Bruksprov SWB 2015

Finns arkiv på equisport.
Jag får upp att det bara är för betalande medlemar på de klipp som redan finns... Så blir fundersam till om de kommer ta betalt för det. Har börjat titta lite och står hos ASVH bara att det "kommer websändas live". Indikerar att det inte kommer ligga uppe för de som inte kunnat se?

Är ibland fundersam till om ASVH inte vill att folk ska intressera sig för rasen och vad de gör? Tänker att de sänder bara dagtid (vardag!) när stor del människor inte har möjlighet att se.

Klart att de sänder dagtid när det händer dagtid. Många har ju möjlighet att titta även om de är på jobbet.

Även ridsport håller med om hård testryttare...

"Sensation Hästak fick känna på den lite hårdare inställningen som Mathijs van Asten tycktes ha till hur en hingst ska uppföra sig. Den tidigare så välhoppande hingsten var spänd och osäker och Mathijs valde att ta det som dåligt humör, tog i med hårdhandkarna och den unga hingsten vek sig. Mathijs kunde sen inte ge sig utan fortsatte hoppa, sprången blev förvisso bättre men det var testridning på hästens bekostnad. När ryttarbyte skett konstaterade hoppdomare Mikael Nolin att Sensation rörde sig ojämnt bak och valde att avbryta provet för hingsten. "
http://www.tidningenridsport.se/Avel/Bruksprovet/2015/3/Mathijs-sa-Very-Very-nice/

"Sensation Hästak fick känna på den lite hårdare inställningen som Mathijs van Asten tycktes ha till hur en hingst ska uppföra sig. Den tidigare så välhoppande hingsten var spänd och osäker och Mathijs valde att ta det som dåligt humör, tog i med hårdhandkarna och den unga hingsten vek sig. Mathijs kunde sen inte ge sig utan fortsatte hoppa, sprången blev förvisso bättre men det var testridning på hästens bekostnad. När ryttarbyte skett konstaterade hoppdomare Mikael Nolin att Sensation rörde sig ojämnt bak och valde att avbryta provet för hingsten. "
http://www.tidningenridsport.se/Avel/Bruksprovet/2015/3/Mathijs-sa-Very-Very-nice/

Fast det var ju inte hoppningen som diskuterades nyss.

Usch, skandal. Stackars både häst och ägare..

Totalt OT men korrekturläser man ingenting före publicering?!? O_o :wtf:

Ja jag kan absolut ha fel men jag var inte imponerad av hans (BNs) insats och självklart är allt jag har sagt min högst personliga åsikt.

Ja jag kan absolut ha fel men jag var inte imponerad av hans (BNs) insats och självklart är allt jag har sagt min högst personliga åsikt.

Han fick väl ändock närmast stående ovationer efter testryttarnas hoppning. Så det lär åtminstone funnits en känsla som inte framgick (inte helt iaf) för oss som tittade på. Men om han så hoppat genom taket hade jag inte betäckt med honom. Exteriören... nä...

Ang testryttarna så tycker jag Theo Hanzen red väldigt fint, visst såg vissa av hingstarna mer tillfreds ut med Susanne men de såg även jättetråkiga ut då, det var ju för att hon inte satte någon press på dem. Sibelius såg mycket mer nöjd ut med Theo. De hingstarna som var tjuriga genom hela Theos testridning var det nog mer pga sitt eget temperament än att han skulle rida hårt, för det tyckte jag inte han gjorde.

Ang testryttarna så tycker jag Theo Hanzen red väldigt fint, visst såg vissa av hingstarna mer tillfreds ut med Susanne men de såg även jättetråkiga ut då, det var ju för att hon inte satte någon press på dem. Sibelius såg mycket mer nöjd ut med Theo. De hingstarna som var tjuriga genom hela Theos testridning var det nog mer pga sitt eget temperament än att han skulle rida hårt, för det tyckte jag inte han gjorde.

Skulle inte säga hårt heller, men medan Susanne lirkade tryckte Theo på, vilket inte var så poppis hos alla hingstar då ett par tjurade till - Ja det säger något om humöret. Var väldigt icke-imponerad av Flambeau tyvärr, jag gillar hästar med Zeoliet i stammen men under båda testryttarna tyckte jag att han såg jobbig ut, ingen häst jag skulle vilja rida eller avla på. Kan ju vara en dålig dag, men han levde ju lite rövare under exteriören också..
Tyckte nog att Sibelius var en riktig stjärna under Susanne också, fast hon fick jobba igenom saker lite mer. Passagen i slutet :love:

Ni som är där och ser allt live, är Sibelius lika kort i kroppen som han ser ut på uppställningsfotot?

Liknande trådar

Avel Ridsport har nyligen publicerat detta: Resultat från årets rådgivande bedömningar Lövsta har köpt in Racoon (Hero - De Niro), en...
17 18 19
Svar
365
· Visningar
47 884
Avel Nu i veckan har ju årets rådgivande bedömningar genomförts så känns som ett bra tillfället att börja spekulera i vilka hingstar som kan...
28 29 30
Svar
591
· Visningar
62 107
Senast: athena
·
Avel Så är vi inne i den tidpunkten på året, sökandet efter nya hingstförmågor! Lite tankar från mig och jag undrar givetvis hur ni andra...
Svar
19
· Visningar
2 390
Avel Som alla avelsnördar vet kan man hitta både en och annan godbit när man surfar runt på BLUP och ibland är man till och med så anal som...
2
Svar
24
· Visningar
3 494
Senast: Peak
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar