Bruksprov SWB 2015

Men fy vad dåligt, man tycker ju att det vore ganska prioriterat att folk hör vad som sägs... :crazy: Man hör ju bara "mummel mummel" och skorrande R. Suck...

Sen var det himla dåligt att man var tvungen att betala för att kunna se filmerna i efterhand. Långt ifrån alla har ju möjlighet att sitta en hel vardag för att se, de flesta måste faktiskt jobba utan tillgång till internet och tid för att se. Andra år har det ju lagts ut via equipe, med en liten filmikon vid sidan om bilderna om jag inte minns totalt fel. Det saknar jag nu. Det här var ingen höjdare alls. :down:

Vi som är här hör inget heller bara så ni vet ;).

Man hade ju hoppats på att det skulle bli bättre, jag vet att jag har klagat på det förr. För några år sedan visades samma ridponnyhingst två år på raken och jag har ingen aning om vad jag tittade på eftersom han presenterades så otydligt.

Personligen har jag svårt att förstå vissa skånska dialekter men tänker att en 08 med hörselnedsättning också borde kunna få vara avelsintresserad :(

Fast min fungerar trots att det inte är någon häst inne...
Kommer Sensation visas?

Edit: Tydligen inte... för han har inte varit inne va?

Var på plats igår och såg gångartshästarna, mina favoriter bland 3 åringarna blev godkända. Tyckte dock även om Founder som jag nästan trodde skulle godkännas.

Bland 4 åringarna var Heston kanon fin, när Susanne först red tänkte vi jaha här hände det inte mkt, såg mest ut som han bara joggade runt och inget wow över honom. När det blev ryttar byte så ändrade vi åsikt snabbt, vilken häst! Ser ut att finnas mkt i den kroppen och verkade ha lätt för samling.
5 åringarna var jag väldigt nyfiken på men båda två kändes otroligt spända, satt och väntade på att Flambeau skulle explodera där ett tag. Känns som de är otroligt skarpa och svåra så inget som tilltalade mig direkt.

Sibelius var helt fantastisk, såg ut som en riktig arbetsmyra med enorma kvaliter, den hade mer än gärna fått följa med hem! Sandbrink försvann lite i glansen från Sibelius, behöver mycket mer styrka, kändes som en otroligt jobbig häst att rida ihop.

Jag var iofs bara där över dagen igår. Men det är många,många år sedan jag fick en så härlig känsla för en hingst som för Sibelius !
I mina ögon är han otroligt komplett.
Under egen ryttare, under testryttare, vad det gäller rörelser(wow),temperament ,ridbarhet osv.
Synd att stallet bara har hoppstammade ston kvar :)

Jag var iofs bara där över dagen igår. Men det är många,många år sedan jag fick en så härlig känsla för en hingst som för Sibelius !
I mina ögon är han otroligt komplett.
Under egen ryttare, under testryttare, vad det gäller rörelser(wow),temperament ,ridbarhet osv.
Synd att stallet bara har hoppstammade ston kvar :)

Kul att höra! Jag har redan testparat honom med Celia, det blev 15% Ceylon. Eftersom jag har 50 mycket älskade % av honom i hagen tänker jag att det aldrig kan bli annat än bra :)

Liknande trådar

Avel Ridsport har nyligen publicerat detta: Resultat från årets rådgivande bedömningar Lövsta har köpt in Racoon (Hero - De Niro), en...
17 18 19
Svar
365
· Visningar
47 884
Avel Nu i veckan har ju årets rådgivande bedömningar genomförts så känns som ett bra tillfället att börja spekulera i vilka hingstar som kan...
28 29 30
Svar
591
· Visningar
62 107
Senast: athena
·
Avel Så är vi inne i den tidpunkten på året, sökandet efter nya hingstförmågor! Lite tankar från mig och jag undrar givetvis hur ni andra...
Svar
19
· Visningar
2 390
Avel Som alla avelsnördar vet kan man hitta både en och annan godbit när man surfar runt på BLUP och ibland är man till och med så anal som...
2
Svar
24
· Visningar
3 494
Senast: Peak
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar