Bruksprov 2014

Sv: Bruksprov 2014

Skall inte bergåkras amarranth visas? Han blev ju rekommenderad åter nu till bruks efter rådgivande i höst?

Samt red hot chilli skall ju starta om inget oförutsett händer...

Så då blir det ju iallafall 5 hingstar till bruks...

Men himla konstigt att inga vet fler som har planerat att gå... Sånt brukar ju läcka ut... Skumt...

I vanliga fall brukar det ju finnas massa rykten men i år tycker jag der varit väldigt tyst...

Det hade väl varit trevligt med en Damon Hill son... Vad är det för någon?

kl

Undra hur många ston en unghingst efter Ampere kan få?
Med tanke på hur många Ampere själv redan har haft. Det vore smartare att ta fram en hingst som kan användas till alla avelston, som snart ska betäckas, efter Ampere istället. :meh:

Sånt är ju svårt att veta... De kan ju få allt och inga i stort sett... Precis som med alla nygodkända hingstar.

Finns ju väldigt många som inte har ampere i sig... Visar de sig göra ett fenomenalt bruksprov kan de nog få många...

Men det återstår ju att se när säsongen är över.

Finns ju väldigt många fina hingstar redan...

Framförallt ska de väl vara bättre än sin far för att man ska använda den ist för Ampere själv.

Jag såg den på treårstestet. Han rörde sig mycket bra för hand, ridprovet såg jag inte.

Ampere själv är ju dessutom tillbaka i Tyskland så vissa kanske hellre väljer en son som står i Sverige om den är bra.

Red Hot Chilli - ska gå enligt ägarnas blogg

Catch Me - ska gå enligt Therese tidigare i denna tråden (tror jag det var)

Lövsta har två de sagt ska gå, men kan ju bli fler.

Tullstorp lär ju visa några.

PS lär visa någon förmodligen.

Magnus Österlund visar säkert minst en, ifjol hade han tre väl?

Olof Smith skulle mycket väl kunna ha fler hingstar i bruksprovsträning än Chilli, ifjol hade han ett helt gäng.

Hemmingsen kan säkert visa någon

Där var ett ju några å rådgivande som rekommenderades, någon visas säkert

Prince Nandor sa ägarna skulle gå bruks(i ridsport efter treårstesterna)

Finns säkert fler potentiella så det blir nog några i slutänden

Jag vet inte om det är hela säsongen, men det stod iaf på sosaths hemsida att han skulle vara tillgänglig på färsk på plats.

Finns säkert fler potentiella så det blir nog några i slutänden

Ja det är ju några dagar kvar innan anmälan stänger.

Hörde att en hingst e Radisson skulle visas? Någon som vet något om detta?
Jag har en avkomma e Radisson och är därför nyfiken :)

Jag googlade Waldhof's stuteri och såg något om att stället var till salu :o Fast länken var från 2012... men då såldes "Stall Waldhof" av kronofogden.

F.ö. vet jag bara att Floricello har lämnat Sverige, samt att Edison O som Waldhof ägde också är såld.

Senast ändrad:

Jag googlade Waldhof's stuteri och såg något om att stället var till salu :o Fast länken var från 2012... men då såldes "Stall Waldhof" av kronofogden.

F.ö. vet jag bara att Floricello har lämnat Sverige, samt att Edison O som Waldhof ägde också är såld.

Nämen, vad säger du, det har jag helt missat.

Vad jag vet så reglerades skulden så det såldes aldrig då.

Jag vet inte om Waldhof har hingstar kvar men hästar har de iaf.

Vi får väl vänta och se hur det blir med hingsthållningen. Jag vet inte om Sir donnerhall II ägdes av dem men den skall ju tävla i år också, och deras Ludwigs Champion och Rubinrot dog ju. Hoppas de ska ha hingstar, de brukar ha bra material.

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
15
· Visningar
1 119
Senast: Bison
·
Katthälsa Min katt har blivit diagnostiserad med kronisk inflammation i gallgångar och tarmväggar och får kortison mot detta. Har ätit det i några...
Svar
5
· Visningar
558
Senast: Celinehenn
·
Tjatter Nej men nu är det väl hög tid, tycker ni inte? 2024 års upplaga av Secret Santa är här! 🤓 Ni som har varit med tidigare har koll på...
50 51 52
Svar
1 022
· Visningar
33 391
Samhälle Jag funderade på om jag skulle skaffa mig en anonym användare, men jag väljer att skriva från "mitt vanliga konto". Jag har ju...
Svar
5
· Visningar
871
Senast: Görel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka