Bruksprovet 2012 (ASVH)

Sv: Bruksprovet 2012 (ASVH)

http://www.vdlstud.com/foto_video/2/262/falsterbo-vdl.htm#video

Han är inte jättefin rent typmässig..lite stolpig men kanske ett annat intryck om man ser han live..Intressant stam men mödernet kanske hade kunnat vara "ännu bättre"..

Nej, Flipper D'Elle brukar väl inte lämna typmässigt snygga avkommor :D Men jag är så förtjust i den lille spjuvern (Flipper alltså), men kan inte lägga honom på mitt ungsto (som ev ska betäckas nästa år) då det kommer bli världens minsta icke-snygga häst :rofl:
Så då får jag lägga mnin förhoppning på hans söner :D

Al Cendo ska med bruksprov. Allans far är Al Cantino. Al Cendos ägare Peter Eriksson.

Nej, Flipper D'Elle brukar väl inte lämna typmässigt snygga avkommor :D Men jag är så förtjust i den lille spjuvern (Flipper alltså), men kan inte lägga honom på mitt ungsto (som ev ska betäckas nästa år) då det kommer bli världens minsta icke-snygga häst :rofl:
Så då får jag lägga mnin förhoppning på hans söner :D

Ah! Visste ej det ...vad han ger..men han ger bra annars va? :)

Ja intressant stam men hade han haft mer 1.60 prestation nära på mödernet så men jag kanske är för "picky"..

skall höra med Peter som arb för dem om honom som har hand om min hingst.

Apropå inget så träffade jag ChinTop där när jag hälsade på den lilla spjuvern sist i julas o jäklar vad snygg han var! Trodde ej det...

Han ser ej så fin ut på film..så kanske denna Falsterbo kan göra bättre intryck i verkligheten oxå :)

Senast ändrad:

*KL*
Ja det var ju ett litet klent startfält o inte många intressanta hingstar i år :(
9, 12, 23 o 28 är de jag tycker känns som man vill se. 35 o 52 har man ju sett innan, kan iofs vara roligt att se igen :) Tycker inte om Figaro men Faustino är fin.

Håller precis med om vilka som ska bli intressanta att se förutom att jag tror nr 7 kan vara spännande också. Ska även bli intressant att se dom två e: Diarado. Har verkligen ingen koll på hopphingstar men Diarado är ju fantastisk.

Ni som har koll på hopphingstarna, är det någon av dom som kan tänkas vara en multitalang?

kan någon länka till anmälningslistan... kul att veta vilka ni pratar om då ni säger nr...

knapplån

Gränsbo Stuteri och VDL stud har köpt hingsten Emerson (e. Wynton-Flemmingh) för 70,000 euro vid KWPNs hingstpremiering rapporterar Eurodressage.
Emerson var en av sju som gick med till championringen.
Dessutom skriver Eurodressage:
"Furthermore not a single Apache offspring made it in the end as they failed to produce a proper walk despite their sporty look and good trot."

jag tycker att det kommer många intressanta hingstar till bruksprovet, hopphingstar då såklart :) de verkar iaf intressanta om man tittar på pappret, sen får man se om de är lika intressanta i verkligheten.

Hoppas på att Sandro Gold går igenom och överraskar mig för då är han ett alternativ till mitt Contender sto. :)

Nej inte alls,kort skritt och taktade snarare. Men det var de inte ensamma om. Just de 3 Apache avk hade jmfrt med andra väldigt tunnt på mödernet. Apache själv har f ö inte så lätt att skritta heller. Film finns från eurodressage-sidan.

Fan, jag visste väl att jag borde bitit ihop och åkt dit i kylan!

Hihi, ja! Det var inte så kallt som dagen innan faktiskt, så vi stod tom "ute" (alltså inte inne i fiket som dagen innan). Han startade typ 13.30 igår.
Han var himla fin, såg lite liten ut, kanske inte "hingsttyp" men han var som sagt himla fin, jättefint musklad och hade utstrålning. Ryttaren rider ju himla fint också, de petade ett hinder i 130.

Liknande trådar

Hästvård Står just nu i ett jäkla mysterium. Tankarna går som en studsboll. Tänker jag berättar händelseförloppet så får vi se vad ni har o säga...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
4 360
Kultur I kväll är det så dags att dra igång årets upplaga av melodifestivalen. Startfältet ser ut så här: 1. Tone Sekelius - Rhythm of My show...
6 7 8
Svar
153
· Visningar
7 289
Senast: Piaff
·
Kropp & Själ Jag har återkommande depressioner och ångest samt ridskada som orsakar konstant smärta. Värre sista året vilket gjort mig sämre...
Svar
10
· Visningar
1 307
Senast: tråkmåns
·
Träning Min häst är egentligen allt jag drömt om - brukar säga (eller iaf tänka) att han är precis den hästen jag fantiserade om när jag var 10...
2
Svar
20
· Visningar
3 445
Senast: Roheryn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar