&Skouboe A/S H br
Care for Love 2008 Cardento - Quite Easy Svb Ridhäst ML-Consulting AB H br
Carlton Hill VDL 2007 Uphill - Vincent Ridhäst Gränsbo stut., Fölet Ridsp. & Avel samt VDL Stud H br
Casilius 2006 Casall - Cambridge Ridhäst WestLife AB H br
Cerrico 2009 Cellestino - Grandeur Ridhäst Hannetorp Gård AB H
Character 2007 Careful - Acadius Svb Ridhäst Agnetha Lindelöw H br
Chatender 2009 Chacco Blue - Contender Ridhäst Paul Schockemöhle Pferdehalt. GmbH H br
Chin Top 2007 Chin Chin - Joost Holst Ridhäst VDL Stud H br
Colmiro 2008 Colbert GTI - Stauffenberg Ridhäst Paul Schockemöhle Pferdehalt. GmbH H skm
Common Sense 2006 Contendro - Cardento Svb Ridhäst britten werner H br
Corriendo Tau 2007 Corlensky G - Camaro M Svb Ridhäst Jonas Johnson & Görel Nyman H skm
Cover Boy S 2007 Cartani - Lavall II Holst Ridhäst Helene och Thomas Sandström H mbr
Dakar 2008 Douglas - Emilion Svb Ridhäst Johnny Svensson H br
Dancett 2009 Dancier - White Star Ridhäst Ib Kirk H br
Daquar CC 2009 Diarado - Quinar Ridhäst CC Holsteiner Breeding H mbr
Diamantino VDL 2008 Quaprice Z (ex Quincy) - Mr. Blue Ridhäst VDL Stud H mbr
Diassino RAA 2009 Diarado - Cassini I Hbl Ridhäst Maria Leijon H br
Don de Jeu 2008 Jazz - Jetset-D Ridhäst Johan Ifverson och Equiettan AB H sv
Dunhill 2008 Oscar - Cocktail Ridhäst Johan Ifverson H br
Dyrslunds Lexus 2007 Louvre S - Come Back II Ridhäst Gunnarlunda Stallions AB H br
Falsterbo VDL 2007 Flipper D'Elle - Emilion Ridhäst VDL Stud H br
Fantast vh Zwarte Pannenhof 2005 Clinton - Quat'Sous BWP Ridhäst Lena Zeiloth H br
Faustino 2007 Figaro R - Bernstein Svb Ridhäst Per Runesson H br
Floricello 2008 Florencio I - Dormello Efb Ridhäst Waldhof/Hemmingsen H mfx
Freigeist 2007 For Edition - Carbid Hann Ridhäst Projump KB H br
Hasard 2007 Heartbeat - Voltaire Svb Ridhäst Kristine Persson H br
Ivory 2008 First Wish - Bernstein Svb Ridhäst Dödsboet Bodil Lindahl H gbr
Ludwigs Boy 2008 Ludwigs Champion - Chico's Boy Oldenb Ridhäst Helene och Anders Johansson H br
Luxus CML 2007 Florencio I - Bolero Svb Ridhäst Anna Sundström H mfx
Monopol Hästak 2005 Cuper - Cortus Svb Ridhäst Hästak AB H br
Opticus Hästak 2007 Cortus - Crelido Svb Ridhäst Hästak AB H br
Originell FW 2008 Orlando - Landlord Svb Ridhäst Marie FilipssonWallen H br
Qatar 2009 Quaterback - Stedinger Ridhäst Stall Waldhof H fx
Quintus RAA 2008 Quidam's Rubin - Argentan Hbl Ridhäst Maria Leijon H br
Rausing 2007 Rock Forever - Dimension Westf Ridhäst Sandra Sterntorp H br
Rex Shipping xx 2004 Inchrory xx (GB) - Eighty Eight Keys xx Ridhäst Gert Hermansson H br
Roussegnieur 2007 Rousseau - Rubinstein I Bad-Wü Ridhäst Maria Leijon H br
Sandbaek's Lacapo 2009 Temptation - Solos Landtinus Ridhäst Anders Svensson resp. Schou & Skouboe A/S H br
Sandro Gold 2008 Sandro Boy - Landadel Akt Ridhäst BXB, Måsel AB o Helena H mbr
Sankt Erik II 2009 Johnson - Weltmeyer Svb Ridhäst Forty Invest AB H fx
Silber Sky F (SWB) 2007 Corlensky G - Cardento Svb Ridhäst Eva Gudmundsson H skm
Singleton VH (SWB) 2009 Blue Hors Hotline - Don Schufro Svb Ridhäst Birgitta och Torsten Hansson H mbr
Sir Donnerhall II 2006 Sandro Hit - Donnerhall Oldenb Ridhäst H mbr
Stedinger 2000 Sandro Hit - Landadel Ridhäst Gerd Sosath H mbr
Streiff 2009 Stalypso - Contendro I Ridhäst Gunnarlunda Stallions AB H br
Tellus 2005 Tornesch - Cardento Svb Ridhäst Familjen Linell H br
Zaladin MI 2008 Blue Hors Zack - Solos Landtinus Ridhäst Tullstorp Dressage Stable AB o Hannell Dressage St H fx
Zgander 2009 Blue Hors Zack - Florestan I Ridhäst Gunnarlunda Stallions AB H br

vid närmare eftertanke, han har nog bara döpt dem...

:D Kan ju vara bra att ha gjort innan Bruks ?!

Ingen som vet vilka hingstar PS har plan på att ta hit ? Kan ju inte enbart vara om någon av dessa går igenom ,åste väll vara några fler *pojkar*?

Mia

:D Kan ju vara bra att ha gjort innan Bruks ?!

Ingen som vet vilka hingstar PS har plan på att ta hit ? Kan ju inte enbart vara om någon av dessa går igenom ,åste väll vara några fler *pojkar*?

Mia

Hans hingstprogram för 2012 ligger ju redan ute som klart så tittar man på hemsidan så ser man vilka som finns på färskt och inte släpps därifrån.

Däremot så har ju Lövsta skrivit att de ska ha Clinton II på station och mkt riktigt så har PS honom på fryst i år. Så är det nån som kan släppas till Flyinge så är det ngn på fryslistan men de ser mest ut att vara tävlande hästar samt gamlingar och hästar han sålt!

Tycker också att det visar lite hur dålig koll PS har på den svenska marknaden: att ta hit blod från Chacco Blue och Balou du Rouet, vi har redan det blodet dessutom med 2 bruksprovsvinnare....
Känns inte som han lägger större energi på Sverige, det kalla landet i norr, där han dessutom 1990 blev fälld i Stockholm för djurplågeri inför VM av FEI(intressant att se hur alla lyfter hatten för en sådan mäniska här i Sverige:crazy:!!).

Vilken fantasi och tid han måste lagt för att komma på dom där namnen :angel:

Nu ska vi inte vara såna, Colmiro har ju faktiskt fått en alldeles egen avslutning på sitt namn, som inte kommer från morfar.:p Colberg hade kanske blivit lite konstigt, iofs. Ska vi tippa att hela namngivningsprocessen tog 2 minuter? :D

Colmiro har nog fått sin avslutning ifrån mamman, som heter La Mirage:rofl: Det tog nog lite extra tid att klura ut det namnet!

Ja, jag såg det också. Man ska givetvis inte bli för vidlyftig i namnfantiserandet, de var ju ändå lite spexiga där som ändrade mirage till -miro. ;)

Sån där fantastisk fantasi hade Flyinge också en gång i tiden. Avepal e Avanti - Nepal, Corsänger e Corvettino - Minnensänger, Lorius e Lorval - Julius, Loriabel e Lorius - Kapabel. Man blir imponerad:D

Vi kanske ska vara tacksamma över att vi sluppit hingstar som Napdens, Chapsiär och Ganrhu, då. :D

Tyckte nog mest om Ganhru:D

Nu kan jag ju inte sluta tänka på vad olika Flyingehingstar skulle ha hetat om de hållt kvar vid det sättet att döpa hingstar

Amiral = Namingo
Dardel = Lanedin
Maraton = Utracas
Artist = Strung
Flamingo = Urial
Labrador = Jompe
Pascal = Falador

jag vet i alla fall vad jag ska göra istället för att räkna får om jag inte kan somna i kväll...

hehehe... joo det är klart men har för mig att fotograferingen är lite före men jag kanske är lite för optimistisk ;-)

Liknande trådar

Hästvård Står just nu i ett jäkla mysterium. Tankarna går som en studsboll. Tänker jag berättar händelseförloppet så får vi se vad ni har o säga...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
4 360
Kultur I kväll är det så dags att dra igång årets upplaga av melodifestivalen. Startfältet ser ut så här: 1. Tone Sekelius - Rhythm of My show...
6 7 8
Svar
153
· Visningar
7 289
Senast: Piaff
·
Kropp & Själ Jag har återkommande depressioner och ångest samt ridskada som orsakar konstant smärta. Värre sista året vilket gjort mig sämre...
Svar
10
· Visningar
1 307
Senast: tråkmåns
·
Träning Min häst är egentligen allt jag drömt om - brukar säga (eller iaf tänka) att han är precis den hästen jag fantiserade om när jag var 10...
2
Svar
20
· Visningar
3 445
Senast: Roheryn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar