Bruksprovet 2012 (ASVH)

Sv: Bruksprovet 2012 (ASVH)

kl
Har bruksprovet tappat helt i allmänintresse eller ? Inte ett ljud på Ridsports hemsida trots att det är igång och exteriörbedömningen var igår, brukar ju alltid skrivas några artiklar och komma lite bilder där, men inte ens en rad om att det har startat ?

Ja det känns väl rätt avslaget i år? Ridsport har nog roligare/viktigare uppgifter på GHS vad det verkar. 4-5åringar skulle fotograferas igår så bilder på dem borde komma snart. 3-åringar fotas måndag och direktkvalade torsdag.

Gissar att alla journalister är i Göteborg. Men jag håller med dig, det känns märkligt att de inte skrivit något alls.

Det förvånar mig också.
Korten brukar ju börja dyka upp fotograferingsdagen och den var i går, tillsammans med veterinärbesiktningen.
Det enda som ligger ute på equipe är mankhöjderna.

Eftersom ingen information ska släppas om hur det går i fas I så kanske inte tidningarna tycker att det finns något att skriva om? Fast egentligen borde de istället ha reporter på plats och rapportera just för att ingen annan officell information kommer...

Hade gärna sett webbsändning från när testryttarna rider men det blir det väl inte heller...

Hingstägarna blir nog nöjda iallafall, det mest "slutna" bruksprovet någonsin i Sverige?

Nu måste ni som är på plats rapportera!

Idag är det väl ridning?

Senast ändrad:

Håller helt med! Katastrof att det inte har kommit upp några bilder än och skandal att det inte ens står ett knyst om att provet har börjat på ridsports hemsida. (Visst att jag kanske överreagerar liiiite men någon har tagit min parkeringsplats så jag är på dåligt humör och skulle behöva nåt att göra när jag sitter i telefonkö för att få tag på parkeringsbolaget).

Har följt diskussionen här ett tag men inte fattat att jag också skulle kunna regga mig och delta... *hjulet snurrar men hamstern är nergrävd*
Jag är en stor avelsnörd, främst inne på hopp men även intr av dressyr och multitalanger. Är vanligtvis inte så intresserad av 3-åringarna men i år är den jag mest ser fram emot just en 3-åring; nämligen STREIFF! Har haft mailkontakt med hans uppfödare i USA, hon är jättetrevlig och supernyfiken på hur det kommer att gå för honom.

Oj, undrar hur dom tänkt när det gäller bakgrunden. Nog för att bruksprovsbilderna inte brukar vara speciellt smickrande men det blir ju inte bättre av att bakgrunden ger konstiga skuggor och knappt någon kontrast till mörka hästar.

Tack! var aldrig inne på resultat.

Jag är nyfiken på Diamantino och skall nu kolla hans möderne.

Antingen har hästarna i år väldigt risig överlinje eller så är det som vanligt helkassa kort. Svart bakgrund (dessutom tydligt ditlagt i efterhand) var väl inte det smartaste valet borde inte vara så svårt att räkna ut att det är bättre med en färg som ingen häst är i tex hade det ju blivit utmärkt med ett asvh draperi i deras egen färg marinblått så kunde de ju dessutom haft några gula småemblem på det så hade det ju dessutom tydligt speglat var bilderna är tagna. Dock är det ju tacknämligt att slippa det hemska gråa draperiet som gjorde att alla skimlar såg gräsliga ut.

Nu har man varit på Flyinge några timmar i dag och sett en del av hingstarna "live" - tyvärr inte alla. Bland 4 åringarna så var hopp sidan helt ok, på gångarterna så var det bara en enda "stjärna" - Floricello, tyvärr Ifverson men det kommer not att bli kallt för honom;) , Hannels stora hingst var ok under ryttare men ingen "hingst" i mina ögon. Jazz hästen helt ok, men absolut ingen bruksprovsvinnare/avelshingst heller, lite för stela gångarter med minus för skritten,och för "kort" i typen. Den andra JI ägda, Dunhill går knappast vidare, såg "hemsk" ut - övertränad?? Bland 5 års, Luxus ok men inte mer, däremot överaskade Faustino och även Rossegnieur possitivt.

Det handlar väll inte om allmänintresse ?? Det handlar ju om att man inte vill lägga fram varken extriörs bedömningar eller gångarter i Fas I.

Det är väll ASVH som gjort detta och bilderna brukar väll redan varit publicerade efter 2 dagar . så jäkla dåligt ,jag har väntat på denna vecka nu och det känns väldigt tråkigt med detta dåliga rappoerterande från bruks .....Joooo jag vet ju hur höga hästarna är och vilket skenomfång de har :devil:

Oj vad arg jag låter men inte på Gylle :-) tycker dock att det är urusel rapportering från Bruks

Mia

Senast ändrad:

Fast bakgrunden var ett svart draperi så inte ditlagt i efterhand. Håller med om att det inte var snyggt dock ;)

Senast ändrad av en moderator:

Ja, Floricello var den enda riktigt lysande stjärnan i dag tycker jag också. Han var visserligen fin förra året också, men oj vad han har utvecklats!

Lite nervöst var det redan i dag ett tag för alla som vill ha in en gul hingst, han blödde i munnen och han fick gå ut och kollas av veterinär innan han fick fortsätta provet igen. Lite synd att de satt en så lång ryttare på honom, en 163 cm hög hingst, helhetsintrycket blir sämre då. Väl visad var han dock, till skillnad mot vissa andra hingstar i dag.

Jag ser nu fram mot morgondagens hoppning. Catpaw, kul att du har kontakt med Streiffs uppfödare, jag hoppas på honom i morgon då jag är lite Stalypsofrälst.

Jag ska försöka ladda in lite filmsnuttar från i dag, återkommer med länk när det är klart, bredbandet på landet är inte så snabbt... Missade dock Sandro Gold som startade först, men han kommer i morgon igen.

Är det P. Holmestrand som visade den gula?

Edit: Såg nu att man ska läsa startlistorna ordentligt. :p

Senast ändrad:

*kl*

Alltså jag måste vara lite dummare än alla andra för jag får inte upp bilderna?? Går in på resultat, men inga bilder där inte:/.

Eller jo, nu hittade jag Floricello! RYSER av den hemska bakgrunden! ...och hästen ser ju karpryggad ut. Det är han väl knappast? Hela bilden är ju märklig..

Senast ändrad:

Liknande trådar

Hästvård Står just nu i ett jäkla mysterium. Tankarna går som en studsboll. Tänker jag berättar händelseförloppet så får vi se vad ni har o säga...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
4 360
Kultur I kväll är det så dags att dra igång årets upplaga av melodifestivalen. Startfältet ser ut så här: 1. Tone Sekelius - Rhythm of My show...
6 7 8
Svar
153
· Visningar
7 289
Senast: Piaff
·
Kropp & Själ Jag har återkommande depressioner och ångest samt ridskada som orsakar konstant smärta. Värre sista året vilket gjort mig sämre...
Svar
10
· Visningar
1 307
Senast: tråkmåns
·
Träning Min häst är egentligen allt jag drömt om - brukar säga (eller iaf tänka) att han är precis den hästen jag fantiserade om när jag var 10...
2
Svar
20
· Visningar
3 446
Senast: Roheryn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar