det framgick verkligen inte genom skärmen om jag säger så.
Tror han är en het kandidat till Bruksprovsvinnare i hoppning
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
det framgick verkligen inte genom skärmen om jag säger så.
Tror han är en het kandidat till Bruksprovsvinnare i hoppning
ja utifrån vad som har skrivits så tror jag det också men gillar honom ändå inte
Aha, nej de måste ju falla nämnden i smaken med. Och ja, verkligen stora A i försök. Sen måste jag erkänna att jag som glad amatör inte riktigt förstår vad det är de inte tycker om med I do kiss?
Exteriören, skulle jag som likaledes glad amatör säga. Jämför md de andra, så är han ju betydligt sämre på flera plan, och han är väl inte så extraordinär i gången eller ridarheten att det väger upp.
Du måste vara medlem för att se dem nu i efterhand.Är det nån som är medlem på equisport som kan hitta filmer från årets bruksprov? Dvs, måste jag bli medlem för att kunna se nånting nu i efterhand? Vill ju se allting men hittar inget om jag söker...
Glad amatör utan större kunskap gissar/min uppfattning:Läste hans exteriörutlåtande och så vad ridsport skrivit de sagt i omdöme löpande. Och det är ju övervägande positiva ordalag, och exteriören är ju inte värre än BN:s tex. Sen hoppade den senare klart över snittet. Men blev ändå lite fundersam då det för mig i kritiken verkligen inte går att hitta varför I do kiss inte slipper igenom. (Jag säger inte det är fel, men som glad amatör hade det ju varit trevlig att få klara besked och förstå varför en hingst inte godkänns)
Den franska håller jag helt med om, men Bengt har hoppat klart bäst av alla hela veckan, sen att exteriören lämnar en del att önska visst är det så, men han är avelsamatörernas våta dröm med den hoppningen
Du måste vara medlem för att se dem nu i efterhand.
Här ser du klippen som finns att se ifrån bruksprovet 2015 än så länge (borde komma fler).
Läste hans exteriörutlåtande och så vad ridsport skrivit de sagt i omdöme löpande. Och det är ju övervägande positiva ordalag, och exteriören är ju inte värre än BN:s tex. Sen hoppade den senare klart över snittet. Men blev ändå lite fundersam då det för mig i kritiken verkligen inte går att hitta varför I do kiss inte slipper igenom. (Jag säger inte det är fel, men som glad amatör hade det ju varit trevlig att få klara besked och förstå varför en hingst inte godkänns)
Läste hans exteriörutlåtande och så vad ridsport skrivit de sagt i omdöme löpande. Och det är ju övervägande positiva ordalag, och exteriören är ju inte värre än BN:s tex. Sen hoppade den senare klart över snittet. Men blev ändå lite fundersam då det för mig i kritiken verkligen inte går att hitta varför I do kiss inte slipper igenom. (Jag säger inte det är fel, men som glad amatör hade det ju varit trevlig att få klara besked och förstå varför en hingst inte godkänns)
Fast om du tittar på I Do Kiss, så har han ju en rätt omodern typ. Korta framben och långa bakben, helt tvärtom hur man vill ha dressyrhästar idag. Stammen är ju också lite gammal/omodern (iaf morfar, även om mödernet annars är starkt prestationsmässigt), medan BN har en internationell toppstam - men också en stam som inte gärna skulle ge perfekt exteriör. Vill vi ha Stakkato och franskt blod, så får man nog stå ut med att man kanske inte nödvändigtvis kan få en typförbättrare också. I Do Kiss däremot har ju en typ som man aktivt försöker avla bort, så ur avelssynpunkt misstänker jag att hans exteriör är värre, så att säga.
Dessutom så ska ju dressyrhästar också vara vackra att se på, på ett sätt som hopphästar inte nödvändigtvis behöver vara. Så jag skulle hävda att det är troligare att en häst som hoppar riktigt bra kommer igenom trots att exteriören inte är perfekt, än att en dressyrhäst gör det. Och om en häst väl har några exteriöra svagheter, så är det en fördel om det inte svagheter som anses gammeldags, som man aktivt försöker avla bort.
Kul att höra! Jag har redan testparat honom med Celia, det blev 15% Ceylon. Eftersom jag har 50 mycket älskade % av honom i hagen tänker jag att det aldrig kan bli annat än bra
Vet inte vart Görel testparar men jag gör det på http://www.sporthorse-data.com/@Görel
Var är det man kan testpara nu igen?!
Letade som en tok härom dagen men hittade inte stället...
@Görel
Var är det man kan testpara nu igen?!
Letade som en tok härom dagen men hittade inte stället...