Bruksprov SWB 2015

åååhhh... jag hade höga förhoppningar till Nabab hästen med den stammen men uuhh vad ful den är. Jag är dock ännu ett Dylan fan men hoppningen kan göra att jag ändrar uppfattning snabbt. :)

Vet inte vad det är med det där röda hindret 3 st har nu vägrat på det.

Nej, Nabab blir nog inte godkänd med den exteriören, vägran och rivningar. Överlag ojämn kvalitet på sprången med den första ryttaren.

Dylan var fin med första trots en vägran men lite ivrig och tendens till okoncentrerad.

Utseende kvittar när de kan hoppa. Fast jag tycker BN är fin. Hoppas han blir godkänd.
Ja till en viss del kan jag hålla med dig, men inte när det gäller avel då är exteriören mer viktig, fast han kan ju fortfarande växa till sig eftersom att han bara är 4 men jag skulle i dagsläget aldrig betäcka med honom efter dagens uppvisning.

Dylan blir nog godkänd och Conthinder.

Någon mer än mig som tyckte att hingstarna var överlag finare under van Asten? Nabab hästen var dock finare med Ankarcrona.

Senast ändrad:
Jag missade såklart BN för en sak som hände men det lilla jag såg tyckte jag ha såg väldigt trevlig ut och han fick ju bra omdömen av testryttarna.

Undrar också om någon sett/hört något i frågan om det kommer att gå att se sändningen senare? Missat flera timmar och skulle gärna vilja se alla dressyrhingstarna...

Håller helt med.
Noterade att samtliga hingstar gav ett irriterat och otillfredsställt intryck under den manliga ryttaren. Han såg ut att rida hårt..

Nej så var det inte.
Han rider superbra, visst ställer han lite mer frågor men hårt rider han verkligen inte.

Vet inte vad det är med det där röda hindret 3 st har nu vägrat på det.

Nej, Nabab blir nog inte godkänd med den exteriören, vägran och rivningar. Överlag ojämn kvalitet på sprången med den första ryttaren.

Dylan var fin med första trots en vägran men lite ivrig och tendens till okoncentrerad.

Testryttarna var supernöjda med Bengt Nabab, jag uppfattar det som att den fick bäst kritik av alla.
Snygg är den inte, men hoppa kan den.

Mja, han körde fler än en repa idag. Likdant häromdagen och framridning var inte så munter.
Håller helt med, såg honom dessutom inte ta ställning åt vänster en enda gång idag (men måste erkänna att jag inte tittade så engagerat). Blir det något annat än välkommen åter nästa år för att visa bättre ridbarhet så blir jag förvånad.

Liknande trådar

Avel Ridsport har nyligen publicerat detta: Resultat från årets rådgivande bedömningar Lövsta har köpt in Racoon (Hero - De Niro), en...
17 18 19
Svar
365
· Visningar
47 884
Avel Nu i veckan har ju årets rådgivande bedömningar genomförts så känns som ett bra tillfället att börja spekulera i vilka hingstar som kan...
28 29 30
Svar
591
· Visningar
62 107
Senast: athena
·
Avel Så är vi inne i den tidpunkten på året, sökandet efter nya hingstförmågor! Lite tankar från mig och jag undrar givetvis hur ni andra...
Svar
19
· Visningar
2 390
Avel Som alla avelsnördar vet kan man hitta både en och annan godbit när man surfar runt på BLUP och ibland är man till och med så anal som...
2
Svar
24
· Visningar
3 494
Senast: Peak
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar