Bruksprovet 2012 (ASVH)

Sv: Bruksprovet 2012 (ASVH)

precis! jag hoppas att jag får tillfälle o fota lika mkt i år som förra året :) O att det kommer några riktiga glänsare! Samt att de som visade guldglimtar förra året men som saknade lite av annat för att bli godkända är mer kompletta i år.

O vi andra som inte kan åka, sitter o väntar på dina bilder:D Du får lägga in här på löpande band;)

Det är väl Ifversson som mutar alla att hålla sig borta för att vara säker på att hans hingst skall bli bruksprovsvinnare så att han slipper gå hem naken ;)

Han behöver nog inte vara så orolig för att få bra poäng av ena testryttaren ( Isabel Bache) i alla fall, eftersom hon har tävlat och tränat hans unghästar i Tyskland, så hon får nog svårt att hålla ner poängen även om det skulle kännas dåligt. Skall verkligen bli intressant att se hur hon dömer "Chefen´s" hästar....:angel:

Det är väl Ifversson som mutar alla att hålla sig borta för att vara säker på att hans hingst skall bli bruksprovsvinnare så att han slipper gå hem naken ;)

Han behöver nog inte vara så orolig för att få bra poäng av ena testryttaren ( Isabel Bache) i alla fall, eftersom hon har tävlat och tränat hans unghästar i Tyskland, så hon får nog svårt att hålla ner poängen även om det skulle kännas dåligt. Skall verkligen bli intressant att se hur hon dömer "Chefen´s" hästar....:angel:

Har hon gjort det på regelbunden basis så får hon inte "dömma" hans hästar utan det blir jäv av det och annan testryttare får plockas in. Står klart och tydligt reglerat i reglementet vad som är jäv och en sådan sak hamnar helt klart under jäv och på bruks brukar de vara väldigt petiga med den biten.

Ja gud ja, snart snart :banana:

Jag har egentligen tentor veckan efter bruks, borde verkligen se till att plugga ikapp eftersom jag kommer missa en del när jag är i Flyinge, men vad gör jag istället?

Snokar förhandsinfo, bilder och filmer på alla anmälda hingstar och lägger ut på bloggen :angel:

Både och, läser till civilingenjör i Lund sedan i somras, bor kvar hos C och har hästen där, rider lite utbildningshästar när jag har tid över, blir 6-7 pass i veckan utöver min egna. Jobbar heldag lördagar.

Har hon gjort det på regelbunden basis så får hon inte "dömma" hans hästar utan det blir jäv av det och annan testryttare får plockas in. Står klart och tydligt reglerat i reglementet vad som är jäv och en sådan sak hamnar helt klart under jäv och på bruks brukar de vara väldigt petiga med den biten.

Tror ingen beklagar sig över den saken, specielt inte när han har en känd ryttare som rider hans hästar på provet, henne trampar man inte på tårna hur som helst. IB har 4-5 hästar i träning åt Johan, så lite jäv är det ju...

så här står det bl a om man googlar lite på Bache länk borttagen av moderator 3 - 7 augusti 2011.
Verden, Tyskland

​Our client Johan Ifverson horse was second in the final
in the year old riding horses class, with "Bobcat" ridden by Isabel Bache, Norway.

The horse and rider are now qualified for German
"Bundeschampionat" in september 2011.

Känns lite onödigt att låta Bache test rida hans hingstar, dem kan lika gärna fråga Minna vad dem skall ha för ridbarhets poäng eftersom hon liksom Bache rider hans hästar.
Men dem skall kunna nå fas 2 först, och Jazz hästen var rätt så ful i typen när den gick Championatet i höstas.

Senast ändrad av en moderator:

Men dem skall kunna nå fas 2 först, och Jazz hästen var rätt sIå ful i typen när den gick Championatet i höstas.

Den var jag inte heller imponerad av på Championatet. Om den inte har växt till sig ordentligt så skulle det vara mycket konstigt om den räcker till exteriört.

Den var jag inte heller imponerad av på Championatet. Om den inte har växt till sig ordentligt så skulle det vara mycket konstigt om den räcker till exteriört.

Men den är väll såld ? Jazz...avkomman Jen de jeu eller nåt .

Så det blir ingen naken promenad :(

Mia

Det spelar väl ingen roll vem som står som ägare för nakenpromenadens del? JI sa att han skulle gå naken om den inte vann, han nämnde inte att det bara gällde om han ägde den själv vid provet.

Oavsett nuvarande ägare så ska inte en person som rider JIs hästar, och därmed har en affärsmässig relation till JI, döma den eftersom han tidigare ägt hästen, då blir det jäv. JI har ett intresse i hästen oavsett vem som står som ägare nu.

Nu har det dragit igång! Åker in och tittar i morgon och kanske kan ge mina synpunkter av det jag såg lite senare.

Liknande trådar

Hästvård Står just nu i ett jäkla mysterium. Tankarna går som en studsboll. Tänker jag berättar händelseförloppet så får vi se vad ni har o säga...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
4 360
Kultur I kväll är det så dags att dra igång årets upplaga av melodifestivalen. Startfältet ser ut så här: 1. Tone Sekelius - Rhythm of My show...
6 7 8
Svar
153
· Visningar
7 289
Senast: Piaff
·
Kropp & Själ Jag har återkommande depressioner och ångest samt ridskada som orsakar konstant smärta. Värre sista året vilket gjort mig sämre...
Svar
10
· Visningar
1 307
Senast: tråkmåns
·
Träning Min häst är egentligen allt jag drömt om - brukar säga (eller iaf tänka) att han är precis den hästen jag fantiserade om när jag var 10...
2
Svar
20
· Visningar
3 446
Senast: Roheryn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar